Traznet23 a scris:
Srl-ul care a inchiriat acel spatiu trebuie sa inregistreze undeva acel contract? administratia financiara?
Nici un contract de inchiriere incheiat intre doua persoane juridice nu se inregistreaza la ANAF. Persoanele juridice (asociatia si SRL-ul) inregistreaza contractele in bucataria lor pentru a fi clar ce drepturi si obligatii are fiecare parte, ce sume se factureaza, se platesc ori se incaseaza de fiecare s.a.m.d.
Din punct de vedere fiscal, iar fiecare parte isi vede de ale lui.
Asociatia inregistreaza veniturile din exploatarea proprietatii comune (in baza instrumentului de incasare: chitanta ori extras de cont bancar) si le foloseste conform art. 13 din Legea 230/2007. Nu se plateste nici un fel de impozit pe aceste venituri daca sunt folosite conform legislatiei.
SRL-ul inregistreaza cheltuiala cu chiria in contul contabil 612 (Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile) adaugandu-se celorlalte cheltuieli ale firmei: 60. Cheltuieli privind stocurile, 62. Cheltuieli cu alte servicii executate de terti, 63. Cheltuieli cu alte impozite, taxe, si varsaminte asimilate, 64. Cheltuieli de personal, 65. Alte cheltuieli de exploatare, 66. Cheltuieli financiare, 67. Cheltuieli extraordinare, 68. Cheltuieli cu amortizarea, deprecieri s.a.m.d.
In acelasi timp SRL-ul inregistreaza in contabilitatea sa veniturile CLASA 7 - CONTURI DE VENITURI (nu le mai detaliez sa nu plictisesc stiutorii de contabilitate).
Simplificand un pic, la sfarsitul fiecarei luni, SLR-ul face diferenta intre venituri si cheltuieli, determinand astfel profitul brut care se impoziteaza si ramane cu profitul net... Impozitul se declara pe baza "declaratiei unice" si plateste la stat fara a inregistra la ANAF contractele cu zeci sau sute de furnizori, clienti....
@Traznet23, intrebati contabilul dumneavoastra, aratati-i ce am scris aici pe scurt si o sa vedeti ca asa este firesc, legal si corect sa procedati.