avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 539 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Refuzarea unui colet neconfirmat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Refuzarea unui colet neconfirmat

Buna ziua !

Am o mica problema.

Se presupune ca am comandat un produs si m-am trezit cu curierul la usa cum ca trebuie sa platesc respectivul colet, conform comenzii de pe siteul X.

Comanda a fost facuta pe baza completarii unui formular online cu nume complet, adresa de email, adresa de destinatie si un numar de telefon.

Nu am fost apelat telefonic ca sa confirm comanda si nu am primit nici un mail special pentru confirmarea ei (verific mailul 1 data la 2,3 zile, dar am telefonul non-stop deschis), asa ca m-am trezit cu curierul la usa, care dupa ce mi-a prezentat toate hartiile, am ramas masca!

Am refuzat sa platesc ceva si mi-au spus ca vor duce coletul la sediu si daca vreau sa ii fac retur acesta va fi facut pe banii mei (pentru ca dupa presupunerea lor, eu am comandat acel colet).

Am cautat site-ul firmei de unde a venit coletul si am observat ca nu exista nici o forma de creare a unui cont cu confirmare prim e-mail/telefon. Poti pune comanda fara fi autentificat ca persoana X.

Tin sa mentionez ca numele meu complet, adresele mele si numarul de telefon sunt facute publice sau partial publice pe mai multe site-uri, deci teoretic oricine ar fi putut sa puna o comanda in numele meu pe respectivul site X.

Ce ar fi de facut ?

Repet, comanda respectiva nu am confirmat-o nici telefonic, nici prin vreun mail special de confirmare, nici in scris sau sub orice alta forma.
Ultima modificare: Miercuri, 14 Mai 2014
xRaven, utilizator
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 20:15, 14 Mai 2014
Presupunem sau v-ati razgandit? :)
Daca nu pot dovedi ca au respectat art. 3 din Ordonanta 130/2000 republicata contractul nu poate fi considerat incheiat:
Art. 3
(1) Inainte de incheierea contractului la distanta comerciantul trebuie sa informeze consumatorul in timp util, corect si complet asupra urmatoarelor elemente:
a) identitatea comerciantului si, in cazul contractelor care prevad plata anticipata, adresa si modalitatile de contactare a acestuia, telefon/fax, e-mail si codul unic de inregistrare;
b) caracteristicile esentiale ale produsului sau serviciului;
c) pretul de vânzare cu amanuntul al produsului sau tariful serviciului si taxele aplicabile;
d) cheltuielile de livrare, daca este cazul;
e) modalitatile de plata, de livrare sau de prestare;
f) dreptul de denuntare unilaterala a contractului, cu exceptia cazurilor prevazute in prezenta ordonanta;
etc.

Daca v-au trimis e-mail cu aceste date (sau in functie de formularul pe care l-ati completat) se aplica art. 7 deci teoretic sunteti bun de plata:
Art. 7
(1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.

Ce e drept nu stiu cum v-ar putea obliga sa achitati cei 18-20-24 de lei cat o fi costul curierului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pret gresit pe site dascalas dascalas Salutare. Administrez un magazin online pe care s-a listat un pret eroant. Nu prea am reusit sa dam de cap cum a ajuns pretul ala acolo. Ideea este ca, ... (vezi toată discuția)
Comert electronic porada porada In cazul unor cumparaturi pe internet de la magazine virtuale, trebuie sa achiti coletul cu plata ramburs inainte de a avea posibilitatea de a vedea marfa. In ... (vezi toată discuția)
Comanda cu probleme emag ! Costel2018 Costel2018 Am comandat un produs de pe emag si mi sa promis că îmi ajunge peste 3 zile maxim dar nici a 4 zile nu a ajuns si eu deja am plecat din românia , produsul ... (vezi toată discuția)