avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 369 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... CONCEDIU MATERNITATE
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

CONCEDIU MATERNITATE

Buna ziua ,

Sunt insarcinata in 15 saptamani, lucrez ca si consilier Clienti la o banca si am contractul de munca pe perioada determinata, urmand sa intru in concediu prenatal la mijlocul lunii februarie .Colega mea careia ii tin locul urmand sa inceapa serviciul in data de 29 februarie, iar mie in mod normal mi se incheie contractul de drept, doar ca eu la acea data voi fi in concediu medical .
Intrebarea mea este , are voie angajatorul sa imi inceteze contractul atata timp cat eu sunt in concediu de materinitate?


Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 15:28, 28 Octombrie 2015
1. Codul muncii spune:

Art. 56
(1) Contractul individual de munca existent inceteaza de drept:
...
i) la data expirarii termenului contractului individual de munca incheiat pe durata determinata;
...

2. - Asadar contractul individual de munca (CIM) inceteaza de drept la data expirarii perioadei pentru care a fost incheiat indiferent de situatia in care va aflati dvs. la acea data.
- Adica angajatorul nu are obligatia legala sa va prelungeasca CIM.

3. Daca la data incetarii de drept a CIM sunteti in concediu de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal) aveti doua posibilitati:

A) - Sa depuneti certificatele medicale la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate (CJAS) care vi le va plati.
- Dupa terminarea concediului de maternitate puteti depune actele la Primarie pentru indemnizatie pentru conecdiu crestere copil (CCC).

B) - Sa va inregistrati la Agentia de Somaj in termen de 10 zile calendaristice de la data incetarii CIM (chiar daca sinteti deja in concediu de maternitate).