avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 562 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... Acordarea unui salariu de baza pentru nasterea unui ...
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

Acordarea unui salariu de baza pentru nasterea unui copil

sunt profesor si as vrea sa stiu daca pot beneficia de un salariu de baza pt nasterea unui copil potrivit Contractului colectiv de munca unic la nivel de sector de activitate Invatamant preuniversitar.Mentionez ca am nascut in luna august 2014.multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:06, 30 Ianuarie 2015
Doar daca este stipulat expres in contract
Situatia mea este urmatoarea: am nascut in august 2014. incepand cu 17.10.20114 sunt in concediu pentru cresterea copilului pana pe 05.07.2015 , contractul de munca fiind suspendat. Conform CCM din 13.11.2014 art 36. alin 3 litera a) care spune "3) Ministerul Educaţiei Naţionale va face demersurile necesare pentru reglementarea următoarelor drepturi:

a) un salariu de bază plătit mamei de către unitatea/instituţia de învăţământ prevăzută în Anexa nr. 4, pentru naşterea fiecărui copil; dacă mama nu este salariată sau în cazul decesului acesteia, soţul/tatăl copilului va beneficia de această plată; ajutorul se acordă şi în cazul mamelor care au născut gemeni, tripleţi etc., pentru fiecare dintre copii;"

Intrebarea mea este daca beneficiez de acest drept sau nu?multumesc.
Nu aveti cum sa beneficiati de acest drept, intrucat Ministerul nu a efectuat niciun demers in acest sens.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Primă naştere copil miriam101 miriam101 Buna ziua! Lucrez in invatamant si as dori sa stiu daca pot beneficia de prima pentru nasterea copilului. Multumesc! (vezi toată discuția)