Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 618 soluții astăzi
Acest site folosește cookies. Informații aici
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Referitor: modul si termenele de eliberare a ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Referitor: modul si termenele de eliberare a adeverintelor de catre detinatorii de arhive

Stimati domni ,

Sunt administrator la SC UBERUM SRL si citind cateva din raspunsurile dumneavoastra ( vezi cazul din 17 iunie cu anonissimona ) observ ca indrumati petentii sa se adreseze ITM-ului pentru ca adeverinta solicitata nu este obtinuta in termenul de 15 zile.
In primul rand va recomand sa aveti in vedere ca exista o diferenta intre un angajator si un detinator de arhiva pe care vedem ca nu o cunoasteti.
In al doilea rand consideram ca este necesar sa studiati Legea 16/1996-Legea Arhivelor Nationale republicata in 2014 pentru a va pune la curent cu activitatea de utilizare a documentelor de catre firmele de arhivare autorizate.
In al treilea rand , faptul ca suntem in imposibilitatea eliberarii unei adeverinte din cauza informatiilor insuficiente nu inseamna refuzul eliberarii acesteia.
Pe viitor va recomandam sa formulati raspunsuri mai bine documentate catre cei ce vi se adreseaza pe acest forum deoarece acestea ne pot cauza neplaceri in relatia cu cei ce solicita adeverinte de la societatea noastra.
Ultima modificare: Duminică, 12 Iulie 2015
uberum, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
firmele care preiau arhivele sa-si dimensioneze personalul angajat in functie de dimensiunea arhivei preluate astfel incat sa se poata raspunde solicitarilor.nu este vinovat petentul ( care a lucrat poate o viata in firma) ca firma X s-a desfiintat. in realitate aceste firme care preiau arhivele au 2-4 angajati si de aceea nu fac fata solicitarilor in schimb percep niste taxe foarte mari pentru eliberarea adeverintelor.
Românul este învățat să facă o cerere și să primească o adeverință în mod gratuit. O fi lucrat amar de ani la stat, dar statul nu subvenționează costurile presupuse de: transport, prelucrare, depozitare, cercetare documente și eliberare acte la cererile depuse.
Tarifele percepute de firmele de arhivă acoperă doar o parte din costurile de cercetare documente și întocmire răspunsuri la cereri.
Faptul că se atașează la cerere o copie de pe carnetul individual de muncă reprezintă doar un reper pentru
căutarea și depistarea informațiilor solicitate de petent
(asta înseamnă pe scurt
cercetarea documentelor
). Trebuie căutate statele de plată în care figurează înscris petentul. Actul eliberat la cerere cuprinde informațiile depistate în documentele de arhivă deținute de firma de arhivă (documente care au mai fost găsite când s-a preluat arhiva găsită în dezorganizare a firmei aflate în faliment).
Repet, actele eliberate conțin situația înscrisă în statele de plată întocmite lunar, nu sunt o copie de pe actele anexate de petenți la cereri. Căutarea în arhivă poate dura săptămâni sau luni pt o cerere. Și se rezolvă cererile în ordinea intrării/ înregistrării lor la firma de arhivă. Pentru plata personalului suplimentar, unele firme de arhivă percep taxe de urgență.
Din rațiuni practice, se rezolvă cererile abia după plata tarifului, altfel firmele de arhivă nu și-ar putea desfășura activitatea prestând muncă în beneficiul comunității.
Ultima modificare: Duminică, 19 Iulie 2015
Ionica Porumbel, Consultant in arhivarea documentelor
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Va salut !
Am citit din curiozitate (pt. ca si mie,UN DETINATOR DE ARHIVA,deci nu un angajator,mi-a dat din 14 ani,adeverinta pt 11 luni !!
Dupa vreo trei luni de e-mailuri,si refuzuri motivate ca nu este angajator,m-am adresat Ministerului Muncii si in 45 de zile am primit 18 pagini cu toate veniturile realizate:Spor de noapte,acord,ore suplimentare.
Deci,daca Administratorul nu considera ca are obligatia,nu imi dadea aceste acte.Dar in sesizarea trimisa Ministerului Muncii am aratat ca ma voi adresa Instantei si voi cere daune!
Deci se poate!
Dragi viitori pensionari,care ati muncit 40 de ani,mergeti la acesti administratori,dupa care la Ministerul Muncii,daca va trateaza cu explicatii,apoi in Instanta.
Si respectati termenele prevazute in lege!
Veti vedea cat de usor este.In Instanta se acorda cheltuieli de judecata,pe care le veti cere Administratorilor Neangajatori !
Hai Succesuri 1
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,

Ce am observant in discutiile de aici si vad ca nimeni nu zice nimic dar am sa va pun euo intrebare: Cu ce sunt eu de vina ca si solicitant de adeverinta ca tu ca si arhivar sau societate care arhiveaza aceste documente nu esti organizata?De ce trebuie eu sa sufar sa astept luni de zile din cauza ta ca nu iti organizezi totul? Dar asa cei care controleaza arhivele stiu sa dea amenzi sau sa comenteze daca noi ca si institutie nu avem dosarele puse ok pe raft....si inca ceva: pe tine nu te oblige nimeni sa fi o societate care detine aceste arhive ok?in momentul in care iti asumi sa faci acest lucru atunci asuma-l bine si fi organizat pentru a respecta toate termenele...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Documente vechime uzina aflata in insolventa Valias Valias Buna ziua, socrul meu se apropie de varsta pensionarii (in prezent este somer). A lucrat la uzina de reparat vagoane din Roşiorii de Vede, care a intrat in ... (vezi toată discuția)
Adeverinte pentru pensia de invaliditate orhideea2 orhideea2 Buna ziua! As dori, daca se poate sa-mi oferiti lamuriri cu privire la un aspect care ne face sa batem pasul pe loc in vederea depunerii dosarului de pensie de ... (vezi toată discuția)
Adeverinta vechime Madalina15b Madalina15b Bună ziua, firma la care am muncit a intrat în insolventa și de actele societății se ocupa o firma din Slobozia, firma insolventa fiind în Tulcea. Am ... (vezi toată discuția)