avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 578 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Problema service auto
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Problema service auto

Salutare!
Am o problema delicata cu un service auto, am inteles ca nu am voie sa postez numele asa ca voi evita acest lucru
Pe data de 3 noiembrie 2014 m-am prezentat la un service auto pentru schimbarea kitului ambreiaj (ambreiaj+volanta, set complet). Am lasat masina in service(ora 10.00) si am fost informat ca va dura 5-6 ore operatiunea de reparare. La ora 18.00 sunt sunat de reprezentantii service-ului si imi aduc la cunostinta ca au finalizat reparatiile dar masina nu porneste pentru ca am venit "fara baterie". Ma prezint la service, gasesc masina in curte, fara acumulatorul original in portbagaj (acumulator special pentru motor common rail, garantie 8ani de la producator, masina avea 4 ani) si incerc sa o pornesc (au inlocuit acumulatorul cu unul gasit prin service pentru a scoate masina). Tot bordul era rosu de erori, farurile erau arse (nu se aprindeau) iar usile se descuiausi se incuiau singure.
Ajung la mecanic, il intreb ce s-a intamplat si acesta imi spune ca am venit cu bateria "consumata" si farurile arse. Il rog sa-mi monteze toate piesele exact cum erau si sa scaneze masina de erori. Cu bateria originala nici macar nu am putut deschide usa (era in scurt) si masina prezenta mai multe erori: la regulatorul de tensiune, faruri, usi.
Ma duc la receptie, acolo mi se spune ca trebuie sa achit factura de 3600 lei pentru ambreiaj, evident am refuzat, si am rugat-o sa imi scrie pe fisa de iesire din service faptul ca masina nu a mai pornit dupa efectuarea reparatiei. Am condus masina 1-2 Km pentru a verifica ambreiajul (inainte de a pleca definitiv din service) si le-am spus ca usile se inchid singure, perduletele coboara singure si ca lumina fluctueaza iar mecanicul a spus ca este de la baterie. Le-am adus la cunostinta ca ziua urmatoare voi merge cu masina la verificat si le voi comunica daunele produse de ei.
Zis si facut, plec in seara aceea la un prieten care imi imprumuta o baterie si un regulator (altfel nu puteam ajunge acasa) si a doua zi sunt sunat de conducerea serviceului care isi cere scuze pentru daunele produse si ca se angajeaza sa rezolve toate problemele. In acest sens, am programat masina pe data de 5 noiembrie 2014 la reprezentanta Audi pentru verificare parte electrica, urmand sa ma prezint pe data de 10 noiembrie in service (costul verificarilor fiind asigurate de service).
Ajung la Audi, le povestesc ce s-a intamplat si le cer si un deviz de reparatie pentru piesele care se vor fi dovedit a fi stricate. Acestia imi spun ca ambreiajul este "dubios" si ca imi recomanda sa il desfaca si sa il verifice, insa cei de la service au refuzat sa plateasca si aceasta verificare (1600 lei).
Primesc rezultatul verificarii (impreuna cu 2 reprezentanti ai serviceului care au stat in tot acest timp in service -4 ore) unde este trecut ca defect: acumulator, regulator, cablu demaror (de la baterie la alternator), sigurante, 2 incuietori usi si alte materiale electrice, deviz de reparatie total: 7000 lei.
Trimit pe mail toate aceste acte si ii rog sa imi transmita modalitatea prin care vor plati catre Audi reparatia masinii, insa primesc urmatorul raspuns: "Va asteptam la noi in service pentru inlocuirea pieselor defecte, in acest sens se vor monta doar piese originale". Evident, am refuzat. Cum puteam sa duc masina la reparat tot la ei? In conditiile in care nu mai devreme de 1 saptamana am plecat cu masina praf.
Am primit nenumarate telefoane din partea conducerii si a avocatului de la service prin care eram rugat sa ii inteleg si sa accept sa repare ei masina pentru ca este prea scumpa reparatia la reprezentanta Audi.
Detin toate mailurile primite, prin care acestia isi asuma intreaga vina privind daunele masinii.
Urmatorul pas a fost sa depun plangere la OPC insotit de acte, mailuri, facturi, devize. In decembrie primesc acasa un raspuns halucinant: "Cei de la service v-au invitat sa va inlocuiasca acumulatorul si regulatorul (in urma inlocuirii acestor doua piese, celelalte probleme se vor remedia de la sine) iar dumneavoastra ati refuzat. De asemenea, masina a parcurs in 6 zile aproximativ 7000 de km, astfel ca erorile respective sunt dupa multi kilometri efectuati de la iesirea din service."
Cei de la service au trecut pe fisa de intrare un kilometraj fictiv - 164 000, in coditiile in care masina avea 167 000 km (nimeni nu a pozat kilometrajul si nimeni nu a verificat kilometri din bord la intrarea in service). Insa, domnul comisar a pierdut un amanunt foarte important, cand am facut programarea in service (dupa 24 ore practic) masina a fost trecuta cu 167 200 kilometri, acesta fiind km real. Chiar si asa, problemele au fost semnalate din service, nicidecum dupa mai multi kilometri.
Revin cu mail catre OPC prin solicit sa verifice temeinic probele depuse la dosar, explicand modul defectuos in care s-a realizat solutionarea dosarului (asta se intampla pe 20 decembrie 2014). Am asteptat pana in luna mai raspuns de la OPC, nu l-am primit. Asa ca am cerut audienta la comisarul sef OPC (chiar astazi). Astfel, la audienta a participat si domnul comisar care a "instrumentat" dosarul, comisarul sef si inca doua persoane al caror rol nu mi s-a adus la cunostinta. Reiau toata povestea, il intreb pe comisarul cu pricina cum a ajuns la concluziile respectivei comunicari si care a fost procedura de rezolvare. Astfel, am aflat ca cei din service au recunoscut vina in fata comisarului. Si cand l-am intrebat de ce nu a trecut pe solutionare faptul ca serviceul isi recunoaste vina acesta a spus ca erau doar vorbe. Il intreb de ce nu le-a solicitat sa scrie, raspuns: pentru ca eu nu iau declaratii!?! Deci el nu a luat in considerare ce au spus cei din service pentru ca nu avea scris (doamne ?!). Dupa 50 de minute de povestiri cu comisarul sef, acestia au ajuns la concluzia ca sunt depasiti de situatie si ca trebuie sa ii actionez in instanta, iar pe domnul comisar insarcinat cu dosarul meu l-am intrebat ce rol are OPC. Raspuns halucinant: noi suntem legati de maini si de picioare, putem sanctiona agentul economic doar daca incalca niste reguli. Il intreb daca i se pare ca nu s-a incalcat nicio regula iar acesta ridica din umar rusinat.
Intr-un final, voi primi un raspuns din partea comisarului sef care a gasit o varianta in a studia el dosarul, dar se pare ca singura varianta este sa ii actionez in judecata.

Partea interesanta este ca imediat cum am depus plangere la OPC (la cateva zile) am primit si un mail din partea avocatului prin care mi se aducea la cunostinta ca serviceul va asigura doar schimbarea acumulatorului si a regulatorului, celelalte pagube nefiind din vina lor. Asta dupa ce in prealabil acestia mi-au scris ca isi asuma intreaga vina.
Intamplator sau nu ambreiajul s-a stricat (dupa 8000 km si 5 luni). Patineaza in vitezele superioare si am inteles ca acesta este primul semn al unui ambreiaj defect, iar serviceul mi-a transmis faptul ca trebuie sa platesc ambreiajul pentru a benficia de garantie :))).

Cam asta e pe scurt povestea mea. Pe scurt pentru ca sunt multe aspecte (unele mai semnificative sau mai putin semnificative) pe care le-am evitat pentru a nu lungi mai mult cele relatate, insa pot adauga lamuriri daca undeva am omis ceva important.
Intrebarea este, sa ii actionez in judecata? Sa cer anumite expertize? Am nevoie de mai multe acte doveditoare pentru a intenta proces?
Multumesc pentru pareri!









Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 00:16, 15 Mai 2015
Insa, domnul comisar a pierdut un amanunt foarte important, cand am facut programarea in service

Despre ce fel de service auto este vorba,de vreme ce afirmati ca domnul comisar face programari ??
Daca intentionati sa actionati service-ul in instanta este obligatoriu sa solicitati exepertiza tehnica
Pentru a actiona in instanta si a solicita service-ului daune,este necesar sa apelati la persoana specializata care sa studieze temeinic documentele de la service,de la ANPC sa coroboreze cu punctul dvs de vedere
Insa, domnul comisar a pierdut un amanunt foarte important, cand am facut programarea in service (dupa 24 ore practic) masina a fost trecuta cu 167 200 kilometri.
Eu am facut programarea, nu comisarul. Comisarul nu a observat ca atunci cand eu am facut programarea, adica dupa 1 zi, masina avea 67.200 km. Era imposibil ca sa parcurg 3200 Km intr-o zi.
Expertiza tehnica trebuie sa o fac pana in proces? ar conta asta? sau trebuie sa cer in instanta expertiza tehnica.
Raspunsul celor de la OPC este doar de "constatat" adica, in ce am primit eu acasa scrie doar ce a constatat acel comisar, enumeratii cu cratime. Si acel comisar a constatat urmatoarele:
"- ati mentionat pe fisa de eliberare din service ca masina nu mai porneste"
"- ati fost chemat la service pentru a remedia problemele si ati refuzat"
" - ati parcurs in cinci zile 5800 km ( :))) )"
"Va asiguram ca agentul economic este in vizorul OPC, pentru a va rezolva problema trebuie sa va adresati instantelor de judecata".

Cu alte cuvinte, OPC nu e in stare de nimic.
Nu ati clarificat aspectul referitor la
Comisarul nu a observat ca atunci cand eu am facut programarea, adica dupa 1 zi, masina avea 67.200 km

In ce context implicati " comisarul " si kilometrajul masinii ?
Ati facut plangere la politie ?
Daca se ajunge la solutionare in instanta,aveti dreptul sa solicitati proba cu expertiza tehnica,care va fi dispusa de instanta
ANPC nu detine expert tehnic,nu executa expertize tehnice

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Service auto autorizat rar refuza sa verifice/repare pe garantie Catalin_George Catalin_George In data de 15 iulie 2020 am schimbat kit ambreiaj + volanta la un service auto autorizat RAR din Bucuresti, cost aprox. 5000 lei. Imediat dupa preluarea ... (vezi toată discuția)
Ce trebuie sa fac daca un ''patron'' de service auto m-a amenintat ca ma bate si m-a injurat alexbujie alexbujie Buna seara, va rog sa ma ajutati nu stiu ce sa fac... am fost la un service auto autorizat sa schimb kit ambreiaj ei m-au sfatuit ca e mai bine sa al iau din ... (vezi toată discuția)
Casco- pot sa nu accept dauna totala si sa oblig asigurarile sa imi plateasca pana la 85% din valoarea asigurata pentru reparatie si sa suport eu costul suplimentar? luoana luoana Am avut un accident in care mi-au fost avariate farurile, stopurile, senzorii de parcare, radiator, suma pentru reparatie fiind destul de mare ca domnii de la ... (vezi toată discuția)