in anul 2012 in cladirea cu 4 apartamente identice (cladire bransata printr-un sistem interior comun la reteaua publica de incalzire a orasului) in care locuiesc s-a mutat cineva care a cumparat apartamentul de deasupra noastra. Proprietarii celor 4 apartamente nu sunt constituiti in asociatie de proprietari, iar contractele cu furnizorii de utilitati (Coltem, Aquatim) sunt incheiate de in forma: "grup de proprietari" , avand ca reprezentant pe tatal meu, cel care a si semnat contractele. Persoana nou mutata in condominiu s-a debransat imediat de la sistemul comun de incalzire, fara sa obtina acordul Coltermului (societatea ce furnizeaza agentul termic) si fara sa intocmeasca un proiect tehnic de debransare, autorizat de Colterm. Persoana ce s-a debransat ne-a notificat printr-o adresa scrisa debransarea si ne-a notificat ca contesta calitatea semnatarului contractului (tatal meu) de putea semna acest contract. Ulterior am primit o adresa de la Colterm ce ne instiinta doar ca a luat la cunostinta despre debransarea vecinei si ca ne solicita comunicarea unui alt reprezentat pentru semnarea contractului de energie termica. Neexistant niciun alt proprietar care sa doreasca asumarea reprezentarii grupului de proprietari (in cladire mai exista un chirias si o persoana in varsta, cu handicap locomotor), nimeni nu a comunicat Coltermului vreo schimbare de reprezentant.Timp de un an, factura Colterm s-a platit impartind consumul inregistrat de ceasul unic al retelei, la 3 apartamente. Dupa un an, in anul 2013, proprietara apartamentului debransat , s-a rebransat (tot fara a cere acordul co-proprietarilor retelei si al Coltermului) in sistem si a platit pentru un an cota de 1/4 din consumul inregistrat de cladire. In anul 2014, in septembrie, cu cateva zile inainte de pornirea incalzirii in oras, aceeasi proprietara ne-a notificat in scris ca refuza sa mai plateasca cota aferenta cheltuielilor de incaltire ce ii revine (1/4 ) pentru ca in apartamentul sau functioneaza defectuos incalzirea. proprietara a ramas bransata in sistem pana in prezent. Notificarea mai precizeaza ca pentru defectiunile din sistem suntem de vina noi, proprietarii apartamentului de dedesubt pentru ca in apartamentul nostru ar exista, dupa parerea dansei, o coloana colmatata. Incepand cu septembrie aceeasi proprietara nu si-a mai platit nici facturile Aquatim, notificand in scris pe noi, vecinii de desubt ca nu are presiune la apa rece. Tot atunci m-am adresat Colterm cu intrebarea " daca exista o aprobare pentru debrabransrea si apoi rebransarea apartamentul vecinei noastre,. Coltermul a raspuns in scris ca nu exista nicio aprobare si nicio documentatie tehnica avizata pentru aceste demersuri si ca societatea a luat doar la cunostinta de actul debransarii, in anul 2012. Pe parcursul sezonului rece sept 2014- pana in februarie 2015, am platit noi cota parte a vecinei ce a refuzat plata caldurii si apei reci pentru apartamentul sau cu scopul de a nu risca debransarea imobilului de la caldura in timpul iernii(ceilalti proprietari nu se implica in rezolvarea incidentului). In martie am deschis o actiune in instanta solicitand restituirea cheltuielilor aferente incalzirii apartamentului debransat/rebransat si alimentarii cu apa rece a aceluiasi apartament. In intampinare, proprietara debransata/rebransata a motivat ca nu exista identitate de persoane intre cele care au formulat actiunea civila in pretentii si cele ce au efectuat platile pretinse. Pe facturi figureaza formula "asociatie de proprietari", reprezentant figurnad numele tatal meu (Colterm ) si asociatie de proprietari (Aquatim) , administrator figurant tot tatal meu. Vecina noastra, avocat de profesie motiveaza ca pe chitantele Colterm, Aquatim nu apare numele celui care a efectual plata, deci nu putem formula pretentii. Este acest argument al proprietarei debransate/rebransate unul valid, de care instanta sa poata tina seama? Cum ne putem construi mai solid pretentiile de plata?
Cel mai recent răspuns:
DAN POPESCU , Avocat
14:32, 6 Aprilie 2015