avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 218 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Nelamuriri PFA
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Nelamuriri PFA

Intentionez sa devin PFA insa mai am unele nelamuriri legate de patrimoniul de afectatiune si bunurile personale.
Activitatea desfasurata va fi de inchirieri. Detin un imobil compus din mai multe incaperi, gen garsoniere, destinate locuirii si intentionez sa-l inchiriez separat adica fiecare incapere separat. In acest sens m-am gandit ca cel mai bine ar fi sa devin PFA dar mai am inca nelamuriri legate de patrimoniul de afectatiune , am inteles ca nu este obligatoriu dar totusi as dori sa stiu ce este acesta. Si a doua nelamurire ar fi legata de raspunderea cu bunurile personale. Am inteles ca PFA raspunde cu bunurile personale dar iarasi nu am inteles in ce sens. Deci detin cladirea, nu intentionez deocamdata sa obtin vreun credit pe care sa nu-l pot plati, impozitul i-l voi plati la timp, nu o sa primesc marfa de la furnizori pe care sa nu o achit, altceva nu-mi vine in minte deocamdata, deci in ce sens voi raspunde cu patrimoniul personal? Viitoare amenzi sau altveva? In ce situatii mai exact?
Va rog ajutati-ma ca sunt in ceata si nu vreau sa fac ceva din necunostinta de cauza si pe urma sa imi para rau. Dar va rog sa imi explicati pe intelesul meu.

Va multumesc
Cel mai recent răspuns: ContSters51068 , utilizator 20:26, 17 Iunie 2009
Davideg stie ceva ce putina lume stie:
OpANAF 2333/2007 - Impozitul si venitul net din peste 5 contracte de inchiriere/ subinchiriere
Il gasesti aici: [ link extern ]

Este foarte bun daca doresti sa inchiriezi spatiile pe perioada lunga. Se declara fiecare contract la Fisc si se tine contabilitate in partida simpla. Un caiet cu 2 coloane: incasari si plati.

Dar, daca doresti sa inchiriezi spatiile cu ziua sau citeva zile ... trebuie neaparat sa infiintezi Intreprindere individuala. Este suficient sa oferi o diploma de liceu.
La intreprinderea individuala nu este necesar sa declari fiecare contract la fisc., ci doar sa le tii tu socoteala.
Aici nu are importanta cite garsoniere ai.

Cu patrimoniul de afectatiune ... nu-ti bate capul. Este o chestiune inutila. Oricum, in caz ca esti gasita vinovata de pagube majore in exercitarea activitatii de inchiriere (dai foc la clienti, sau se prabuseste cladirea), raspunzi cu toata averea. Dar daca vei considera necesar, poti sa iti faci asigurare la cladiri, sau de raspundere profesionala.

Alberto Kurtyan
Stimata doamna Davideg si stimate domn Alberto Kurtyano va multumesc amandurora pentru raspuns.

Am fost azi la ONRC si am intrebat daca si ce fel de calificare este necesara. Si mi-au raspuns la fel ca si dvs. si anume ca in aceasta situatie este suficienta copia de pe ultimul act de studiu.

Va rog daca sunteti amabili sa imi explicati putin ce presupune cele doua variante si anume impozitarea in sistem real si intreprinderea individuala. Mai exact ma intereseaza cum se impoziteaza si daca contabilitatea la intreprindere individuala este la fel ca si la SRL sau mai simpla.

Legat de impozit, pana acuma am avut mai putin de 5 contracte si plateam 16% impozit pe chirii, evident din suma se scadea 25 % considerate cheltuieli. Si cum momentan nu pot sa stiu daca la sfarsitul anului voi avea mai mult sau mai putin de 5 contracte, in functie de clienti, m-am gandit sa caut alta varianta. Asadar ma intereseaza daca la impozitarea in sistem real voi plati mai mult sau mai putin decat pana acum, inteleg ca procentul va fi tot 16% dar din care suma?


Ca sa ma intelegeti mai bine doresc sa inchiriez si pe termen lung si pe termen scurt, in functie de cerere si as mai dori sa imi pot deduce si unele cheltuieli cu intretinerea cladirii ( curent, gaz, etc.) , telefon, auto, etc. Si daca se poate cu contabilitate simpla sa ma pot descurca si eu sa nu fie nevoie sa mai platesc si contabil.
Asa cum am spus mai sus pana acum am inchiriat pe baza de contract de inchiriere inregistrat Finante dar in aceasta varianta , pentru mine sunt si unele inconveniente in sensul ca trebuie sa merg cu fiecare contract sa-l inregistrez, uneori mai pleaca chiriasii inainte de expirarea contractului si iarasi trebuie sa merg sa depun actul aditional de reziliere a contractului si iarasi alte decizii de impunere. Deci caut o varianta mai directa si mai simpla.

Si legat de asigurare am si acuma asigurare pentru cladire si asigurare de raspundere civila fata de chiriasi.

Va multumesc si astept sfaturile Dvs.
Va rog daca sunteti amabili sa imi explicati putin ce presupune cele doua variante si anume impozitarea in sistem real si intreprinderea individuala.


Este unul si acelasi lucru. Ambele se impoziteaza in sistem real, adica in conformitate cu contabilitatea simpla pe care o tii.

Dezavantaj fata de sistemul tau actual: Nu ai deducere de 25%.
Avantaj? Poti face deduceri mai multe ... daca intr-adevar, ai cheltuieli.

Impozitul este 16%, oricum ar fi.

Alberto Kurtyan

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pfa sau srl? krisztina krisztina Buna ziua! Va rog sa ma sfatuiti si pa mine, ca si inginer in constructii, ce forma de inregistrare sa aleg:ca si PFA sau ca SRL, pentru lucrari de proiectare ... (vezi toată discuția)
Inchiriere apartament in regim hotelier Crina14 Crina14 Salutare..Sunt proprietarul unui apartament cu doua camere (camera de dormit si living) si doresc sa-l dau spre inchiriere in regim hotelier. Avand in vedere ... (vezi toată discuția)
Impozit din venit regim hotelier hostel: pot să fac o microîntreprindere și să plătesc 3% la sfârșitul lunii, sau cum să procedez? svalentins svalentins Buna ziua. Doresc pe viitor sa închiriez camere in regim hotelier cu ziua sau sa închiriez un pat in camera cu 4 paturi . Locația este in sect 6 Bucuresti ... (vezi toată discuția)