avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 666 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Procedura în faţa instanţei ... Cat dureaza primirea numarului de dosar depus la ...
Discuție deschisă în Procedura în faţa instanţei civile - reguli, acte, termene, căi de atac

Cat dureaza primirea numarului de dosar depus la tribunal

Buna ziua,
I-am cerut avocatului meu sa-mi comunice nr-ului dosarului depus de dansul la tribunal, pentru a-l putea verifica si eu pe portalul justitiei. Raspunsul avocatului a fost ca dureaza in jur de 2 saptamani alocarea nr-ului de dosar prin sistemul informatic ECRIS si ca el mai bine ar fi sa il contactez la inceputul saptamanii viitoare.
Va rog mult sa imi spuneti daca ceea ce afirma dansul este adevarat sau ar fi cazul sa imi cat un alt avocat.
Va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: romibaro , utilizator 14:39, 29 Octombrie 2014
La depunere, cererea se inregistreaza si primeste data certa prin aplicarea stampilei de intrarea (art. 199 din NCPC).

In aceeasi zi, dupa stabilirea obiectului cauzei de catre grefier, primeste, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege, numar din aplicatia ECRIS (art. 93 din Hotararea CSM nr. 387/2005).

NCPC:

Art. 199. Înregistrarea cererii

(1) Cererea de chemare în judecată, depusă personal sau prin reprezentant, sosită prin poştă, curier, fax sau scanată şi transmisă prin poştă electronică ori prin înscris în formă electronică, se înregistrează şi primeşte dată certă prin aplicarea ştampilei de intrare.
(2) După înregistrare, cererea şi înscrisurile care o însoţesc, la care sunt ataşate, când este cazul, dovezile privind modul în care acestea au fost transmise către instanţă, se predau preşedintelui instanţei sau persoanei desemnate de acesta, care va lua de îndată măsuri în vederea stabilirii în mod aleatoriu a completului de judecată, potrivit legii.


Hotărârea CSM nr. 387/2005 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti:

Art. 93

(1) Actele de sesizare a instanţei, depuse personal sau prin reprezentant, sosite prin poştă, curier ori fax sau în orice alt mod prevăzut de lege, se depun la registratură, unde, în aceeaşi zi, după stabilirea obiectului cauzei, primesc, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege, număr din aplicaţia ECRIS şi dată certă.
(1^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), dacă în aceeaşi zi se constată că au fost înregistrate acte identice de învestire a instanţei, acestea vor primi un singur număr în aplicaţia ECRIS, formând un singur dosar.
(2) Stabilirea obiectului cauzei se face, de regulă, de către un grefier cu studii superioare, sub coordonarea unui judecător. După stabilirea numărului din aplicaţia ECRIS, dosarele se predau personalului responsabil cu efectuarea repartizării aleatorii, având ataşate dovezile privind modul în care au fost transmise.
(2^1) Dacă din motive obiective actele de sesizare a instanţei nu au primit număr în aplicaţia ECRIS în condiţiile alin. (1), acestea vor fi prelucrate cu prioritate a doua zi, cu aprobarea preşedintelui instanţei sau a persoanei desemnate de acesta, încheindu-se în acest sens un proces-verbal şi menţionând ca dată certă data depunerii actului de sesizare la registratură.
(3) Celelalte cereri şi acte de orice natură, inclusiv corespondenţa cu caracter administrativ, sosite prin poştă, curier, fax, e-mail sau prin orice alt mijloc de comunicare, se înregistrează în registrul general de dosare, registrul de intrare-ieşire a corespondenţei administrative ori în registrul de evidenţă a petiţiilor şi se prezintă, după caz, preşedintelui instanţei sau, atunci când cererea priveşte un dosar aflat pe rolul instanţei, completului căruia i-a fost repartizată cauza. În cazul în care o cerere sau un act priveşte un dosar aflat pe rolul instanţei în ziua depunerii lui, după înregistrare, grefierul registrator îl va preda direct grefierului de şedinţă.
(4) Dovezile de comunicare a procedurilor se primesc la registratura instanţei sub semnătură, după caz se predau arhivarului care le ataşează la dosar, făcându-se menţiune despre aceasta pe conceptul de citare.
(4^1) Dovezile de îndeplinire a procedurilor şi comunicărilor efectuate prin telefon, telegraf, fax, poştă electronică ori prin alte mijloace de comunicare, primite de grefierul de şedinţă sau de persoana care le-a transmis, se depun la dosar în formă scrisă, imediat ce au fost recepţionate.
(5) Actele şi cererile de orice natură, prezentate de justiţiabili sau de reprezentanţii lor, inclusiv avocaţi, preşedintelui instanţei ori judecătorului de serviciu, primesc data certă la prezentarea lor, prin aplicarea ştampilei de intrare a instanţei respective, iar după rezolvare se predau registratorului care le înregistrează potrivit prevederilor alin. (1) sau (3), după caz.
........


Ultima modificare: Miercuri, 29 Octombrie 2014
adriana_c, utilizator
Va multumesc foarte mult pentru acest raspuns
probabil intr-o saptamana (cel mult) de la depunerea dosarului, acesta va fi vizibil la cautarea pe portal dupa numele partii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cerere amanare proces civil georgeeugen georgeeugen O cerere de amanare intr-un proces civil poate fi transmisa prin email? In cazul in care este posibil, care este cadrul legal? (vezi toată discuția)
Cand se face repartizarea aleatorie, in raport de data introducerii actiunii? aidu aidu dosarele se repartizeaza aleator in Ecris in ziua inregistrarii cererii de chemare in judecata?? Insa pe situl Tribunalului, desi dosarul a fost inregistrat ... (vezi toată discuția)
Timbrare cerere de chemare in judecata Constantin-Sinel MARIN Constantin-Sinel MARIN Buna ziua! Va rog s ama ajutati cu un raspuns la urmatoarea problema: Vreau s adepun o cerere de chemare in judecata (pentru uzucapiune) si nu stiu cum ... (vezi toată discuția)