avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 629 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Adeverinta pentru sanatate
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Adeverinta pentru sanatate

Buna ziua, daca in perioada martie si iulie 2012 am lucrat pe contract de zilier, fiind elev cu varsta de 19 ani, iar in prezent sunt studenta in continuare, de ce ANAF-ul nu-mi elibereaza adeverinta pentru CASS motivand faptul ca trebuie sa platesc taxa raportata la salariul minin pe economie din 2012 pe un an fiscal intreg, in cazul in care eu dintr-un an nu am lucrat decat 2 luni de zile. Atata timp cat eu am lucrat ca elev 2 luni, de ce sunt obligata sa platesc un an intreg pentru asigurarea de sanatate? Ce sa fac? Multumesc anticipat!
Ultima modificare: Miercuri, 2 Iulie 2014
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: kres , utilizator 08:59, 3 Iulie 2014
Buna ziua,
Formulati cererea in scris si solicitati raspuns scris.
Daca raspunsul nu va multumeste va puteti adresa instantei in contencios administrativ.
Potrivit prevederilor art.8 din Legea nr.52/2011, lege speciala in raport cu Codul fiscal, activitatea desfasurata de zilier nu-i confera acestuia calitatea de asigurat sistemul de sanatate, iar pentru veniturile realizate nu se datoreaza contributii sociale de sanatate obligatorii nici de catre zilier, nici de catre beneficiar.
Multumesc frumos. Nu vi se pare abuziva aceasta lege ? Puteti sa-mi spuneti despre ce lege este vorba de ma obliga sa platesc asigurarea catre ANAF?
Ultima modificare: Miercuri, 2 Iulie 2014
Stefana1293, utilizator
Sunt considerate persoane asigurate fără plata contribuţiei la sanatate toţi copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi şi dacă nu realizează venituri din muncă.

Din codul fiscal: