avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 605 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Abuz servicii RCS-RDS
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Abuz servicii RCS-RDS

Buna seara,

as dori sa stiu cum pot rezolva situatia in care am ajuns cu RCS-RDS: din cauza semnalului foarte prost si fluctuant din zona unde locuiesc am facut cost suplimentar fara sa stiu de 7MB net, adica 80,46 euro. Trafic facut in special noaptea cand telefonul se ruta automat pe o retea din Rep. Moldova - Moldcell MD, desi stau in Iasi la 30 de km de vama, si desi nu mi s-a intamplat acest lucru decat luna trecuta. Mentionez ca inca de cand am facut abonamentul in oct 2014 am constat ca am semnal slab acasa si in urma sesizarii facute de mine, am primit si confirmarea echipei desemnate cu problema in cauza, cum ca intr-adevar nu este semnal. Totusi pt ca sunt perseverenta am aflat ca pot activa roamingul national din Digi Care si cel putin servicul de voce va fi disponibil din reteaua VDF. Dezavanatajul ramanea la partea de Date, care din cei 3GB de net se reduceau in cazul roamingului national la doar 100MB. Am activat si acest roaming (ulterior am aflat ca era international si nu national) din Digi Care, contul meu online, pentru ca, la telefon mi s-a zis ca nu mai trebuie schibata vreo setare sau activat ceva in mod special pentru a beneficia de roamingul national. Asadar kle aveam pe ambele: roaming national si roaming international. Din decembrie pana la sf lui aprilie si inclusiv mai nu am patit totusi sa se ruteze o alta retea precum cea din Moldova ci doar VDF Romania. Nu mica mi-a fost mirarea asadar cand in 19 mai am fost sunata de un operator RDS-RCS ca sa ma anunte despre facura de 449,70 lei care mi s-a emis pt traficul efectuat in roaming...si care trebuia platit in 3 zile. Desi am facut imediat sesizare la RDS nu s-a schimbat cu nimic situatia, factura nu a fost anulata sau ceva, pentru ca a fost emisa corect, dupa spusele lor. Practic desi eu aveam activat roamingul national si roamingul international, de la o vreme nu a mai functionat cel national ci a prevalat celalat - international. Mi s-a zis sec ca trebuia sa am grija ce roaming activez si ca nu e vina lor... Consider ca fluctuarea semnalului si degradarea lui mai ales, nu cade in grija mea, ci a operatorului care trebuia sa ma anunte si sa imi fi pus la cusnostinta acest aspect.
Desi am platit factura, consider ca am fost tratata incorect si am fost furata. Nu am calatorit in Rep Moldova in tot acest rastimp, nu mi-am schimbat adresa de rezidenta, adica apartamentul meu sta la acelasi etaj in aceeasi scara si semnalul din prost a devenit mai prost iar eu platesc mai mult.... Desi am depus ulterior o plangere si la Protectia Consumatorului (de aprox o luna), astazi am fost sunata de aceeasi operatoare de la RDS care mi-a dat si prima data raspunsul la sesizarea mea, zicandu-mi ca nu poate fi schimbata solutia data deja cu privire la sesizarea mea si ca totul a fost facturat corect. Desi am mentionat ca astept raspunsul oficial de la protectia consumatorului, mi s-a zis ca raspunsul va fi acelasi, cu o satisfactie de neimaginat si o lipsa de respect greu de trecut cu vederea. As dori sa stiu care sunt caile alternative de solutionare a acestui caz, daca in continuare voi primi, asa cum mi s-a promis, un raspuns negativ de la Protectia consumatorului.

Multumesc anticipat.

Vera
Ultima modificare: Miercuri, 17 Iunie 2015
Aqvila, utilizator
Cel mai recent răspuns: ricanebleu , utilizator 00:39, 12 August 2016
Aveţi Internet, căutaţi legislaţia din domeniu, găsiţi neregulile, apoi le treceţi în Petiţie.
Aşa am reuşit eu să rezolv favorabil două reclamaţii (la una pentru un produs medical, cu care am rămas, dar şi cu banii, alta cu G.D.F. Suez, cu taxa de re-conectare abuzivă de 238 lei - ambele Petiţii le-am rezolvat anul trecut în maxim o lună !).
Umpleţi paginile cu articole de legi încălcate (dacă există) şi garantat veţi avea succes.
Dacă faceţi Petiţii doar scriind câteva fraze, succint, nicio şansă cu "rechinii" ăştia.
Ei se sperie doar dacă văd că ştiţi bine legislaţia - posibil să rămâneţi şi cu banii, şi cu produsul, dacă aţi fi cumpărat ceva.
Ultima modificare: Sâmbătă, 20 Iunie 2015
280366, utilizator
Nici un raspuns din partea unui avocat? ANPC a ajus la o concluzie?

RDS continua aceea si politica si in ziua de azi.

In data de 7 iulie 2016 am primit factura RCS aferenta lunii iulie 2016 pe care apare facturat, in data de 24 iunie 2016, 1Mega de traffic internet in roaming international (Rep. Moldova) pe mobil. Din data de 7 cand am sunat prima data la serviciul Relatii cu Clienti pentru a semnala o eroare de facturare, zilnic am fost invitat sa astept . Pana ieri 8.08 singurele mesaje prin SMS din partea RDS au fost doar cele de somati de plata a facturii in cauza. Am facut sesizare din digicare, pe site-ul lor, telefonic i-am contactat aproape zilnic iar azi am depus si o reclamatie in scris la unul din sedii. Au facut scanuri la cele scrise de mine , mi-au dat un nr in sila si mi-au zis nepasatori ca nu sunt singurul facturat asa.

Ieri am primit insfarsit un email in care mi se spune „Telefoanele care au serviciul de roaming activat si se afla în apropiere de granite, se pot conecta automat la retelele din tarile vecine. [..]aspecte se regasesc si in clauzele specifice.5.2.9. : Pentru a evita intrarea neintentionata in roaming este necesar ca Beneficiarii care locuiesc sau calatoresc in vecinatatea granitelor Romaniei sa configureze in meniul terminalelor optiunea de selectare manuala a retelei.[...]Va informam ca RCS&RDS a transmis urmatorul sms de notificare la intrarea in Roaming International in data 24.06.2016 ora 11:06:16"

La data mentionata , 24.06.2016, telefonul a fost in Bucuresti, Galati si pe drumul feroviar Bucuresti-Galati iar la ora 11.05, trenul IR 1771 (de pe ruta Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Barbosi - Galati) a ajuns in gara Galati. Prin urmare sunt facturat pentru servicii de roaming international in timp ce ma aflu in gara Galati.

In cel mai rau caz daca serviciul nu are acoperire in gara sau pe teritoriul Romaniei ma astept ca roamingul national sa fie o alternativa nu cel international.

Intrucat nu doresc sa raman fara serviciile de internet si telefonie mobila, iar RDS continua sa trimita constant somatii de plata cu amenintare de deconectare fara prea mult interes in solutionarea situatiei, am fost nevoit sa achit azi integral valoare facturii.

Am depus si eu o reclamatie la ANPC. Voi reveni cu raspunsul lor de indata ce il primesc.


Ultima modificare: Marți, 9 August 2016
ricanebleu, utilizator
eu am primit raspunsul de la ANPC dupa o luna anul trecut in care ma anuntau ca vina e undeva la mijoc :)
Furnizorul de telefonie trebuie sa isi anunte consumatorii despre costul suplimentar atunci cand acesta ajunge la 50 de euro nu la 80 cum a fost in cazul meu. Asa ca diferenta de 30 de euro care ii platisem deja mi-au returnat-o pe cont.
Cat despre hibele de retea am primit simplu un raspuns ca RCS sau orice alt furnizor de asemenea servicii nu trebui sa anunte eventual la ANCOM fluxurile de semnal, pentru ca acesta este implicit influentat de relief, curenti, etc...adica cum bate vantul, dar asta o stim si noi....
De anul trecut mi-am portat numarul desi nu aveam inca 1 an in retea si desi au vrut sa inisnueze la momentul respectiv ceva cu o taxa care chipurile trebuieste platita pe motiv ca nu aveam expirata perioada contractuala s-au lasat pagubasi...nu aveam semnal decent si era o certitudine.

AM ramas in schimb cu cablul si netul la ei in continuare pt ca astea is ok...si mi se aminteste de fiecare data insa cand merg sa platesc la ghiseu ca, poate vreau si TELEFON, ca sa imi reimprospatez atunci memoria si sa imi dau seama de ce am ales sa platesc totusi online facturile... :)
Nu imi vine sa cred! Adica pana si ANPC considera ca e normal sa fi facturat la tarif international atata vreme cat esti pe teritoriul Romaniei!!!!!?

Ce mai pot sa spun? "Romania te iubesc!" Tara in care poti fi furat cu acte in regula dar infunzi puscaria daca iei o paine! ......

Va multumesc pt raspuns. Presupun ca stiu ei de ce reclamele RDS sunt cu puscarii de lux.

:angry: #-o

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Exista o autoritate care sa controleze anpc, daca aceasta isi bate joc de petenti?? ContSters437822 ContSters437822 Buna ziua, Incerc sa reziliez un contract de telefonie mobila Digi, deoarece nu am semnal nici la telefon nici la internet. Numarul respectiv este cel de ... (vezi toată discuția)
Mi s-au facturat exagerat de mulți kw față de cât am consumat și nu-mi permit să plătesc factura. ce pot face în situația disperată în care sunt? Sufletdecaine Sufletdecaine Pe data de 30 noiembrie 2018, am dat index-ul pentru cele doua imobile pentru care am contract cu RCS-RDS. Al doilea index nu a fost primit deoarece nu il ... (vezi toată discuția)
Credeți ca merita sa fac reclamație la opc? andy7 andy7 Buna ziua. Sunt client RCS RDS din Octombrie 2017 , la Digi.Mobil . Mi au plăcut foarte mult ofertele și beneficiile lor, și am decis sa ma portez la ei in ... (vezi toată discuția)