amvirdan a scris:
Intr-o asociatie de proprietari obinuita, platile sunt egale cu cheltuielile.
Ati raspuns exact asa cum m-am asteptat, adica gresit!
Iata un exemplu conctet ca sa ne intelegem:
In 16 decembrie asociatia de proprietari primeste factura pentru consumul de apa pe luna noiembrie in valoare de 7500 lei.
Asociatia inregistreaza factura ca si cheltuiala a lunii noiembrie si o distribuie pe lista de plata a lunii noiembrie afisata pe 21 decembrie.
Asociatia achita doar 4500 lei din aceasta factura in data de 29 decembrie si 3000 lei in 20 ianuarie. In registrul de casa sau in extrasul de cont la banca platile apar clar distinct, separat in doua trimestre diferite, chiar in doi ani diferiti.
Acum in 5 sau 15 ianuarie, administratorul, asa cum prevede noua lege, intocmeste situatia pe trimestrul 4. In acest trimestru apare factura pe noiembrie, de care am spus (7500 lei) ca si cheltuiala dar plata nu apare decat pentru suma de 4500 lei, cea facuta in decembrie.
Cum poate fi egal 7500 cu 4500 ?
Situatia se poate intocmi si poate exprima adevarul dar, asa cum spuneam, trebuie sa se ocupe cineva care are cunostinte de contabilitate.