Am si eu o mica nelamurire si va rog, daca se poate sa ma ajutati: Sunt studenta si pentru a ma inscrie la medicul de familie mi s-a solicitat dovada de asigurat de la CASS. Pentru a obtine aceasta dovada, am avut nevoie de adeverina de venit de la ANAF pentru ultimii 6 ani (de cand am implinit 18 ani). Bun, problema este ca, in 2010, figurez cu alte venituri, din care nu s-a retinut CASS si mi s-a solicitat sa il achit. La momentul respectiv am facut o promotie de o saptamana pentru care am primit 210 lei. Cand am intrebat cat ar trebui sa platesc, nimeni nu a stiut sa imi explice cu exactitate, ultimul raspuns de la CASS fiind suma de 320 de lei. Mie mi se pare enorm, mai mult decat am primit, si nu inteleg cum au ajuns la aceasta suma, mai ales ca eu in anul respectiv oricum eram studenta si beneficiam de asigurare de sanatate.
Ok, multumesc mult. Mie tot nu mi se pare normal. De unde era sa stiu, avand in vedere ca nu lucrasem pana atunci, in primul an de facultate, ca trebuie sa platesc CASS?. Sunt sigura ca nu sunt un caz unic, doar ca la noi sistemul functioneaza cam dezastruos, iar intre acesta si populatie este o lipsa de comunicare si nimeni nu te informeaza. Termin cei 6 ani de facultate si cu cea mai mare placere si fara niciun regret voi merge sa lucrez in alta tara.
E clar ca nu mai e de stat in tara asta. Au fost oameni care s-au trezit cu sume imense de plata la CASS pentru ca au tinut banii de la nunta in banca si au incasat dobanda la depozit. In final au avut de plata mai mult decat au castigat la depozit.
E o haituiala fiscala totala. Din pacate poporul "doarme in somnul cel de moarte", cum spune si imnul.
Va recomand plecarea cat mai rapida din tara. Este cea mai buna solutie, recomandata pentru tineri si de presedintele tutoror romanilor, dupa ce s-a vazut cu sacii in car.
Impozit anaf
diana_1990