Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 513 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Recalificările fiscale - riscuri pentru companii și limitele rezonabilității în deciziile ANAF referitoare la reîncadrarea unor cheltuieli. Lectori: EY România. Marți, 19 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuieli asociatie proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuieli asociatie proprietari

Am un magazin la parterul unui bloc cu intrare separata(in exterior). Sunt obligata sa platesc energia electrica de pe scara daca nu beneficiez de el?
Daca nu s-a strans toata suma pentru izolatie terasa bloc, administratorul o poate folosi temporar ca imprumut pentru a plati utilitatile ca sa evite debransarea si penalitatile?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 03:47, 26 Noiembrie 2015
O intrebare: la cat se ridica acea suma? Ele, de regula, sunt infime.
Argument: dumneavostra nu intrati niciodata in acel bloc?

Apoi, daca sunteti atat de autonoma, ce va intereseaza cum se folosesc fondurile?

Fiind patroana unui magazin sunt convins ca apelati la o contabila: intrebati-o pe ea ce se intampla in situatia in care se folosesc disponibilitatile banesti care au ca sursa astfel de fonduri.
Ele sunt infime intr-adevar 3 lei/ luna. in schimb contribui la toate celelalte cheltuieli pe cota indiviza(fond reparatii, salariu admin). in bloc poate intru ocazional. nu suma era problema...vroiam sa stiu daca sunt obligata sa achit aceasta suma, deoarece am un locatar foarte nemultumit de aceasta problema. are pretentia sa achit si pt 2 persoane cheltuielile, desi vorbim aici de un spatiu comercial, nicidecum unul de locuit.
in legatura cu banii de terasa folositi in alte scopuri....vorbim de acelasi locatar care vrea sa faca reclamatie dnei administrator.
mentionez ca eu sunt si cenzor neplatit al acestei asociatii. detin un pfa deci nu am contabil.
Ultima modificare: Miercuri, 25 Noiembrie 2015
ILINCAVIDAN, utilizator
Ca cenzor sigur intrati des la asociatie si beneficiati de iluminat. Ar trebui sa platiti dublu fata de ceilalti proprietari, sa suportati singur costul repartiei terasei, sa suportati lunar intretinerea acelui locatar ce vrea sa reclame si sa-i intampinati pe vecini cu masa plina :beer:.
Sper ca ati inteles gluma dar cam asa ar "merita" cineva care munceste gratis. Daca si-ar plati firesc cenzorul, presedintele, administratorul, femeia de servici, instalatorul... atunci cred ca ar aprecia munca.

Acum la obiect.
Daca magazinul dumneavoastra este din constructie spatiu comercial, separat la consumul de energie electrica, nu trebuie sa platiti nimic la asociatie. Daca magazinul dumneavoastra a fost un apartament pe care l-ati modificat, se poate discuta in privinta consumului de energie electrica si prevedea intr-o intelegere scrisa cu asociatia daca suportati ceva din costul energiei electrice.

Pentru reparatia unei terase sunt necesari bani. Acesti pot exista total sau partial in fondul de reparatii. Daca nu exiusta fond de repartii ori este insuficient se repartizeaza pe lista de pata suma datorata de fiecare proprietar. Unii platesc mai repede, altii mai tarziu... Dar cum ploaia nu stie de banii dumneavoastra, va degrada terasa, cladirea... Asa ca indiferent de unde s-au adunat bani in casa sau in banca, trebuie folositi cu prioritate pentru aceasta reparatie chiar daca se amana plata unor utilitati curente (apa, gazul, electricitatea...) pentru o luna, doua pana ce platesc si ceilati reparatia.
Oricum, daca o sa cititi cu atentie legea, o sa vedeti ca administartorul nu face decat acele cheltuieli pe care le aproba presedintele comitetului executiv. Asa ca e bine ca in sedintele lunare ale comitetului sa se discute, sa se consemneze in procesul verbal asemenea situatii si deciziile comitetului. In acest fel locatarul nemultumit nu are nici o sansa sa-l reclame undeva pe administrator pentru ca decizia a fost luata de membrii comitetului, valisata ca legala de catre cenzor iar raspunderea este a acestor oameni alesi in adunarea generala tocmai pentru a lua decizii atunci cand este cazul.
@ILINCA VIDAN

Daca aveti un fond de reparatii deja strans, dar inca nefolosit sau care nu se va folosi in viitorul apropiat, asta inseamna ca aveti bani in casa sau banca care se pot utiliza - cashul - pentru plata utilitatilor, tot asa cum, invers, daca ar exista cash suficient in casa, dar n-ar exista fond de reparatii, banii din casa s-ar putea folosi pentru plata reparatiei terasei, cu conditia ca in ambele cazuri sa se recupereze cat mai grabnic banii din incasari,

Practic nu se ataca fondul de reparatii, in scripte el ramane la fel, se foloseste doar cashul din casa sau banca, asa ca vecinul nu are ce reclama.

Deturnarea de fonduri, despre care un utilizator lasa sa se inteleaga ca s-ar produce, inseamna sa schimbi in scripte destinatia banilor dintr-o rubrica spre alta rubrica urmarind un interes propriu, ceea ce nu e cazul aici absolut deloc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Facturi achitate si neintroduse mic57 mic57 Am efectuat reparatii la terasa blocului, le-am platit deoarece avem resurse financiare, fond de rulment si fond de reparatii. Nu am introdus insa facturile in ... (vezi toată discuția)
Asociația de proprietari AndraB90 AndraB90 Buna ziua . Am si eu o nelămurire. Mama mea este obligată de asociația de locatari sa plateasca o suma de 1700 lei pentru reparațiile de pe bloc . 1700 de ... (vezi toată discuția)
Cpi reparatii terasa bloc anca0704 anca0704 Buna seara. Urmeaza sa hidroizolam terasa blocului doar pe suprafata apartamentului nostru. Am reusit, intr-un final, sa rezolvam acest aspect cu presedintele ... (vezi toată discuția)