avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 454 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Infiintare PFA - Dezvoltare aplicatii
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Infiintare PFA - Dezvoltare aplicatii

Buna ziua,

Sunt un programator, angajat full time, care ar vrea sa publice aplicatii proprii pe Windows Store, iOS si Android. O sa va prezint intai cum functioneaza sistemul si cum as putea fi platit pentru activitatea mea.

Aplicatiile dezvoltate de mine le voi publica pe Windows Store, spre exemplu, si eventualele incasari se duc la Microsoft. Acestia isi pastreaza in jur de 30% pentru fiecare aplicatie vanduta si la o anumita perioada pot alege sa imi retrag banii stransi in urma vanzarilor de aplicatii. La fel functioneaza si pe celelalte magazine de aplicatii mobile.

A doua modalitate de castig ar fi din publicitate. In cadrul aplicatiei mele pot introduce un spatiu de publicitate, care in urma unui acord cu Google, il va folosi pentru a face reclama la anumite produse. Pentru fiecare afisare de reclama eu primesc o suma de bani. Banii se strang intr-un cont Google, pe care de asemenea pot sa ii retrag la un anumit interval de timp.

In urma documentarii am aflat ca nu exista o limita de coduri CAEN pe care le pot introduce pe PFA si ca cele mai folosite pentru domeniul meu de activitate ar fi urmatoarele:

* Pentru creare de aplicatii si publicare in nume propriu, drepturi de autor.

6201 - Activitati de realizare a soft-ului la comanda (software orientat client)

6209 - Alte activitati de servicii privind tehnologia informatiei

6202 - Activitati de consultanta in tehnologia informatiei

5829 - Activitati de editare a altor produse software



* Pentru eventualele venituri din publicitate
7311 - Activitati ale agentiilor de publicitate

7312 - Servicii de reprezentare media



De asemenea am citit ca 6201 exclude pe 5829, asta inseamna ca nu le-as putea folosi pe amandoua ?
Exista costuri mai mari de infiintare al PFA-ului daca aleg mai multe coduri CAEN ?
In cadrul PFA, pot avea un domeniu de activitate secundar, spre exemplu un butic online cu produse handmade ?

Dupa cum estimez, pentru cel putin primele 6 luni de activitate de la activarea PFA-ului nu voi avea nici un venit si nici ulterior nu cred ca voi trece peste norma de venit. Deci ar recomandat ar fi ca PFA-ul sa fie in sistem real.

Exista un minim de venit pe care l-as putea declara la ANAF, cat mai aproape de 0 ar fi ideal, pentru acest prim an de activitate ?

Daca venitul declarat al PFA-ului in sistem real este sub salariul minim brut, acei 5,5% catre CASS sunt strict 5,5% din venitul declarat sau va trebui sa platesc un minim de 5,5% din salariul minim brut. Spre exemplu, daca declar 500 RON venit estimat, va trebui sa platesc 28 de RON pentru CASS pentru tot anul sau va trebui sa platesc 5,5% din salariul minim pe economie pentru fiecare luna din an.

Am citit ca ma pot astepta sa fiu controlat de catre BSA pentru licencele software ale programelor pe care le folosesc, e posibil sa se intample asta chiar si in primul an de activitate ?
Cel mai recent răspuns: ContSters44758 , utilizator 18:27, 16 Martie 2015
De asemenea am citit ca 6201 exclude pe 5829, asta inseamna ca nu le-as putea folosi pe amandoua ?
RASPUNS: Le puteti utiliza in paralel.
Exista costuri mai mari de infiintare al PFA-ului daca aleg mai multe coduri CAEN ?
RASPUNS: Nu.
In cadrul PFA, pot avea un domeniu de activitate secundar, spre exemplu un butic online cu produse handmade ?
RASPUNS: Activitatea pe care o considerati principala (din care veti avea probabil partea de venit mai mare) va fi trecuta in certificatul de inregistrare. Toate celelalte activitati sunt considerate secundare. Da, puteti. Dar daca veti opta pt. impozitarea pe baza de norma de venit, o puteti face doar daca TOATE activitatile alese sunt admise la norma de venit (a se consulta in prealabil Lista cu normele de venit pe 2015). Alta remarca: normele pentru fiecare activitate se cumuleaza si nu-s convins ca o sa va placa....
Dupa cum estimez, pentru cel putin primele 6 luni de activitate de la activarea PFA-ului nu voi avea nici un venit si nici ulterior nu cred ca voi trece peste norma de venit. Deci ar recomandat ar fi ca PFA-ul sa fie in sistem real.
RASPUNS: Nu va pripiti cu alegerea sistemului de impo9zitare; trebuie facute in prealabil calcule, nu este sigur sa se mearga doar pe intuitie si aprecieri. DAR, in primul rand eu as insista la alegerea corecta si logica a codurilor CAEN.
Exista un minim de venit pe care l-as putea declara la ANAF, cat mai aproape de 0 ar fi ideal, pentru acest prim an de activitate ?
RASPUNS: Daca optati pentru impozitarea in sistem real, nu exista suma minima sau maxima de declarat.
Daca venitul declarat al PFA-ului in sistem real este sub salariul minim brut, acei 5,5% catre CASS sunt strict 5,5% din venitul declarat sau va trebui sa platesc un minim de 5,5% din salariul minim brut. Spre exemplu, daca declar 500 RON venit estimat, va trebui sa platesc 28 de RON pentru CASS pentru tot anul sau va trebui sa platesc 5,5% din salariul minim pe economie pentru fiecare luna din an.
RASPUNS: Daca sunteti angajat cu norma intreaga in alta parte, doar la veniturile declarate de dvs. se calculeaza CASS.

Am citit ca ma pot astepta sa fiu controlat de catre BSA pentru licencele software ale programelor pe care le folosesc, e posibil sa se intample asta chiar si in primul an de activitate ?
RASPUNS: Utilizati programe cu licenta, fara piraterie si nu veti avea probleme. Dar acest raspuns, chiar daca nu l-ati asteptat, l-ati stiut si fara mine.

Daca considerati ca va mai pot ajuta cu informatii, va invit sa ma contactati.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Infiintare pfa cfv1000 cfv1000 Buna ziua Am nevoie sa imi fac un PFA si am nevoie de niste informatii. PFA-ul e pentru presatari servicii - programare web. Sunt web developer. Din cate ... (vezi toată discuția)
Codurile caen se cumuleaza la norma de venit? moniquesro moniquesro Buna ziua, as dori sa stiu urmatoare informatii, pot sa imi aleg mai multe coduri CAEN? si daca da in cazul in care aleg impozitarea la norma de venit se ... (vezi toată discuția)
Impozitare pfa multiple coduri caen StefanPetruCornel StefanPetruCornel Buna ziua, In cazul unui PFA cu urmatoarele coduri CAEN: 6201 - Sistem real ( nu am gasit codul CAEN in tabelul cu normele de venit ) 7410 - Sistem real ... (vezi toată discuția)