avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 628 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Scaune la casele de marcat pentru casiere.
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Scaune la casele de marcat pentru casiere.

Buna seara,
Vreu sa stiu daca exista lege in legatura cu scaune la casele de marcat . Lucrez ca si casiera si stau in picioare 8 ore . Am dureri de mijloc si de picioare din cauza asta . Pot cere sa mi se dea scaun? Daca voi fi refuzata care e legea ? Vreau sa ma duc pregatita.
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: laura76c , utilizator 11:01, 15 Mai 2015
Cerintele minime de securitate si sanatate pentru locul de munca aprobate prin HG nr.1091/ 2006 mentioneaza in anexa 1:
-art 23 Principii ergonomice.
23.3. Locurile de munca la care se lucreaza in pozitie asezat se doteaza cu scaune concepute corespunzator caracteristicilor antropometrice si functionale ale organismului uman, precum si activitatii care se desfasoara, corelandu - se inaltimea scaunului cu cea a planului de lucru.
23.4. La locurile de munca unde se lucreaza in pozitie ortostatica trebuie asigurate, de regula, mijloace pentru asezarea lucratorului cel putin pentru perioade scurte de timp (de exemplu, scaune, banci).
Daca veti fi refuzata de angajator puteti sesiza Inspectoratul Teritorial de Munca in scris, cu nr. de inregistrare/ data.
Buna seara,
Nu cred ca veti fi refuzata de catre angajator, pentru ca nu o sa-i convina sa stati numai in medical.
Aveti dreptate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ssm - scaune birou Ghica Mihaela Ghica Mihaela Buna ziua, La societatea unde lucrez se pune problema inlocuirii scaunelor de birou. Intrebarea este daca din punct de vedere SSM sunt acceptate scaunele ... (vezi toată discuția)