avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1405 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Demisia- o problema?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Demisia- o problema?

Buna ziua,
Am lucrat la o firma o luna si o saptamana(doar in weekend.uri), in luna respectiva m-am dus doar 3 weekend.uri din 4 dar am primit salariul integral.Astazi mi-am dat demisia si angajatorul imi reproseaza ca am ore de recuperat,ore pe care mi le-a platit(mentionez ca nu stau in preaviz).Sunt obligata sa le restitui o suma de bani inapoi?Sau ei sunt obligati sa ma plateasca(la lichidare) pentru saptamana aceasta in plus pe care o considera de recuperare?Din moment ce am primit banii pe zilele acelea,logic, nu inseamna ca figurez ca am fost la munca?
Astept raspuns.Multumesc.
Cel mai recent răspuns: S-Valentina , utilizator 15:03, 13 Aprilie 2014
Salariul nu se da in avans, nu se platesc ore nelucrate sub conditia efectuarii lor ulterioare.
Cand se calculeaza salariul se are in vedere cuantumul lui stabilit in CIM, norma de lucru, apoi timpul efectiv lucrat.
Daca au calculat eronat salariul, atunci pot solicita restituirea diferentei achitate in plus.
Pe data de 10.04.2014 o societate le-a comunicat angajatilor sa-si dea demisia si ca le va plati salariul cu tot cu cele 20 de zile preaviz, dar de pe data de 19 va inceta activitatea. Salariul le va intra luna urmatoare astfel: pana pe 19 salariul efectiv+ zilele de concediu neplatite, iar in luna iunie cele 20 de zile de preaviz. Societatea este vanduta, iar cei ce o cumpara o vor fara angajati. Este corect ca angajatii sa fie anuntati din scurt si sa fie pusi sa-si semneze demisia? Mentionez ca pana in momentul de fata societatea nu este in insolventa, are datorii catre bugetul de stat, dar nu a intrat in insolventa.
Ce este de facut?
Multumesc!
1. Decizia de a demisiona reprezintă actul unilateral de voinţă al salariatului şi nu poate fi „impusă” de angajator. Cu alte cuvinte, angajatorul nu are niciun temei legal în a influenţa decizia salariatului privind încetarea contractului de muncă prin demisie. Dacă angajatorul doreşte încetarea raporturilor de muncă cu salariatului, acesta are la dispoziţie varianta concedierii, cu respectarea însă a dispozitiilor prevazute in Codul muncii.

2 Directiva 2001/23/CE reglementeaza, de principiu, faptul ca, in cazul in care nu exista reprezentanti ai salariatilor din motive independente de vointa acestora, salariatii trebuie sa fie informati cu privire la:
- data transferului sau data propusa pentru transfer;
- motivul transferului;
- consecintele juridice, economice si sociale ale transferului pentru salariati;
- masurile preconizate cu privire la lucratori.

3. Potrivit art. 173 din Codul Muncii, cat si potrivit prevederilor art. 7 din Legea 67/2006, cesionarea in tot sau in parte a activitatii cedentului nu poate reprezenta motiv de concediere a salariatilor.

4. Legea 67/2006 la art. 12 reglementeaza obligatia cedentului si a cesionarului de informare a reprezentantilor salariatilor sau de informare directa a salariatilor (atunci cand reprezentantii acestora nu sunt constituiti sau desemnati) cu privire la conditiile, modul de realizare si consecintele transferului. Aceasta informare trebuie facuta in scris, cu cel putin 30 de zile inainte de data transferului, si trebuie sa precizeze:
- data transferului sau data propusa pentru transfer;
- motivele transferului;
- consecintele juridice, economice, sociale ale transferului pentru salariati;
- masurile preconizate cu privire la salariati;
- conditiile de munca si de incadrare in munca.

5. Potrivit dispozitiilor art. 13 din Legea 67/2006, nerespectarea de catre cedent sau de catre cesionar a obligatiilor prevazute de acest act normativ, deci inclusiv a obligatiilor de consultare si de informare a salariatilor sau a reprezentantilor acestora, dupa caz, cu privire la transfer, constituie contraventie, motiv pentru care, pe langa sanctiunile care pot fi aplicate de catre inspectorii de munca pentru astfel de fapte, salariatii sau reprezentantii salariatilor afectati de transfer se pot adresa si instantei judecatoresti competente pentru solutionarea conflictelor individuale sau colective de munca, conform legii, in vederea angajarii raspunderii angajatorilor si a repararii prejudiciilor suferite.
freeelis


Multumesc mult!


Ultima modificare: Duminică, 13 Aprilie 2014
Gabriela Pintea, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Legislatia muncii bebev3 bebev3 anumite servicii din firma au fost externalizate si odata cu ele si salariatii.firma care a externalizat a adus la cunostinta salariatilor ca de la data de ... (vezi toată discuția)
Transfer intreprindere zxz19 zxz19 buna seara daca in contractual de munca la locul de munca sunt prevazute andrese sediului social si al punctului de lucru, angajatul lucrand doar in punctul ... (vezi toată discuția)
Buna seara, firma unde lucrez a fost cumpărată de un mare concern. ... adelinamicux adelinamicux Buna seara, Firma unde lucrez a fost cumpărată de un mare concern. Actele s-au semnat pe 30.09.2021. Noi, angajații, n-am fost informați că urmează ... (vezi toată discuția)