s.c.serv ad loc s.r.l. a scris:
Cum ramane cu repartizarea cheltuielilor pe numar de persoane prezente (Art.34). De exemplu, pentru desfundarea tubulaturii de evacuare gunoi sau degajarea gunoiului din camera de depozitare, ce vina are locatarul absent care trebuie sa plateasca pe cota-parte indiviza ceva ce nu produce (gunoi). Deci nu vorbim de reparatie la tubulatura.
Se poate rezolva?
Da se poate rezolva.
Articolul 34 se refera la cheltuielile curente, normale, obisnuite. Infundarea si respectiv necesitatea interventiei pentru desfundarea tubulaturii de gunoi este o avarie. Asa se poate sa fie o avarie la conducta de alimentare cu apa sau la canalizare, o terasa crapata, un motor de lift ars, etc. Toate acestea se repartizeaza pe cota parte indiviza. De ce ? Am constatat in data de 3 martie ca s-a infundat tubulatura de gunoi. Dar infundarea ei se poate datora unui sac de gunoi aruncat pe 27 februarie. Pe 3-4-5 martie administratorul cauta si plateste pe cineva sa desfunde tubulatura achitand 100 lei. Este o cheltuiala ce va apare pe lista de plata aferenta lunii martie, dar cel care a aruncat sacul si-a infundat tubulatura a anuntat ca in luna martie este plecat si solicita scoaterea de la cheltuielile pe nr de persoane.
De aceea e corect sa se repartizeze pe cota indiviza ca aceasta ramane , nu pleaca in deplasare!
Sau poate ca proprietarul sta intr-o luna mai putin de 15 zile in apartament si solicita scoaterea persoanelor de la cheltuieli. Si poate tocmai acel proprietar a infundat tubulatura. Sau pe exemplul din 3 martie , in data de 6 martie un proprietar inchiriaza apartamentul la 5 persoane si normal ca suporta cheltuielile pentru 5 persoane pe luna martie, dar in februarie nu a locuit nimeni (zero persoane). Ori infundarea, avaria a fost pe 27 febriarie, depistata pe 3 martie si chiar remediata pe 5 martie cand cei 5 chiriasi erau departe de asociatie.
Asa ca mai corect este pe cota parte indiviza , cu exceptia avariilor unde se stie vinovatul si acesta trebuie sa plateasca fara a mai discuta de repartizarea cheltuielilor.