avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 736 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Gravida si Studenta
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Gravida si Studenta

Buna ziua! Am si eu nevoie de un raspuns cat mai rapid va rog. Sunt insarcinata in 9 luni si cateva zile. Intrebarea mea e : Beneficiez de spitalizare gratuita cand o sa nasc daca sunt studenta la FR ( frecv redusa )? Si ce acte imi trebuie ca sa nu platesc?
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 17:48, 16 Martie 2015
LEGEA SANATATII

CAPITOLUL II
Asiguraţii

SECŢIUNEA 1
Persoanele asigurate

Art. 213

(1) Următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei:

a) toţi copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi şi dacă nu realizează venituri din muncă;


COD FISCAL
ART. 296^20 Prevederi speciale

(1) Următoarele categorii de persoane fizice sunt exceptate de la plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate:

a) copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni de la terminarea studiilor, ucenici sau studenţi. Dacă realizează venituri din salarii sau asimilate salariilor, venituri din activităţi independente, venituri din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură, pentru aceste venituri datorează contribuţie;

Din interpretarea textelor de lege nu reiese forma de invatamant zi, sau Fr redusa.
Ar trebui sa aveti varsta< 26 de ani si sa nu fi avut venituri impozabile mentionate in lege.
In opinia mea nasterile ar trebuii sa fie oricum gratuite in sistemul public.
Ultima modificare: Luni, 16 Martie 2015
robert1958, utilizator
Felicitari!