Care este procedura legala pentru semnarea unui act aditional la Contractul de Munca al unui angajat, in sensul modificarii functiei si a salarizarii ?
Exista cadru legal care stipuleaza pasii de urmat, ca si obligatii de tipul ca ambele parti sa fie de buna credinta, samd, precum si cazurile cand actul aditional poate fi lovit de nulitate ?
Instiintarea angajatului cu 15 zile inainte trebuie realizata in scris? Si daca da, exista exceptii de la aceasta regula (de exemplu, in cazuri in care volumul de acte aditionbale, si, implicit de instiintari este foarte mare)? In plus, care sunt penalizarilecare se aplica in astfel de cazuri?
Multumesc frumos,
1. Iata ce spune Codul muncii:
Art. 17. - (1) Anterior incheierii sau modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa persoana selectata in vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul, cu privire la clauzele esentiale pe care intentioneaza sa le inscrie in contract sau sa le modifice. (OUG 55/2006)
(1.1) Obligatia de informare a persoanei selectate in vederea angajarii sau a salariatului se considera indeplinita de catre angajator la momentul semnarii contractului individual de munca sau a actului aditional, dupa caz. (Legea 371/2005)
2. Din citatele de mai sus eu inteleg ca nu e neaparat nevoie ca viitorul salariat sau salariatul sa fie informat in scris. In momentul semnarii CIM sau a actului aditional el stie ce semneaza.