avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 369 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Asigurări de sănătate
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Asigurări de sănătate

Bună ziua,

Sunt student, am peste 26 de ani şi nu am asigurări de sănătate. Am nevoie de adeverinţe medicale pentru facultate. Sunt obligat să am medic de familie şi să fac asigurări de sănătate?

Mulţumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 14:12, 23 Octombrie 2015
Dupa varsta de 26 de ani, sunteti obligat sa va asigurati - fie individual prin contract direct cu casa de sanatate, fie prin angajatorul la care aveti un loc de munca.



Legea nr.95/2006:


ART. 211
(1) Sunt asigurati, potrivit prezentei legi, toti cetatenii romani cu domiciliul in tara, precum si cetatenii straini si apatrizii care au solicitat si obtinut prelungirea dreptului de sedere temporara sau au domiciliul in Romania si fac dovada platii contributiei la fond, in conditiile prezentei legi. In aceasta calitate, persoana in cauza incheie un contract de asigurare cu casele de asigurari de sanatate, direct sau prin angajator, al carui model se stabileste prin ordin al presedintelui CNAS cu avizul consiliului de administratie.
(1^1) Asiguratii au dreptul la pachetul de baza de servicii medicale de la data inceperii platii contributiei la fond, urmand ca sumele restante sa fie recuperate de casele de asigurari de sanatate si Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in conditiile legii, inclusiv accesoriile aplicate pentru creantele bugetare.
(2) Calitatea de asigurat si drepturile de asigurare inceteaza odata cu pierderea dreptului de domiciliu sau de sedere in Romania.
(3) Documentele justificative privind dobandirea calitatii de asigurat se stabilesc prin ordin al presedintelui CNAS.

ART. 212