avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 194 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Etichetare gresita produs in benzinarie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Etichetare gresita produs in benzinarie

Buna ziua,


Apelez la dumneavoastra in speranta ca ma puteti ajuta cu un sfat in urmatoarea problema.

La finele saptamanii trecute, am dorit sa achizitionez dintr-o benzinarie apa distilata - cu scopul de a utiliza pentru stergatoarele de parbriz. Spre profunda mea neferirice, ceea ce a urmat nu a fost tocmai cea mai fericita intamplare.

Mai exact, in benzinaria cu pricina, la raftul unde se gasesc produsele de acest gen, eticheta de apa distilata (eticheta cu descrierea produslui si pretul acestuia) era plasata pe ultimul raft de jos. In dreptul ei, sticle cu lichid. Uitandu-ma doar la aceasta eticheta, vanzand produsul si pretul, am luat in graba 2 sticle. Nu foarte tarziu am realizat ca ceea ce cumparasem si turnasem in rezervorul stergatoarelor de parbriz era electrolit.

Vina mi-o recunosc, trebuia sa acord mult mai multa atentie etichetei de pe sticla - pe care scria electrolit. Insa recipientele nu doar ca seamana extrem de mult (elctrolit vs apa distilata), insa foarte confuzant a fost pozitionarea eticteie de apa distiata in dreptul acestor produse.

Rezultatele?

1. iritatie a pielii datorita contactului cu substanta

2. defectarea completa a sistemului de stergatoare parbriz

3. deteriorarea vopselei caroseriei – masina a fost patata de lichidul vascos si acid aproape in intregime – ca urmare a pulverizarii din mers. Lichidul a topit practic vopseaua in toate zonele in care picaturile au cazut.

4. Cea mai mare problema a fost insa faptul ca lichidul s-a scurs – dupa pulverizare – si pe alte componente de sub capota masinii, rezultatul fiind deterioarea aproape completa a sistemului de franare. Se pare ca electrolitul a topit unul din cablurile sistemului de franare, ceea ce a dus la ruperea acestuia.
(Masina se afla momentan in service deoarece nu mai poate fi utilizata in aceasta stare.)

La 2 zile dupa incident am vizitat benzinaria - produsele erau la raft in aceeasi formula - eticheta de apa distilata in dreptul sticlelor cu electrolit (nicio sticla insa de apa distilata).

Am adresat un e-mail benzinariei pentru a expune problema, mi-au dat un termen de 5 zile pentru un raspuns oficial.

Am contactat OPC-ul pentru a vedea daca se poate face ceva in acest caz.

Problema mea insa este urmatoarea: produsele au fost platite cu un card de firma - cardul meu - pe bonul fiscal aparand cui-ul firmei. In acest caz, OPC-ul poate sau nu sa intervina?

Alte intrebari pe care imi permit sa vi le adresez:

- considerati ca in acest caz CASCO poate suporta cheltuielile de reparatii? Cheltuielile nu sunt de trecut cu vederea. Asiguratorul sustine ca nu exista posibilitatea de a efectua aceste reparatii in baza asigurarii.

- considerati ca as putea sa demaraz o actiune juridica pentru ca benzinaria sa suporte macar o parte din cheltuieli?

Mentionez inca o data ca bonul fiscal contine si cui-ul firmei - in cazul in care acest aspect face diferenta. Totodata, mentionez ca am poze de la fata locului - poze care atesta plasarea gresita a etichetelor (dupa trimiterea reclamatiei catre benzinarie, etichetele au fost inlocuite).

Va multumesc anticipat! Orice sfat sau opinie sunt deosebit de pretioase!


Cu stima,
Gab
Cel mai recent răspuns: verga_cip , utilizator 10:37, 4 August 2014
Imi pare rau, dar nu prea puteti face ceva. Daca pe eticheta si pe bonul fiscal scrie electrolit si l-ati folosit in loc de lichid de parbriz vanzatorul nu are nici-o vina.Eventual ar putea fi sanctionat ca pe eticheta de raft era scris altceva decat ce era pe raft.
Buna ziua,


Multumesc frumos pentru raspunsul dumneavoastra! Considerati ca Oficiul pentru Protectia Consumatorului poate sa intervina in acest caz?

Incercati!
Produsul fiind achizitionat pe firma nu aveti nicio sansa, OPC-ul nu se implica in astfel de litigii.

Puteti demara o actiune in instanta in baza fotografiilor facute la fata locului.
Trebuie sa depuneti fotografii cu ambalajul apei distilate astfel incat sa rezulte clar similitudinea ambalajelor si apoi cu etichetele schimbate in acelasi raft, asta ar putea insemna ca a fost eroarea magazinului.

Acum, daca privim lucrurile mai tehnic, in rezervorul de parbriz nu se pune apa distilata ptr ca nu este fier de calcat ci solutie pentru parbriz!

CASCO poate acoperi repararea in conditiile in care la rubrica excluderi din contractul de asigurare nu sunt prevazute riscuri cu privire la completarea/umplerea gresita cu solutii a diverselor rezervoare (cum ar fi sa pui motorina in loc de benzina)!.

Daca veti motiva suficient in plangere de ce ati dorit sa puneti apa distilata si nu solutie ptr parbriz in conditiile in care va aflati intr-o benzinarie si nu intr-un supermarket ati avea ceva sanse este posibil ca judecatorul sa inteleaga punctul dvs. de vedere.
Nu vreau sa fac speculatii si poate gresesc spunand ca dupa modul in care ati relatat patania si faptul ca ati dorit sa puneti apa distilata in rezervorul parbrizului denota ca sunteti o utilizatoare si nu un utilizator al forumului.

Se pune intrebarea daca ati solicitat ajutorul unui vanzator sau v-ati dus direct la produs?
Daca nu ati solicitat ajutorul unui vanzator sansele de castig scad, vanzatorul nu are de unde sa cunoasca in ce mod utilizeaza cumparatorul un produs.
Multumesc pentru raspuns!

A nu intelege faptul ca nu imi recunosc partea de greseala, nici pe departe. Insa indiferent de experienta pe care o am - sau nu :) - in spera aceasta, mentionez faptul ca, m-am ghidat strict dupa eticheta afisata la raft. Ceea ce am putut insa sa observ a fost ca toate sticlele din acea zona erau identice - lucru confirmat de cei de la benzinarie in moemntul in care am revenit - practic nu aveau deloc apa distilata.

Nu am solicitat ajutorul unui vanzator, insa problema in acest caz nu este utilizarea produsului gresit (stiam foarte bine ca acest lichid nu are nicio treaba cu stergatoarele) ci confuzia produsa din cauza etichetei.

Facand o paranteza, electrolitul nu este (din cate am putut bine observa) o substanta inofensiva, astfel de solutii ar trebui marcate intr-un fel sau altul pentru a evita accidente - in ideea in care stropi de lichid mi-au ajuns pe carcasa telefonului, aceasta delocorandu-se intant. Desi pare o simpla greseala de plasare a produsului pe raft, nu poate fi catalogata drept o eroare inofensiva.

Gabi

Alte discuții în legătură

Am alimentat de la benzinărie apă. exista bon fiscal, probă și martori! cum procedez pentru despăgubire, pentru că mașina nu mai funcționează? CasianaDalia CasianaDalia Am alimentat apa in loc de benzina la o renumita benzinărie!Am bon fiscal,proba,înregistrare video si martori.Cum procedez pentru despăgubire?!Masina nu mai ... (vezi toată discuția)
Ce lege se aplică în cazul furtului la cântar din supermarket-uri? Numby Numby Buna ziua, Nu gasest in dreptul civil nici o lege privind produsele neambalate sau fara o cantitate fixa. De exemplu: Daca un individ este descoperit ca ... (vezi toată discuția)
Benzina cu apa Dana Drambarean Dana Drambarean Buna, Ati bagat vreodata din minunatele benzinarii romanesti, benzina cu APA.....? Nu doar ca a costat benzina mult...dar sa vedeti cheltuielile de dupa cu ... (vezi toată discuția)