avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 640 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Intrebare asistent personal
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Intrebare asistent personal

Sunt Matei Adrian Costin din comuna Vladeni jud Dambovita in varsta de 21 de ani persoana incadrata in gradul grav de handicap cu asistent personal sunt student in cadrul Universitati Valahia din Targoviste si am nevoie de ajutor pentru a ma deplasa insa din data de 10.06.2013 primaria Vladeni a decis concedierea asistentului personal care ma ajuta
In ce mod pot actiona pentru reangajarea asistentului personal ???
Va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Adrian-matei , utilizator 15:04, 14 Iulie 2014
Iata ce spune Ordinul Ministerului Muncii nr. 2272/2013 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. 42 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, coroborate cu cele ale art. 77 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 691, din 12 noiembrie 2013:

Conform acestui act normativ, persoana cu handicap grav cu drept la asistent personal, care are si calitatea de pensionar de invaliditate gradul I, poate opta pentru asistent personal sau pentru indemnizatia pentru insotitor prevazuta la art. 77 din Legea nr. 263/2010.
In situatia in care optiunea se exprima pentru asistent personal, atunci persoana cu handicap grav, care are si calitatea de pensionar de invaliditate gradul I, poate opta din nou, de aceasta data intre a angaja asistentul personal sau a primi indemnizatia lunara aferenta asistentului, prevazuta la art. 43 din Legea nr. 448/2006.
Pe cale de consecinta,daca indepliniti conditiile de mai sus,primaria este obligata sa va accepte una din cele 2 variante.
Succes!
Ultima modificare: Vineri, 4 Iulie 2014
Raluca Iliescu, Avocat