avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 679 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... demiterea administratorului
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

demiterea administratorului

Buna seara.Locuiesc pe o scara de bloc cu 43 aparatmente.Din cauza unor neregului sesizate de mai multi vecici si din cauza unor salarii colosale pe care administratia le-a facut fara acordul locatarilor s-a decis demiterea atat a administratorei a presedintelui si a cenzorei.Acest lucru s-a produs cu semnarea unei liste de catre jumatate + unu locatari sacra pt demiterea acestora.S-a facut sedinta li s-a adus la cunostinta acest lucru .Presedintele a afisat demisia la avizier in timp ce administratora nu.A mai trecut o saptamana de atunci si refuza cu vehementa sa predea actele in vedeerea unui control de catre un contabil expert...in ideea ca nu a fost anuntata sa le predea.mentionez ca de le sedinta cu pricina au trecut 2 sapt.Acum am afist jos o cerere pt dansa sa predea actele..numai ca ea vine aici odata pe saptamana si ma gandesc ca o sa zica iar ca sa mai asteptam o saptamana.Presedintele si sefu de scara refuza sa ii comunice sa predea actele si refuza sa ne de-a si nr dansei de telefon pe baza ca ei au demisionat din data de 01/06.Mentionez ca nici acestia nu au predat actele stampila si etc.Cum trebuie sa procedam corect si mai ales cum putem face sa nu ne mai amane?cum o obligam la predarea actelor?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 21:30, 12 Iunie 2009
Sigur ca aveti dreptul, prin presedintele nou-ales, sa cereti actele asociatiei in termenul stabilit. In cazul in care vechea echipa se impotriveste faceti apel la politistul de proximitate sa va ajute.
mai am o intrebare.Daca locuiesc pe scara cu pricina pot fi cenzor (cel care semneaza si verifica lunar lista de intretinere)daca am liceu terminat diploma specializare (postliceala)asistent de gestiune financiar contabil si sunt si studenta la drept?Deci nu numai sa fac parte din comisie (pt ca la noi cei din comisia de cenzori erau 2 vecini care nu se interesau mai deloc si cenzorul era venit din afara asociatiei si platit bineanteles)Pot fi eu presedinte cenzor?astept raspus.va multumesc
CINE ANUME CERE ACTELE DE LA VECHIUL COMITET(ADMINISTRATOR).AM INTELES CA NOUL PRESEDINTE ARE DREPTUL SA CEARA ACTELE DAR NU CUMVA NOUL ADMINISTRATOR TREBUIE SA LE PREIA DE FATA CU NOUL COMITET?ADICA EL ESTE CEL CARE SE PRICEPE MAI BINE NU?PRESEDINTELE NU ARE ACELEASI CUNOSTINETE CA SI ADMINISTRATORUL.TREBUIE SA FIE PREZENT SI ADMINISTRATORUL?SAU NU ESTE OBLIGAT?
Bun, deci:
1. Presedintele, in fruntea comitetului, primeste cu PV : registrul de casa, dosare vechi, chitantiere vechi, chitantierul actual, alte registre (daca ar fi), registrul de evidenta (daca aveati asa ceva). Tot ce primeste este scris in PV. In aceasta faza nu trebuie sa se priceapa, trebuie sa ia act de ele, sa le consemneze in PV. Atentie!!! Si toate stampilele asociatiei. Eventual in PV de predare-primire sa se scrie ca dupa aceasta data semnatura fostului presedinte si administrator sunt nule. Acest PV verbal trebuie semnat de toti membrii comitetului, presedinte si seful comisiei de cenzori.
2. Cenzorul (care poate fi si unul din membrii comisiei de cenzori - acela care va semna de-acum inainte actele asociatiei) puteti fi si Dv, platita prin contract de mandat, asa se cheama intelegerea scrisa dintre Dv. si asociatie pentru activitatea si plata unei munci permanente. Tot prin contract de mandat poate fi retribuit si presedintele. In aceasta faza Dv. ar trebui sa verificati balanta activ-pasiv, sa faceti o situatie financiara, sa vedeti ce restante sunt, ce fonduri, unde sunt evidentiate, totalul lor....practic sa vedeti oglinda financiara a asociatiei la momentul preluarii.
3. Dupa ce ati facut o evaluare financiara a asociatiei si ati descoperit minusuri sau plusuri e bine sa aduceti un expert care sa controleze "pe bune" macar ultimele luni ale activitatii administratorului. In cazul in care lucrurile sunt in ordine puteti preda administratorului nou actele necesare sa continue activitatea pe care o are de indeplinit. Administrarea unui bloc nu se intrerupe niciodata, are intermitente (cum e aceasta de acum). Din acest moment administratorul isi face treaba lui si Dv., ca cenzor, munca Dv. de verificare a activitatii financiare a administratorului. Desi poate pana acum ati fost pe pozitii comune, din acest moment va aflati fata-n fata si fara ostilitate il controlati la sange...:)
Succes!!!!
Ultima modificare: Sâmbătă, 13 Iunie 2009
elga50, moderator
angelica82 a scris:

mai am o intrebare.Daca locuiesc pe scara cu pricina pot fi cenzor (cel care semneaza si verifica lunar lista de intretinere)daca am liceu terminat diploma specializare (postliceala)asistent de gestiune financiar contabil si sunt si studenta la drept?Deci nu numai sa fac parte din comisie (pt ca la noi cei din comisia de cenzori erau 2 vecini care nu se interesau mai deloc si cenzorul era venit din afara asociatiei si platit bineanteles)Pot fi eu presedinte cenzor?astept raspus.va multumesc

Cenzorul sau membrii comisiei de cenzor alesi de adunarea generala trebuie sa aiba cel putin studii medii , conform legii 230/2007. Deci puteti fi cenzor (singura sau intr-o comisie cu alti 2 vecini tot cu studii cel putin medii) , dar numai daca ati fost aleasa sau alesi de adunarea generala. Daca in adunarea generala nu s-a ales cenzorul sau comisia de cenzori dintre proprietari , atunci comitetul executiv este imputernicit sa angajeze un cenzor din afara asociatiei , persoana cu pregatire de specialitate, conform legii (studii superioare-expert contabil).
Oricum , avand in vedere necazurile care sunt din descrierea dv, ar fi bine sa angajati un cenzor cu pregatire, pe baza de conventie care sa faca verificarea financiar-contabila pe o perioada de 1-2 ani din urma si activitatea de cenzorat pe lunile care urmeaza . Asa se pot pune lucrurile la punct din mers. La urmatoarea adunare generala , avand si situatia contabila la zi , oferiti-va sa fiti cenzorul asociatiei. Adunarea va alege si continuati ceea ce a facut specialistul, de la care mai si invatati cate ceva pana atunci. Apelati la expertii contabili din cadrul CECCAR. Sunt cei mai competenti in astfel de probleme.
Ultima modificare: Vineri, 12 Iunie 2009
Adriantot, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Administrator nou - primire gestiune abc2013 abc2013 Administratorul vechi si-a dat demisia, sperand sa nu dea socoteala (asociatia a angajat expert contabil autorizat pentru verificare). Adunarea Generala a ales ... (vezi toată discuția)
Procedura predare /primire presedintie asociatie proprietari teisoara teisoara Buna ziua, am povestit in alte topicuri cum nu reusim sa gasim 500 000 ron ei regasindu-se la activ intr-o sit.cu denumirea penalitati necalculate.Intre ... (vezi toată discuția)
Administrator bun de demis gheorghe.istrate gheorghe.istrate Buna ziua si multumesc anticipat pentru raspuns In asociatia noastra de proprietari presedintele si vicepresedintele si-au dat demisia si vom organiza o noua ... (vezi toată discuția)