avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1579 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Litigiu Asociatie de Locatari vs SRL
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Litigiu Asociatie de Locatari vs SRL

Buna seara,
Am o problema si nu stiu ce sa mai fac.
Sunt reprezentatul unei firme de telecomunicatii "de cartier" ( furnizam servicii de internet si televiziune prin cablu ).
De curand firma noastra a semnat un contract de inchiriere pentru spatiul de la parterul unui bloc. Mentionez ca tot la parter langa spatiu inchiriat de noi se mai afla inca un spatiu inchiriat la altcineva ( ce depoziteaza acolo haine ).
In perioada premergatoare semnarii contractului de inchiriere pentru spatiul respectiv ( am inteles ca asociatia de locatari a scos din uzul comun spatiul respectiv, schimband in acest fel destinatia spatiului pentru a putea FI INCHIRIAT - acest spatiu a mai fost inchiriat tot pentru depozitare pana in momentul actual )
eu - ca reprezentant al firmei ce doreste sa inchirieze spatiul respectiv,am fost si am discutat cu reprezentantii asociatiei de locatari ( respectiv cu administratorul si cu presedintele ).
Le-am spus ca dorim sa inchiriem acel spatiu pentru ca avem nevoie de un loc in care sa depozitam niste echipamente care sa ne ajute sa facem distributia semnalului de telecomunicatii catre blocurile din imprejurimi ( unde avem acordurile si abonati )
Echipamentele pe care le vom instala in respectiva locatie vor fi exact acele echipamente care se regasesc in orice bloc ( anume cutiile acelea mari pe care cei de la romtelecom si rds sau upc le instaleaza pe palierul blocurilor pentru a face distributia catre locatari) numai ca noi vom mai pune in plus si un UPS ( ups-ul este acel echipament care preia fluctuatiile de tensiune din reteaua enel-ului iar in caz ca pica curentul asigura functionarea echipamentelor atasate inca o perioada scurta de timp. )
Dupa ce reprezentantii asociatiei de locatari au incheiat contractul cu noi, am achitat chiria pentru 2 luni in avans, iar a doua zi de la plata chiriei ( care s-a facut la administratorul blocului ) ne-am dus la spatiul inchiriat pentru a zugravi si pentru a trage fibra optica pentru serviciul de internet si televiziune.
In acest moment vecinul de la parter care are apartamentul langa spatiul inchiriat de noi a spus ca el nu si-a dat acordul pentru a ne fi noua inchiriat acel spatiu si ca din punctul lui de vedere acest contract este ilegal.
Mai mult, a spus ca nu are nimic cu noi ca firma ci cu reprezentantii asociatiei ca nu i-a cerut acordul.
Acum a iesit un scandal monstru la blocul respectiv si se pune presiune pe administrator si pe presedinte sa rezilieze contractul pe care tocmai l-am incheiat acum circa 1 luna si jumatate.
Pe de alta parte noi am schimbat o usa de access existenta cu alta usa metalica + ca am jupuit peretii pentru a zugravi si cel mai grav este ca s-au incheiat contracte pentru transportul semnalului de internet si tv de la sediul nostru catre locatia inchiriata pe 2 ani de zile si la niste preturi deloc de neglijat.
In consecinta ne vedem pusi in situatia dificila de a nu sti ce sa mai facem.
Reprezentantii asociatiei de locatari spun ca era de datoria nostra sa luam acordul respectivului locatar care face scandal acum si ca, contractul se va rezilia automat pentru ca ar fi ilegal intocmit.
Noi insa am stipulat in contract ca nu facem punct de lucru in acel spatiu si nici sediu de firma ci vom instala doar niste echipamente pentru a face distributie de semnal catre blocurile din imprejurimi.

Cineva mi-a spus ca firma nostra nu are de ce sa isi faca griji ca nu avem nevoie de acordul scris al acelui locatar atata timp cat spatiu a fost scos din uzul comun tocmai pentru a fi inchiriat.

Momentan am sistat lucrarile la respectiva locatie pana lamurim situatia.
Ideea este ca nimeni nu stie exact ce spune legea in aceasta situatie si ne contrazicem la nesfarsit.

Va rugam ajutati-ma cu un sfat.
Va multumesc!
Din acest motiv v-am spus de acordat internet gratis, noi avem doua spatii la parter (foste uscatorii), pentru inchiriere avem acordul proprietarilor, dar ca sa inregistrati contractul va trebuie expres acordul acelui vecin, care daca in ziua cand mergeti la el sa semneze s-a trezit cu fata la perna, sau daca are impresia ca o bormasina il radiaza, atunci nu semneaza si pace, chiar daca si el a fost deacord cu inchirierea la sedinta.
Inregistrarea contractului la ANAF nu are nicio treaba cu acordul vecinului. Acordul este necesar doar pentru declararea unui punct de lucru sau sediu social. Pe langa asta, este mai mult obligatia proprietarului (asociatia) sa declare contractul la ANAF ca aceasta inregistreaza un venit. Sa le cereti si factura fiscala pentru scaderea in contabilitate a sumelor platite ca si chirie.
Daca in acel spatiu nu se desfasoara nicio activitate lucrativa (ca sediu social oricum nu este) nu mai trebuie nici o declaratie la Registrul Comertului.
Ultima modificare: Miercuri, 14 Mai 2014
Bloc Expert, Administrator imobile
Pe langa asta, este mai mult obligatia proprietarului (asociatia) sa declare contractul la ANAF ca aceasta inregistreaza un venit.


Am descoperit de curand HG 1588/2007, iar aici nu spune ca trebuie declarat venitul la ANAF, daca aceste venituri sunt folosite pentru imbunatatirea confortului, reparatii in condominiu, dar eu cred "expertii", deci de maine declaram si noi veniturile.



Art. 23. — SpatiiIe din proprietatea comuna pot fi utilizate de catre terti, persoane fizice sau juridice, de drept public ori de drept privat, numai cu acordul majoritatii proprietarilor membri ai asociatiei si al proprietarilor direct afectati de vecinatate, in baza unui contract de inchiniere, de folosinta sau de concesiune, potnivit art. 39 din Legea nr. 230/2007.
Art. 24 (6) Venitunile obtinute de asociatia de proprietari din activitati economice sau din alte activitati desfasurate se constituie ca fond special si se vor utiliza in exclusivitate pentru imbunatatirea confortului si eficientei condominiului, pentru intretinerea si repararea proprietatii comune, potrivit art. 45 aIin. (3) din Legea nr. 230/2007. In aceste venituri se cuprind si cele obtinute din inchirierea unor spatii aflate in proprietate comuna indiviza, a spatiiIor pentru instalarea de reclame si pentru serviciul de televiziune prin cablu, firme luminoase, precum si alte venituri obtinute din orice sursa, in conditile Iegii. Aceste venituri se constituie ca surse proprii ale asociatiei de proprietari, nu se platesc proprietarilor, nu pot fi folosite Ia constituirea sau Ia completarea fondulul de rulment si nu pot fi folosite Ia plata facturilor emise de furnizorii de servicii publice de utilitati. Acest fond va fi depus in contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli.
Trebuie declarat la ANAF pentru ca firma respectiva trebuie sa isi scada cheltuaiala cu chiria in contabilitate. Si asta nu se poate decat in baza unui contract.
In afara de Legea 230 si HG 1588 vedeti ca sunt si alte reglementari care trebuiesc respectate, atat timp cat o asociatie de proprietari are personalitate juridica si este aproape ca orice firma.
Ultima modificare: Joi, 15 Mai 2014
Admin, administrator
Asociatia de proprietari nu este o firma, un srl, o SC, o SA, deoarece este o asociatie nelucrativa. Veniturile ei nu se declara la ANAF, ci folosesc exclusiv pentru intretinerea, reparatia, modernizarea proprietatii comune.

Daca aceste venituri ar fi fost impozabile, articolele de sus ar fi lipsit sau ar fi fost completate cu alte conditionari legate de impozitare.

Alte discuții în legătură

Inchiriere spatiu asociatie petrisor dumitru petrisor dumitru Pentru inchirierea unui spatiu comun al asociatiei de proprietari, in afara de aprobarea adunarii generale de ce mai este necesar. (vezi toată discuția)
Fond de reparatii luciancojoaca luciancojoaca Buna ziua, In urma unui contract cu o firma de telefonie mobila si televiziune digitala, pentru inchirierea terasei blocului in 2007 pe o durata de 10 ani, ... (vezi toată discuția)
O firma care inchiriaza un spatiu intr-un bloc rezidential este normal sa apara pe listele lunare de plata a cheltuielilor de intretinere? husseincudop husseincudop Blocul incare locuiesc are inchiriat un spatiu de la parter unei societati comerciale cu mai multi angajati. Pe listele de plata lunare ale cheltuielilor la ... (vezi toată discuția)