avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 614 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Refacere documente constituire asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Refacere documente constituire asociatie de proprietari

Buna ziua,
Am o intrebare: ce demersuri trebuie facute, si unde anume, pentru refacerea documentelor de constituire ale asociatiei de prorietari, in conditiile in care actele au fost pierdute(sau arse?!-nu am insa dovezi in aceasta privinta) si nu se regasesc nici la judecatorie si nici la Administratia financiara? Singurul document original care exista este CUI.

Multumesc
Cel mai recent răspuns: cami64 , utilizator 09:40, 14 Martie 2014
In ce an s-a infiintat asociatia de proprietari ?
Cand se infiinteaza o asociatie de proprietari se depun la judecatorul delegat trei dosare complete cu cererea, actele de proprietate, tabele, statut... Unul din aceste dosare se restituie asociatiei odata sau dupa Incheirea jjudecatoreasca de infiintare a asociatiei.
Inteleg ca acestea nu le mai gasiti.
Dar raman inca doua dosare complete, unul la judecatorie (in arhiva) si unul la Directia de finante publice locale. Acum vreo 6 ani noi, aflandu-ne intr-o situatie asemanatoare am solicitat la judecatorie aceste documente. Am formulat cererea si dupa vreo doua saptamani au gasit dosarul. L-am studiat si-am facut copii doar dupa ceea ce ne interesa din el.
E de necrezut ca doasrul sa nu se gaseasca la Judecatorie ca si la DEFPL.
Dar vad ca aveti un alt indiciu si anume aveti CUI.
Acel CUI a fost eliberat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) tocmai inj baza unor documente si in primul rand a hotararii civile, incheirea prin care s-a acordat personalitate juridica asociatiei dumneavoastra. Asta inseamna ca si la ANAF ar trebui sa gasiti o copie a actului de infiintare a asociatiei - Incheirea judecatoreasca.

in anul 1998

Am facut solicitare la Judecatorie.. am asteptat o luna jumatate sa caute in arhiva .. in cele din urma mi-au dat mie sa caut in registrul lor .. si nu am gasit nimic.
Acelasi lucru l-am facut si la Finante, pornind de la premiza ca pentru eliberarea CUI-ului au fost depuse Hotararea de infiintare precum si statutul.. N-am primit nici un raspuns...au trecut deja 3 luni de zile.
Ultima modificare: Joi, 13 Martie 2014
Adriantot, moderator
Asa cum am spus mai sus, va rog sa vedeti ca sunt doua "finante".
Un dosar intreg (cu toate datele, actele de proprietate...) trebuie sa existe la Direcia Economica de Finante Publice Locale - DEFPL- din cadrul Primariei.
Iar la ANAF (apartine de Ministerul Finantelor si e in cadrul Directiei Generale de Finante) trebuie sa fie macar Incheierea judecatoreasca de infiintare.

Dar, vazand anul infiintarii asociatiei dumneavoastra, este posibil sa fi fost acea perioada in care asociatiile de proprietari se puteau infiinta direct la finante fara a avea o hotarare judecatoreasca.
In aceasta situatie sunt si alte asociatii si au unele probleme la schimbarea furnizorilor, la incheierea noilor contracte ..., indrumarea fiind pentru acestea sa faca toate demersurile pentru infiintarea asociatiei acum, asa cum prevede Legea 230/2007.
Oricum daca ati fi in posesia dosarului complet de atunci cu statut, cu acorduri...(ceea ce este posibil sa nu fi existat niciodata pentru ca a fost o perioada scurta cand nu era nevoie), ati constata faptul ca acestea nu mai corespund cu legislatia actuala.
In 2009, chiar daca am gasit cu greu toate aceste documente vechi de vreo 10 ani, a trebuit sa mergem in instanta cu tot tabietul cu un nou statut, un statut care sa corespunda cu legislatia actuala.
Am obtinut o alta incheire judecatoreasca, am depus cerere la ANAF, copii documente... si ne-au lasat acelasi CUI (ca numar) dar ne-au eliberat un nou document cu data actuala (2009).
Ultima modificare: Joi, 13 Martie 2014
Adriantot, moderator
As dori sa fiti atenti la:
CUI- ul este eliberat de Registul comertului;
CIF-ul este eliberat de M. finante.

Noi suntem (si acum) as. locatari si in 1995 s-a obtinut CIF-ul (nu ma ocupam eu de asociatie atunci, asa ca nu stiu cum s-a procedat). Desi am incercat de mai multe ori sa ne transformam in as. prop., de fiecare data am esuat, dar anul acesta suntem hotarati sa o facem!

In alta ordine de idei, daca nu mai gasiti "urme" inseamna ca ce aveti ati obtinut prin depunerea unei declaratii privind vectorul fiscal si atunci, probabil ca vi s-a alocat si CIF-ul.
In acest sens, va recomand sa incepeti din nou procedura de transformare a as. de locatari in as. de proprietari, asa cum spune legea.( la "Documente utile" aveti un foarte bun model).
succes!

Alte discuții în legătură

Infiintare asociatii de proprietari niotin niotin Buna ziua, va rog sa imi spuneti care este procedura de obtinere a unei sentinte judecatoresti de infiintare si a cerrtificatului de inscriere a persoanei ... (vezi toată discuția)
Lipsa hotarare judecãtoreascã infiintare asociatie, consecinte maria_bucheru maria_bucheru suntem o asociaţie de proprietari înfiinţată în 1999 în baza anexei 2 din legea nr. 114 din 1996, deci fără încheiere judecătorească. ... (vezi toată discuția)
Asociatia de proprietari nu gaseste hotararea judecatoreasca prin care i s-a atribuit personalitate juridica hanga hanga Asociatia de Proprietari nu gaseste Hotararea judecatoreasca prin care acesteia i s-a atribuit personalitate juridica. Asociatia a fost infiintata in aprilie ... (vezi toată discuția)