Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua, am si eu o intrebare: am diverse probleme cu cei de la firma, care si-au pus in cap sa ma dea afara. Ce vreau eu sa intreb este: de fiecare data cand le aduc o cerere, sau un raspuns la propriile lor solicitari, sau orice alt fel de document, ii rog sa inregistreze documentul. Raspunsul primit este invariabil "stai sa vedem ce zice directorul, daca il inregistram sau nu." Primul document depus, o cerere de eliberare a CM pt 24 de ore, nu a fost inregistrat si deci nu i s-a dat curs. Dupa asta m-am invatat minte, si pentru fiecare document predat personal le trimiteam o copie si prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, sau prin fax. Asa i-am obligat sa-mi raspunda. Justificarea lor este ca e o firma mica, si ca nu stau ei s faca asa, milioane de hartiute, si ca nu pot sa inregistreze documente numa pentru ca asa le cer eu. Si intrebarea era: pana la urma care este adevarul? sunt sau nu obligati prin lege sa dea numar de inregistrare fiecarui document depus de mine? sau pur si simplu e la libera alegere a directorului, ce document aproba el si ce nu? Exista vreo lege in care se specifica ceva de genul asta?
Multumesc!
privind depunerea declaratiilor la institutii acel nr de inregistarre face dovada depunerii in termenul cerut de lege, depasirea termenului ducand la plata de penalizari... nu orea se compaar cu cererile pe ca le facem intern in cadrul societatii pentru care lucram, nu-i asa?
Da, e firesc sa se vrea un nr de inregistarre pentru o cerere interna, dar nimeni nu-l obliga pe angajator sa faca asta.
Asa cum nimeni nu-l obliga pe salariat sa semneze ca ia la cunostinta o decizie a angjatorului, daca nu vrea, nu semneaza si gata, si atunci angajatorul apeleaza la aceeasi metoda: trimite decizia prin posta cu confirmare de primire.
1. Problema inregistrarii corespondentei (si cererile salariatilor fac parte din asta), intrari, iesiri si mod de solutionare, eate cuprinsa obligatoriu in Regulamentul intern al unitatii.
2. Cei mai multi angajatori dau dispozitii ca un act sa fie inregistrat dupa ce il vad si hotarasc ei acest lucru, ceea ce este ilogic dar lor le prinde bine (nu inregistreaza un document care nu le convine sau il poate incrimina).
conform legii 16/1996, si republicata in 2014, artcilolu (7) zice : "Creatorii si detinatorii de documente sunt obligati sa inregistreze si sa tina evidenta tuturor documentelor intrate, a celor intocmite pentru uz intern, precum si a celor iesite, potrivit legii. "
presupun ca nu iti mai este de folos, dar pagina apare printre primele in google. Poate ii foloseste cuiva.
Eu tocmai am descoperit aceasta lege deoarece am fost tinut 2 ore intr-o banca care refuza sa imi inregistreze o cerere.