avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 184 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... executia bugetului local
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

executia bugetului local

Sunt consilier local intr-o comuna gorjeana, unde primarul detine majoritatea, iar toate propunerile trec fara nici un fel de problema. Astfel in sedintele de consiliu nu ni se da nici un material pentru dezbaterea subiectelor de pe ordinea de zi.
As dori sa ma ajutati, sa formulez o cerere la care primarul sa-mi prezinte executia bugetara, detaliat si nu evaziv, verbal cum o face de fiecare data.

Astept cu interes sugestiile dumneavoastra.
va multumesc!
Vedeti si aplicati dispozitiile legii nr.215/2001 modificata, actualizata:
Art. 39
(3) Convocarea consiliului local se face in scris, prin intermediul secretarului unitatii administrativ-teritoriale, cu cel putin 5 zile inainte sedintelor ordinare sau cu cel putin 3 zile inainte de sedintele extraordinare. Odata cu notificarea convocarii, sunt puse la dispozitie consilierilor locali materialele inscrise pe ordinea de zi.

Solicitati in sedinta publica primarului, sa vi se puna la dispozitie toate documentele asupra carora urmeaza sa va pronuntati prin vot, respectiv cele privind executia bugetara si sa se consemneze solicitarea dvs.in p.v. de sedinta, potrivit art.42:
Art. 42.
(3) Dezbaterile din sedintele consiliului local, precum si modul in care si-a exercitat votul fiecare consilier local se consemneaza intr-un proces-verbal, semnat de presedintele de sedinta si de secretarul unitatii administrativ-teritoriale.
Sau puteti depune o cerere in baza Legii 544/2001 ...
Art. 5.
(1) Fiecare autoritate sau institutie publica are obligatia sa comunice din oficiu urmatoarele informatii de interes public:
a) actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea autoritatii sau institutiei publice;
b) structura organizatorica, atributiile departamentelor, programul de functionare, programul de audiente al autoritatii sau institutiei publice;
c) numele si prenumele persoanelor din conducerea autoritatii sau a institutiei publice si ale functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor publice;
d) coordonatele de contact ale autoritatii sau institutiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail si adresa paginii de Internet;
e) sursele financiare, bugetul si bilantul contabil;
f) programele si strategiile proprii;
Trebuie sa vedeti ce anume va intereseaza exact din modul cum s-a executat bugetul. Altfel cautati acul in carul cu fan mai ales ca se pare ca nu aveti cunostinte de specialitate (contabilitate). Daca banuiti ca primarul a facut unele ilegalitati cu fondurile din buget, ceea ce va intereseaza este: Care lucrare ? Cand? Cat? Cum? Cel mai bine este sa va stabiliti un obiectiv de verificat (de ex: podul de peste Jiulet) si sa cereti in scris raspunsul puctual la intrebari de genul: Cine a executat lucrarea? Era autorizat legal sa executa astfel de lucrari (vedeti responsabilii RTE si RTC) ? Cat a costat in total lucrarea ? In cat timp s-a executat ? S-a depasit termenul prevazut in contract ? Cat timp e garantata ? Cand s-a facut receptia ? Cine a fost diriginte de santier? S-a depasit devizul initial? Cu cat si din care motive ? S-au executat toate lucrarile prevazute in proiect ? S-au respectat prevederile din proiect cu privire la materiale si lucrarile ce trebuiau executate? Care sunt lucrarile ascunse (care nu se mai vad acum) ?
Dupa ce aveti un raspuns la aceste intrebari puteti solicita documentatia aferenta fiecarei intrebari si puteti face verificarile necesare. Sunt insa necesare cunostinte de specialitate sau/si experienta. Orientativ: In general smecheriile se fac cu lucrarile ascunse (de exemplu in loc de B200 se toarna B100 si in loc de armatura din PC de 8 mm nu se pune nimic sau se pune OB de 6 mm) insa aceste lucruri sunt greu de verificat. Cautati lucrarile la care au aparut defectiuni sau unde aveti informatii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Legea 215/2001 julien_slbz julien_slbz Are cineva noile modificari ale Legii 215 din 2001...? Vin alegerile si ar trebui sa fim la curent... Poate le publicati...Multumesc (vezi toată discuția)
Incompatibilitate + conflict de interese luis29 luis29 Buna ziua, Sunt administratorul unei firme de salubrizare, colectare si transport, si a unui depozit ecologic (alta firma). Ambele firme au incheiate ... (vezi toată discuția)
Buna ziua. daca ma poate ajuta cineva cu experienta in administratia ... alinauim alinauim Buna ziua. Daca ma poate ajuta cineva cu experienta in administratia publica locala...sunt consilier local si la una din sedintele ordinare am avut pe ordinea ... (vezi toată discuția)