Va multumesc ca ati acceptat dialogul.
Adriantot a scris:
Dumneavoastra puteti sa impartiti blocul in "n" tronsoane ca sa aveti argumente. Dar fac eu precizarea ca sa fie clar: blocul este format din constructie din 7 scari si-atat, nu din 3 sau 7 tronsoane.
Corect. Chiar nu conta in demonstratie cate tronsoane sunt. Am vrut sa inteleg daca dvs cunoasteti corect notiunea de tronson si daca si eu si dvs intelegem acelasi lucru prin tronson, lucru la care nu ati raspuns ca sa inteleg. Am introdus si acest aspect pentru ca ariana03 a introdus din greseala tronsonul in intrebare tronson care in opinia mea era de fapt 'coloana'. Daca nu lamurim problema tronsonului ariana03 nu stiu ce va intelege. In alta ordine de idei nu eu impart blocul in cate tronsoane vreau ci constructorul cand a facut blocul, este imposibil sa faca bloc cu 7 scari dintr-o bucata pt ca crapa in doua la cutremur si se fac de fapt 2,3,4... blocuri lipite una langa alta care par unul sigur. Aceste blocuri sunt de fapt tronsoanele care le intalnim de 8 ori in legea 230 si 12 ori in hg 1588. Este corect?
Am cazut de acord amandoi ca ce se face la scara A se plateste din fondul acumulat de cei din asociatia 1.
Adriantot a scris:
bizman a scris:Ce se face la scarile B+C+D se plateste din fondul acumulat de cei din asociatia 2
Corect numai daca e o reparatie comuna scarilor B+C+D. Daca se repara liftul de la scara C se aplica rationamentul pe care l-ati folosit la primul punct (scara A).
Aici am vrut sa ajung, pt ca legea spune ca niciun proprietar din condominiu nu poate fi scutit si mai si foloseste repartizarea pe cota indiviza raportand in formula la s.u. din condominiu nu altceva.
Asociatia 2 cand s-a infiintat a stabilit clar in acordul de asociere din ce este format condominiul asociatiei 2 dupa cum urmeaza:
- toate apartamentele de pe scarile B+C+D
- proprietatea comuna indiviza a scarilor B+C+D (holuri, casa scarii, acoperis, subsol, instalatii etc)
Modul de repartizare a cheltuielilor cu reparatiile este stabilit asa cum am mai spus de art 43 si art 46 alin 3 din normele de aplicare a legii 230. Nu exista alta baza legala decat aceasta.
Art 45 (3) din L 230 Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au
obligatia sa aprobe si
un fond de reparatii anual, necesar pentru repararea si îmbunatatirea proprietatii comune. Comitetul executiv va pregati si va prezenta adunarii generale suma anuala necesara pentru constituirea sau completarea acestui fond, care se alimenteaza în avans,
în transe lunare egale, prevazute în lista de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari.
Platile pentru repararea si îmbunatatirea proprietatii comune se vor face din fondul de reparatii.
Acum apar 2 situatii pt ca nu toate asociatiile au acest fond asa cum prevede legea. E si cazul arianei03
Pt a simplifica problema presupunem ca cele 3 scari au cate 20 apartamente fiecare, toate cu suprafete egale.
1. Cand exista acest fond. Presupunem ca adunarea generala a stabilit un fond de 7200 lei. Tinand cont de art 46 alin 3 din norme si art 45 alin 3 din lege rezulta ca fiecare apartament de pe scarile B+C+D vor contribui la fond cu suma de 7200/60/12 = 10 lei/luna/apartament. Administratorul distribuie timp de 12 luni pe fiecare ap din scarile B+C+D suma de 10 lei. Acest fond este alimentat permanent de locatari si cand apare o lucrare sa zicem la scara B se folosesc banii din acest fond conform Art 45 (3) din L 230 .
2. Cand nu exista acest fond. Se foloseste acelasi criteriu ca la pct 1 in loc de fond folosim practic suma cheltuita de vecinul arianei03 care a facut reparatia
Discutia dvs despre registrele de reparatii este absolut corecta dar nu este relevanta pt
stabilirea modului de repartizare a cheltuielilor cu reparatiile. Acest lucru este stabilit cum am spus de art 43 si art 46 alin 3 din normele de aplicare a legii 230 nu de niste registre.
99% din asociatii nici macar nu folosesc acel registru prevazut de OMF 1969 din 2007 pt ca este greu de folosit, nu poti sti niciodata
pe loc ce valoare are fondul de reparatii si trebuie sa faci calcule. In practica pt ca OMF 1969 din 2007 permite, majoritatea asociatiilor folosesc pt fondul de reparatii urmatoarele:
- fise pe fiecare apartament cu coloanele: suma distributa, suma achitata si sold
- registru fond reparatii cu coloanele: suma incasata, suma cheltuita si sold
Cred totusi ca aici se face o confuzie intre repartizare si cheltuire. Repartizarea se face cf art 45 alin 3 din lege, art 43,45 si art 46 alin 3 din norme iar cheltuirea se face cf art 45 alin 3 din lege
M-am gandit si in varianta dvs sa vad daca se pot repartiza sumele si altfel decat pe CONDOMINIU asa cum prevede art 46 alin 3 din norme si exista o contradictie in aceasta situatie. Nu se mai pot respecta art 45 alin 3 din lege si art 46 alin 3 din norme. Daca vorbim de o lucrare pe coloana, fondul apartamentelor respective se va goli mai repede decat la cei de pe alta coloana si atunci cum mai aplici art 45 alin 3 din lege si art 46 alin 3 si la anul? Este imposibil pt ca ar trebui sa faci 7000 de fonduri: fond pe scara, fond pe coloana, fond pe tronson... ori art 45 alin 3 din lege spune ca 'Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au obligatia sa aprobe si
un fond de reparatii anual' si accentuez UN FOND, nu doua nu sapte nu zece.
art 46 alin 3 din norme spune negru pe alb CONDOMINIU, nu scara, nu coloana. Aplicand repartizarea reparatiilor pe tot condominiul nu apare nici o contradictie legala ci doar etica si este usor si pt locatari ca nu sunt omorati cu cheltuieli imense. Trebuie avut doar grija ca fondul sa fie cheltuit in mod echitabil fata de cele trei scari.
Tot respectul si astept contraargumente.