Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 925 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Cine face planul de evacuare
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Cine face planul de evacuare

As dori sa stiu cine intocmeste planul de evacuare? Unde trebuie sa ma adresez? la inchirierea spatiului am gasit unul dar era doar mmacheta si nu stiu daca e bun. Rog sa ma ajutati.
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 16:21, 12 Decembrie 2016
Daca ati inchiriat un spatiu intr-un imobil, proprietarul imobilului trebuie sa intocmeasca planul de evacuare pe fiecare etaj in parte, pe fiecare incinta de pe etaj, precizand caile de evacuare din imobil.
Daca spatiul inchiriat este singular, chiriasul intocmeste planul de evacuare.
Este un apartament dintr-o vila cu intrare stradala, separata. Are o forma anumita acel plan? Poate fi si un A4? Orizontal /vertical? Am inteles ca nu toate modelel de pe internet sunt valabile, adica depinde de tipul de incapere, de nr de angajati? Planurl respectiv in mijloc are spatiul liber, eu trebuie sa proiectez iesirea acolo? chiar daca am o singura incapere?
Obligatiile elaborarii si aplicarii sistemului de aparare contra incendiului revin Administratorului sau Conducătorul instituţiei, după caz precum si specialistului angajat din cadrul societatii (institutiei).

Legea protecţiei civile nr.481/2004, modificată şi completată prin Legea nr.212/2006 şi Legea nr.307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor.

Legea nr.307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor
Art. 12. - (1) Autorităţile administraţiei publice centrale şi celelalte organe centrale de specialitate, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, judeţene sau locale, instituţiile publice şi operatorii economici au obligaţia să angajeze cel puţin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor, atestaţi potrivit metodologiei elaborate de Inspectoratul General. Ocupaţiile de cadru tehnic şi personal de specialitate cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor sunt definite pe baza standardelor ocupaţionale aprobate conform legislaţiei în vigoare.

SECŢIUNEA a 6-a
Obligaţiile administratorului, conducătorului instituţiei, utilizatorului şi salariatului
Art. 19. - Administratorul sau conducătorul instituţiei, după caz, are următoarele obligaţii principale:
a) să stabilească, prin dispoziţii scrise, responsabilităţile şi modul de organizare pentru apărarea împotriva incendiilor în unitatea sa, să le actualizeze ori de câte ori apar modificări şi să le aducă la cunoştinţă salariaţilor, utilizatorilor şi oricăror persoane interesate;
b) să asigure identificarea şi evaluarea riscurilor de incendiu din unitatea sa şi să asigure corelarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor cu natura şi nivelul riscurilor;
c) să solicite şi să obţină avizele şi autorizaţiile de securitate la incendiu, prevăzute de lege, şi să asigure respectarea condiţiilor care au stat la baza eliberării acestora; în cazul anulării avizelor ori a autorizaţiilor, să dispună imediat sistarea lucrărilor de construcţii sau oprirea funcţionării ori utilizării construcţiilor sau amenajărilor respective;
g) să elaboreze instrucţiunile de apărare împotriva incendiilor şi să stabilească atribuţiile ce revin salariaţilor la locurile de muncă;
h) să verifice dacă salariaţii cunosc şi respectă instrucţiunile necesare privind măsurile de apărare împotriva incendiilor şi să verifice respectarea acestor măsuri semnalate corespunzător prin indicatoare de avertizare de către persoanele din exterior care au acces în unitatea sa;
i) să asigure constituirea, conform art. 12 alin. (2), cu avizul inspectoratului, a serviciului de urgenţă privat, precum şi funcţionarea acestuia conform reglementărilor în vigoare ori să încheie contract cu un alt serviciu de urgenţă voluntar sau privat, capabil să intervină operativ şi eficace pentru stingerea incendiilor;
j) să asigure întocmirea şi actualizarea planurilor de intervenţie şi condiţiile pentru aplicarea acestora în orice moment;
r) să îndeplinească orice alte atribuţii prevăzute de lege privind apărarea împotriva incendiilor.
Ultima modificare: Marți, 17 Iunie 2014
legalmgm, utilizator
cum adica operatorii economici au obligaţia să angajeze cel puţin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor? pt ce sa-l angajez permanent?
Referitor la planul de interventie ati mentionat de catre cine trebuie intocmit insa nu se specifica date despre care anume criterii obligatorii trebuie sa aiba?
1. Nu scrie in lege ca trebuie sa fie angajat cu program intreg (8 ore).
2. De aceea se numeste "specialist" - pentru ca stie pe ce criterii trebuie intocmite documentele

Alte discuții în legătură

Cine intocmeste planul de evacuare in caz de incendiu ? IulianL IulianL Buna ziua Ma adresez cu urmatoarele intrebari: 1.Cine intocmeste planul de evacuare in caz de incendiu , poate fi intocmit de catre administrator sau se face ... (vezi toată discuția)
Cine este responsabil cu su intr-o locatie inchiriata? larisalaly larisalaly O societate comerciala(cu 45 de salariati) isi desfasoara activitatea intr-o cladire inchiriata de la alta societate-proprietar al cladirii, Cine trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Cadru tehnic psi Dorisz Dorisz Cadrul tehnic PSI poate fi angajat cu 2 ore? (vezi toată discuția)