avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 540 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Cine intocmeste planul de evacuare in caz de incendiu ?
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Cine intocmeste planul de evacuare in caz de incendiu ?

Buna ziua
Ma adresez cu urmatoarele intrebari:
1.Cine intocmeste planul de evacuare in caz de incendiu , poate fi intocmit de catre administrator sau se face de catre o firma specializata(trebuie avizat de cineva?) ?
2. La un magazin alimentar de 50 de mp cu 3 angajati + fluxul de clienti trebuie autorizatie de la pompieri? Momentan avem un stingator in termenul de valabilitate si intentionam sa intocmim acel plan care se regaseste la multe cladiri afisat pe pereti.
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 16:41, 11 Noiembrie 2015
Obligatiile elaborarii si aplicarii sistemului de aparare contra incendiului revin administratorului sau conducătorul instituţiei, dupa caz precum si specialistului angajat din cadrul societatii (institutiei).

Legea protectiei civile nr.481/2004, modificata si completata prin Legea nr.212/2006 si Legea nr.307/2006 privind apararea impotriva incendiilor.

Legea nr.307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor
Art. 12. - (1) Autorităţile administraţiei publice centrale şi celelalte organe centrale de specialitate, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, judeţene sau locale, instituţiile publice şi operatorii economici au obligaţia să angajeze cel puţin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor, atestaţi potrivit metodologiei elaborate de Inspectoratul General. Ocupaţiile de cadru tehnic şi personal de specialitate cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor sunt definite pe baza standardelor ocupaţionale aprobate conform legislaţiei în vigoare.

SECŢIUNEA a 6-a
Obligaţiile administratorului, conducătorului instituţiei, utilizatorului şi salariatului
Art. 19. - Administratorul sau conducătorul instituţiei, după caz, are următoarele obligaţii principale:
a) să stabilească, prin dispoziţii scrise, responsabilităţile şi modul de organizare pentru apărarea împotriva incendiilor în unitatea sa, să le actualizeze ori de câte ori apar modificări şi să le aducă la cunoştinţă salariaţilor, utilizatorilor şi oricăror persoane interesate;
b) să asigure identificarea şi evaluarea riscurilor de incendiu din unitatea sa şi să asigure corelarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor cu natura şi nivelul riscurilor;
c) să solicite şi să obţină avizele şi autorizaţiile de securitate la incendiu, prevăzute de lege, şi să asigure respectarea condiţiilor care au stat la baza eliberării acestora; în cazul anulării avizelor ori a autorizaţiilor, să dispună imediat sistarea lucrărilor de construcţii sau oprirea funcţionării ori utilizării construcţiilor sau amenajărilor respective;
g) să elaboreze instrucţiunile de apărare împotriva incendiilor şi să stabilească atribuţiile ce revin salariaţilor la locurile de muncă;
h) să verifice dacă salariaţii cunosc şi respectă instrucţiunile necesare privind măsurile de apărare împotriva incendiilor şi să verifice respectarea acestor măsuri semnalate corespunzător prin indicatoare de avertizare de către persoanele din exterior care au acces în unitatea sa;
i) să asigure constituirea, conform art. 12 alin. (2), cu avizul inspectoratului, a serviciului de urgenţă privat, precum şi funcţionarea acestuia conform reglementărilor în vigoare ori să încheie contract cu un alt serviciu de urgenţă voluntar sau privat, capabil să intervină operativ şi eficace pentru stingerea incendiilor;
j) să asigure întocmirea şi actualizarea planurilor de intervenţie şi condiţiile pentru aplicarea acestora în orice moment;
r) să îndeplinească orice alte atribuţii prevăzute de lege privind apărarea împotriva incendiilor.
Va multumesc frumos pentru raspuns. O singura nelamurire am : ”dupa caz precum si specialistului angajat din cadrul societatii (institutiei).”. Riscand sa fiu acuzat de reavointa, nu cred ca poate fi vorba de asa ceva intr-un SC cu 2 angajati. E o unitate unde Cm se platesc la valoare reala, concediu de odihna e concediu de odihna, taxele le platim la zi, dar de aici si pana sa avem nu stiu ce specialisti nu cred ca poate fi vorba. Va multumesc pentru raspuns si nu o luati ca pe o critica, vorbeam singur daca vreti.
Multumesc
Persoana care detine in firma calitatea de administrator detine obligatia
a) să stabilească, prin dispoziţii scrise, responsabilităţile şi modul de organizare pentru apărarea împotriva incendiilor în unitatea sa
, si
c) să solicite şi să obţină avizele şi autorizaţiile de securitate la incendiu, prevăzute de lege, şi să asigure respectarea condiţiilor care au stat la baza eliberării acestora; în cazul anulării avizelor ori a autorizaţiilor, să dispună imediat sistarea lucrărilor de construcţii sau oprirea funcţionării ori utilizării construcţiilor sau amenajărilor respective;
g) să elaboreze instrucţiunile de apărare împotriva incendiilor şi să stabilească atribuţiile ce revin salariaţilor la locurile de muncă;
h) să verifice dacă salariaţii cunosc şi respectă instrucţiunile necesare privind măsurile de apărare împotriva incendiilor şi să verifice respectarea acestor măsuri semnalate corespunzător prin indicatoare de avertizare de către persoanele din exterior care au acces în unitatea sa;
i) să asigure constituirea, conform art. 12 alin. (2), cu avizul inspectoratului, a serviciului de urgenţă privat, precum şi funcţionarea acestuia conform reglementărilor în vigoare ori să încheie contract cu un alt serviciu de urgenţă voluntar sau privat, capabil să intervină operativ şi eficace pentru stingerea incendiilor;
j) să asigure întocmirea şi actualizarea planurilor de intervenţie şi condiţiile pentru aplicarea acestora în orice moment;
r) să îndeplinească orice alte atribuţii prevăzute de lege privind apărarea împotriva incendiilor.
Obligatiile mentionate deja, prevazute de legislatie sunt pentru angajator, nu pentru responsabilul psi-su.
Responsabilitatile cadrului psi-su sunt cele mentionate de Legea nr.307/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare,
-art.27
(1) Cadrele tehnice/ personalul de specialitate cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor, din cadrul Consiliului General al Municipiului Bucureşti, consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, consiliilor judeţene şi locale, instituţiilor şi operatorilor economici au/ are următoarele obligaţii principale:
a) participă la elaborarea şi aplicarea concepţiei de apărare împotriva incendiilor la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, instituţiei sau operatorului economic;
b) controlează aplicarea normelor de apărare împotriva incendiilor în domeniul specific;
c) propun/ propune includerea în bugetele proprii a fondurilor necesare organizării activităţii de apărare împotriva incendiilor, dotării cu mijloace tehnice pentru apărarea împotriva incendiilor şi echipamente de protecţie specifice;
d) îndrumă şi controlează activitatea de apărare împotriva incendiilor şi analizează respectarea încadrării în criteriile de constituire a serviciilor de urgenţă voluntare sau private, după caz, în unităţile şi instituţiile din care fac/ face parte;
e) prezintă conducerii, semestrial sau ori de câte ori situaţia impune, raportul de evaluare a capacităţii de apărare împotriva incendiilor;
f) răspund/răspunde de pregătirea serviciului de urgenţă voluntar sau privat, după caz, precum şi de participarea acestuia la concursurile profesionale;
g) acordă sprijin şi asistenţă tehnică de specialitate centrelor operative pentru situaţii de urgenţă în îndeplinirea atribuţiilor.
(2) Formarea, evaluarea şi certificarea competenţei profesionale a cadrelor tehnice/ personalului cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor, prevăzute la alin. (1), se realizează în centre de formare şi evaluare abilitate prin lege, pe baza standardelor ocupaţionale recunoscute la nivel naţional.
In cazul prezentat de dvs., angajatorul isi poate asuma responsabilitatile prevazute de lege (cele de la art.19 din lege), fara a angaja un lucrator specializat, cu conditia sa urmeze cursul de instruire prevazut la art.27 al.(2).
Aveti nevoie de aviz/ autorizatie de la ISU-pompieri, conform prevederilor art.19 al.(1) lit.c).
Daca nu aveti pregatirea necesara pentru a indeplini toate prevederile legale puteti incheia un contract de prestari servicii in domeniul psi-su cu o firma/ persoana fizica autorizata de catre ISU.
Ultima modificare: Miercuri, 11 Noiembrie 2015
POPA GHEORGHE, Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cine face planul de evacuare Kapy Kapy As dori sa stiu cine intocmeste planul de evacuare? Unde trebuie sa ma adresez? la inchirierea spatiului am gasit unul dar era doar mmacheta si nu stiu daca e ... (vezi toată discuția)
Cadru tehnic psi laly86 laly86 Buna ziua, daca sunt cadru tehnic psi pot fi numit prin decizie de angajator pentru a opera si transmite revisal ? (vezi toată discuția)
Cine este responsabil cu su intr-o locatie inchiriata? larisalaly larisalaly O societate comerciala(cu 45 de salariati) isi desfasoara activitatea intr-o cladire inchiriata de la alta societate-proprietar al cladirii, Cine trebuie sa ... (vezi toată discuția)