avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 298 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... delapidare 45000 ron
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

delapidare 45000 ron

Buna ziua, am si eu o problema serioasa....am sustras de la firma la care lucrez ca lucrator comercial suma de 45000 ron prinntr-un program care imi permitea retragerea de sume in euro de aprox 50 de euro pe zi. Timp de 10 luni fapta nu a fost descoperita dar acum s+au prins si incep sa caute autorul. In acest timp mau facut si o plangere la politie. Ma puteti informa si pe mine de pedeapsa pe care o pot primi conform legii in cayul in care pot achita acum o suma de 4000 de euro.
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: LORELA UNGURIANU , Avocat 18:30, 12 Mai 2009
Subtire prezentarea dvs...
Cunt inartvetente intre ce va permitea programul in care lucratii,timpul efectiv lucrat si o eventuala consecinta si raspundere...:)
Calitatea de lucrator comercial se desfasura cu contract de munca,ce clauze erau prevazute in contract....si de de 4000 euro.
Sincer nu pot oferi un raspuns sau macar o incadrare juridica a vreunei fapte...
Incadrarea a factut-o chiar userul: DELA PIDARE
Conform codului penal:
ART. 215^ Delapidarea
Însuşirea, folosirea sau traficarea, de către un funcţionar, în interesul său ori pentru altul, de bani, valori sau alte bunuri pe care le gestionează sau le administrează, se pedepsesc cu închisoare de la unu la 15 ani.
În cazul în care delapidarea a avut consecinţe deosebit de grave, pedeapsa este închisoarea de la 10 la 20 de ani şi interzicerea unor drepturi.

Oricum, daca s-a facut plangere la organul de cercetare penala urmeaza sa fiti chemat la declaratii. Va sfatuiesc sa mergeti chiar si la declaratii insotit de un avocat....
Dar poate ajungeti la o intelegere cu angajatorul si ii faceti plata, ajuta la individualizarea pedepsei.
Este foarte greu de spus ce pedeapsa va aplica instanta in acest caz.