Art. 10,
legea 449/2003
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse, in conditiile art. 13 si 14.
Art. 11
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie,
inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire.
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator,
si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele.
Art. 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:
a) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului;
b) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila;
c)
daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fara inconveniente semnificative pentru consumator.
Art. 17
Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate in termen de doua luni de la data la care a constatat-o.
Art. 14, din aceeasi lege, stipuleaza:
Consumatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului, daca lipsa conformitatii este minora. Ori, avand in vedere ca a fost deja reparat de 2 ori si s-a defectat din nou, nu cred ca mai putem vorbi de o defectiune minora. Deja produsul nu mai poate fi utilizat in mod corespunzator, in scopul pentru care a fost fabricat.
Cel mult pot refuza sa va restituie banii pe motiv ca va pot inlocui produsul, ramane la latitudinea dvs daca acceptati, dar ar fi abuziv sa va oblige sa lasati produsul la reparat. Daca putea fi reparat, de ce nu au facut-o pana acum?
Cam asta ar fi baza legala.
1. Trebuie sa faceti o reclamatie,
in scris,, altfel nu vor lua in seama cererea dvs, departamentului de relatii cu clientul al comerciantului in care solicitati fie inlocuirea, fie restituirea contravalorii.
2.Specificati termenul in care sa va raspunda la solicitarea dvs. De ex: ''Solicit raspuns in termen de...''
3.Atasati copii ale tuturor documentelor relevante.
Niciodata originalele!, chiar daca va cer acest lucru.
4.Daca nu primiti raspuns sau raspunsul va nemultumeste, va puteti adresa OPC
Vedeti si acest link:
[ link extern ] /