Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Stimati forumisti, ingaduiti-mi sa apelez la domniile voastre cu urmatoarea problema.
Contextul intai:
[+] Vreau sa-mi fac PFA (servicii pe care electronica - subtitrari si traduceri altele decat cele necesitand autorizatie MJ)
[+] Lucrez exclusiv cu parteneri externi via internet.
[+] Locuiesc intr-o garsoniera cu contract de chirie inregistrat la AF (in baza caruia am si domiciliu pe buletin pe adresa din contract)
[+] Vreau sa-mi fac sediu social PFA fara activitate (am aprobarea proprietarilor in scris sa-l fac). Am optat pentru "fara activitate" ca sa nu trebuiasca sa trec pe la vecini si asociatie - prea multi chiriasi si proprietari.
[+] Vreau sa-mi pot rezolva chestiunile legate facturi/contabilitate folosind adresa sediului social fara activitate
[+] Sunt din Cluj
INTREBARI:
1. Pot solicita sediu social fara activitate si sa fie treaba mea unde-mi desfasor activitatea (in parc, la mall, pe terasa etc), si astfel sa-mi pot face toate acele "activitati de birou" (contabilitatea/administrarea PFA) pe sediul social astfel constituit?
2. Cat m-ar costa mai tarziu o schimbare a sediului social?
3. In formula "sediu social fara activitate" (care nu-mi cere permisiunea vecinilor), ce solutie ar exista sa-mi pot deduce cheltuielile cu utilitatile? (excludem trecerea la "cu activitate")
4. In formula sediu social cu activitate la terti, trebuie sa cer acordul vecinilor si asociatiei?
Atata timp cat doriti sa infintati un PFA cu sediul intr-o cladire de locuinte (apartament, garsoniera sau alte spatii anexe ex uscatorii) este nevoie de schimbarea de destinatie prevazuta de art.42 al legi 230/2007, deci raspunsul meu este Nu, singura solutie este sa gasiti un alt spatiu de preferinta comercial sau in imobil casa.......
Si daca... pun sediu doar intr-o incapere... sa zicem? (Stiiu... e garsoniera :rolleyes: , insa am bucatarie, baie...si astea sunt marcate in extrasul CF)
Ce parere aveti? Tot trebuie sa trec pe la vecini? Cu vecinii mi-e ca trebuie sa ii caut atat pe chiriasi cat si pe proprietari... iar asta e o adevarata expeditie in necunoscut. :help:
UPDATE
Am gasit pana la urma ca depinde destul de mult de cine iti analizeaza dosarul, si mai ales unde in tara esti.
De pilda: la Bucuresti toata lumea spune ca ti se cere acordul vecinilor fie ca ai, fie ca n-ai activitate. La Iasi in schimb, se pare ca nu se cere in cazul in care nu ai activitate la sediu.
As fi extrem de interesat sa aud parerea/experienta cuiva de la Cluj.
nu prea este nimic de analizat pt ca legislatia e clara. Chhiar daca va stabiliti sediul intr-o camera tot va trebuie acordul asta. eu garantez ca la iasi se cere :)
Exact cum a precizat si @aba812001, Nu se poate fara acordul daca vecinilor daca camera e in bloc.......dar cel mai usor poti sa afli daca mergi pana la onrc, sau daca dai un tel sa intrebi ......la BV nu se poate .......