avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 484 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... repartizarea claltuielilor cu salariile
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

repartizarea claltuielilor cu salariile

toate cheltuielile cu salariile se repartizeaza pe cota indiviza?
nu se mai repartizeaza nimic pe persoana?
multumesc pentru raspuns
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 22:43, 3 Septembrie 2009
Este o scapare legislativa, sa speram ca va fi reglementata in noua legislatie.
Art.44: - un locatar prezent in bloc de 4 etaje duce personal gunoiul in locul amenajat pentru depozitare (loc apropiat blocului) de unde colectarea deseurilor este facuta de firma de salubrizare, el platind cota-parte indiviza la salariul peronalului angajat pentru curatenia blocului;
- un locatar absent din bloc de 4 etaje nu duce nimic la gunoi si plateste cota-parte indiviza pentru salariu personal curatenie;
- un locatar prezent in bloc de 8 etaje (tubulatura de evacuare deseuri menajere, camera de depozitare, tomberoane) plateste cota-parte indiviza pentru salariu personal curatenie;
- un locatar absent din bloc de 8 etaje nu duce nimic la tubulatura de evacuare si plateste cota-parte indiviza pentru salariu personal curatenie.
Cum ramane cu repartizarea cheltuielilor pe numar de persoane prezente (Art.34). De exemplu, pentru desfundarea tubulaturii de evacuare gunoi sau degajarea gunoiului din camera de depozitare, ce vina are locatarul absent care trebuie sa plateasca pe cota-parte indiviza ceva ce nu produce (gunoi). Deci nu vorbim de reparatie la tubulatura.
Se poate rezolva?
Cui puneti intrebarea?
s.c.serv ad loc s.r.l. a scris:

Cum ramane cu repartizarea cheltuielilor pe numar de persoane prezente (Art.34). De exemplu, pentru desfundarea tubulaturii de evacuare gunoi sau degajarea gunoiului din camera de depozitare, ce vina are locatarul absent care trebuie sa plateasca pe cota-parte indiviza ceva ce nu produce (gunoi). Deci nu vorbim de reparatie la tubulatura.
Se poate rezolva?

Da se poate rezolva.
Articolul 34 se refera la cheltuielile curente, normale, obisnuite. Infundarea si respectiv necesitatea interventiei pentru desfundarea tubulaturii de gunoi este o avarie. Asa se poate sa fie o avarie la conducta de alimentare cu apa sau la canalizare, o terasa crapata, un motor de lift ars, etc. Toate acestea se repartizeaza pe cota parte indiviza. De ce ? Am constatat in data de 3 martie ca s-a infundat tubulatura de gunoi. Dar infundarea ei se poate datora unui sac de gunoi aruncat pe 27 februarie. Pe 3-4-5 martie administratorul cauta si plateste pe cineva sa desfunde tubulatura achitand 100 lei. Este o cheltuiala ce va apare pe lista de plata aferenta lunii martie, dar cel care a aruncat sacul si-a infundat tubulatura a anuntat ca in luna martie este plecat si solicita scoaterea de la cheltuielile pe nr de persoane.
De aceea e corect sa se repartizeze pe cota indiviza ca aceasta ramane , nu pleaca in deplasare!
Sau poate ca proprietarul sta intr-o luna mai putin de 15 zile in apartament si solicita scoaterea persoanelor de la cheltuieli. Si poate tocmai acel proprietar a infundat tubulatura. Sau pe exemplul din 3 martie , in data de 6 martie un proprietar inchiriaza apartamentul la 5 persoane si normal ca suporta cheltuielile pentru 5 persoane pe luna martie, dar in februarie nu a locuit nimeni (zero persoane). Ori infundarea, avaria a fost pe 27 febriarie, depistata pe 3 martie si chiar remediata pe 5 martie cand cei 5 chiriasi erau departe de asociatie.
Asa ca mai corect este pe cota parte indiviza , cu exceptia avariilor unde se stie vinovatul si acesta trebuie sa plateasca fara a mai discuta de repartizarea cheltuielilor.
Ultima modificare: Vineri, 8 Mai 2009
Adriantot, moderator
Pentru "@elga50" : intrebarea nu viza anumite persoane, ci era o intrebare generala, tinand cont ca unii angajati din biroul relatii as.pro. din cadrul primariilor iti dau un raspuns neconcludent, creand apoi confuzii. Este vorba de un principiu, platesc cat consum, platesc cat rezulta (gunoi, etc.) in luna respectiva, urmand apoi sa dezbatem acesta tema, dar ma opresc aici si voi continua doar daca "@abeona" este de acord.
s.c.serv ad loc s.r.l. a scris:

Este vorba de un principiu, platesc cat consum, platesc cat rezulta (gunoi, etc.) in luna respectiva,

Da, este vorba de un principiu, legislatia tine cont de principii nu face "farmacie" asa cum ar vrea unii si altii.
Hai sa respectam exact acest principiu. Cum facem? punem un cantar electronic la ghenele de gunoi care sa si identifice apartamentul, punem apometre si repartitoare pe toate tevile din bloc, etc. Mai ramane o problema: nu stiu cum sa cantaresc cantitatea de praf sau noroi pe care o depune fiecare pe casa scari ca sa pot repartiza salarul femeii de servici.
Eu sunt de parere ca actuala forma a legii este corecta.
Femeia de servici matura suprafete nu duce gunoiul propritarilor(cu mici exceptii!!!). Demonstrati- mi ca depune de cinci ori mai mult efort pentru a curata suprafata "batuta" de 5 persoane decat de una
Cu administratorul ar fi o problema. Firmele de administrare negociaza suma pe nr. de apartamente si foarte multi administratori nu mai reampart la cheltuieli pe cota indiviza. Cam asa este si corect: tot aceeasi munca o depune un administrator si pentru un apartament cu S= 50mp ca si pentru cel cu 80mp.
etc

Alte discuții în legătură

Despre plati desfundare ghena si sau coloane bon32 bon32 Despre desfundat ghenă si/sau coloana scurgere. Odata ce ridicarea gunoiului menajer se face pe numar persoane prezente, si desfundarea ghenei ar trebui ... (vezi toată discuția)
Salariu femeie de serviciu meeri_m meeri_m Buna seara, Daca se poate sa ma ajutati si pe mine cu un raspun la aceasta intrebare: Salariul femeii de serviciu se imparte la numarul total de ... (vezi toată discuția)
Plata femeii de serviciu la asociatii de proprietari peraspera peraspera Se repartizeaza pe cota indiviza, pe persoane, sau cum vrem noi? (vezi toată discuția)