avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 522 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Paşapoarte, cărţi de ... Nou-nascut moldovean in Romania
Discuție deschisă în Paşapoarte, cărţi de identitate, acte de stare civilă - formalităţi, obţinere, probleme

Nou-nascut moldovean in Romania

Buna! Sunt studenta din Basarabia si invat in Romania. Sotul meu, fiind si el student, este la fel din R.Moldova. La moment suntem in asteaptarea pruncul nostru. Vreau sa stiu daca nasterea va avea loc pe teritoriul Romaniei, copilul nostru va primi certificat de casatorie romanesc? in caz ca nu, daca vrem sa mergem acasa in Moldova, in baza caror acte ale copilului vom trece frontiera?
Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 18:41, 17 Noiembrie 2015
Nu primeste certificat de nastere romanesc pentru ca dvs., parintii, sunteti cetateni moldoveni. Dupa nastere puteti inscrie nasterea copilului la consulatul Rep. Moldova.

Veti avea nevoie de:
- certificatul constatator al nasterii pe care il veti primi la maternitate
- actele dvs. de stare civila - certificate de nastere si de casatorie, daca va casatoriti pana nasteti
- actele de identitate.

Informati-va din timp, aveti aici date de contact:
Secţia Consulară a Ambasadei Republicii Moldova în România
Strada Emanoil Porumbaru nr. 89, parter, sector 1
Tel: 021 410 98 27 / 410 04 84
E-mail: consulat.bucuresti@mfa.md
Multumesc foarte mult!!!!
Da, copilul dvs. va primi certificat de nastere romanesc, daca il nasteti pe teritoriul Romaniei. Il veti inregistra la starea civila de care apartine localitatea unde veti naste pe baza certif.medical de la maternitate, certif de nastere, actele de identitate si de casatorie ale parintilor. Ulterior la ambasada Rep.Moldova din Romania veti solicita inscrierea certificatului romanesc, pentru a obtine unul moldovean. Nu este necesar sa mergeti in Moldova.
:oops: