avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 222 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Este accident rutier?
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Este accident rutier?

Tractam un alt autoturism cu o coarda(neomologata) lunga de 5 metri. Am ajuns la o intersectie semaforizata unde aveam verde intermitent pentru viraj la dreapta iar pietonii cu care ma intersectam inainte de coltul intersectiei aveau si ei verde. Cand am ajuns cu masina pe trecere, la mijlocul drumului am observat o doamna care traversa inspre mine, cam la 3-4 metri de masina mea. Am claxonat si i-am facut semn catre spate sa o atentionez ca tarctez o masina, desi aveam avariile pornite. Am continuat deplasarea foarte usor, cam 2-3 km/h. Femeia, din cate mi-a spus, a crezut ca o claxonez intrucat trece pe rosu. S-a uitat la semafor si a continuat deplasarea. Cel din masina din spate a vazut ca nu se opreste, a claxonat-o si el si a oprit masina iar eu ,simtind frana colegului, am oprit, in acelasi timp privind in retrovizoare si vazand-o impiedicandu-se de coarda de tractare. A cazut cu genunchiul pe asfalt si si-a fracturat femurul, ceva cu deplasare.Medicul spune ca este posibil sa nu puna piciorul in pamant 2-3 luni.
Din definitia accidentului de circulatie rezulta ca trebuiesc intrunite cumulativ patru conditii, una dintre ele fiind ca in eveniment sa fie implicat un vehicul in miscare. A fost accident rutier daca autoturismele erau oprite? Si are relevanta daca erau oprite sau in miscare atata vreme cat nu coarda s-a deplasat spre victima, ci dimpotriva, eu viram dreapta iar femeia venea din stanga si oricum consecintele erau aceleasi, femeia s-a impiedicat, nu a fost secerata de coarda sau sa se fi deplasat coarda tangential cu piciorul si s-o fi antrenat in miscare.
O alta nelamurire este legata de coarda de tractare, Tot din codul rutier citire, vehiculul este un sistem mecanic utilizat in mod curent pt transport, servicii sau lucrari In situatia de fata coarda poate fi asimilata ca fiind o componenta a vehiculului?
Cel mai recent răspuns: vili_topor , utilizator 14:25, 29 August 2009
Asta incercam sa spun, ca exact in momentul in care s-a produs evenimentul, autoturismele nu erau in mers(sau, ma rog, in miscare). A fost un contact intre coarda care nu era in miscare si pietonul care se deplasa.
Am inteles ce spuneti dvs ...insa dinamica accidentului a fost urmatoarea (daca am inteles eu bine) : tractati pe cineva legat cu o coarda neregulamentara , ati virat intr-o intersectie la dreapta , moment in care doamna respectiva trecea pe trecerea de pietoni avand verde , nu a vazut coarda si dvs nu ati franat inainte, depasind-o insa nu si autoturismul pe care il tractati , doamna impiedicandu-se in acea coarda si cazand! Corect?B-)
Daca este asa tot accident rutier se cheama ca este!
Imi permit sa reiau. In momentul in care eu ma aflam cu autoturismul pe trecere, sa zicem jumatatea din fata era pe trecere si am avut vizibilitate totala asupra trecerii, am vazut-o pe doamna venind de pe cealalta parte a starzii, undeva in zona liniilor de tramvai, la 3-4 metri lateral de autoturismul meu . Strada este cu doua benzi pe sens si linii de tramvai pe zona mediana, in afara celor doua benzi de care spun. Rulam cu viteza de 2-3 km. Mi-am dat seaman ca, datorita vitezei mici, este posibil ca doamna sa ajunga pe banda 1 inainte ca ambele autoturisme sa treaca si am claxonat-o. S-a uitat spre mine si i-am indicat cu mana sa se uite in spatele meu, in ideea de a observa celalalt autoturism, pentru ca ea nu avea vizibilitate, pe banda 2 era oprit un vehicul care urma sa se deplaseze de directia inainte.
Cel pe care il tractam, cand a ajuns in zona trecerii, a claxonat si el si, vazand ca doamna continua deplasarea, a oprit autoturismul. Am simtit coarda intinsa, am calcat ambreiajul sa nu moara motorul si am privit in urma sa vad ce se intampla. Am vazut cum doamna tocmai se impiedica de coarda. Chestiile astea sunt pe un interval de o secunda jumatate, doua, sa zicem .Am scos din viteza si am oprit motorul, coborand sa vad ce a patit.Cel din spate normal ca a franat cand a vazut ca doamna nu se opreste, doar nu era sa dea peste ea.
Dar, daca tot discutam de dinamica accidentului, credeti ca are vreo importanta faptul ca masinile erau oprite sau nu in momentul evenimentului, atat timp cat nu din cauza deplasarii acestora s-au produs consecintele. Ori mergeau, ori nu mergeau, tot se impiedica. Daca eram acolo de o ora si se impiedica, nu tot aia era?
Revin cu o alta intrebare. Cum spuneam, doamna implicata in evenimentul rutier se afla in zona mediana, unde sunt liniile de tramvai. Nu pot pune mana in foc, dar nu cred ca trecuse de axul drumului, inspre mine.
Art 103 din HG 1391/2006 (regulamentul de aplicare a OUG 195) spune, , referitor la folosirea carosabilului:
- Pe drumul public cu cel mult doua benzi pe sens si cu o a treia banda pe care este amplasata linia tramvaiului lânga axa drumului, conducatorii de vehicule pot folosi aceasta banda, cu obligatia sa lase libera calea tramvaiului, la apropierea acestuia.
Eu zic ca de aici rezulta in mod implicit ca sensul de mers este format din cele doua benzi destinate circulatiei autovehiculelor si nu se include si banda pe care sunt dispuse liniile de tramvai. Alfel spunea trei benzi pe sens, din care cea de langa axul drumului destinata liniei de tramvai, sau ceva de genul.
Art 135, lit H din acelasi act normativ, referitor la obligatia conducatorului auto de a acorda prioritate de trecere, spune:
-pietonului care traverseaza drumul public prin loc special amenajat, marcat si semnalizat corespunzator ori la culoarea verde a semaforului electric destinat lui, atunci cand acesta se afla pe sensul de mers al vehiculului
Intrebare: Eram obligat sa acord prioritate, conform textului de lege?
Ultima modificare: Duminică, 23 August 2009
vili_topor, utilizator
Domnule Vili Topor!
Daca mergeati cu 2-3 km la ora cum Doamne iarta-ma si-a rupt femeia bazin , femur sau tibie? Doar din cazatura respectiva? ma indoiesc!
Si da , erati obligat sa ii acordati prioritate!
Daca masinile erau cu motorul oprit parcate , atunci nu se considera ca fiind accident de circulatie!B-)

PS > Nu vreau sa va acuz dar va spun ca fost ofiter exact cum s-a intamplat accidentul si rezulta din dinamica lui. De fapt din crampeiele declarate de dvs se desprinde clar adevarul! Dumneavoastra ati vazut intermitent verde la dreapta , ati crezut ca aveti timp sa treceti pana sa ajunga acea doamna pe trecere in dreptul dvs ....ati ajuns aproape de intersectie depasind trecerea! Colegul dvs din masina tractata , din pacate , nu a fost rapid ca dvs si s-a speriat vazand femeia ca trece, a incetinit , femeia si-a prins piciorul in coarda fara sa o vada ...dvs ati accelerat si i-ati forfecat piciorul care a cedat ca o scobitoare!
Vreti sa pariem ca iese asa la o eventuala expertiza tehnica?#-o
Sfatul meu este sa incercati sa va impacati cu doamna si sa ii platiti toate cheltuielile legate de spitalizare , medicamente , atentii la medici , etc....si sunt sigur ca se va incheia pe cale amiabila....altfel nu va vad bine!
B-) va doresc sincer mult noroc!
Ultima modificare: Joi, 30 Iulie 2009
MIHAI GRIGORE, Avocat

Alte discuții în legătură

Prioritate trecere de pietoni in intersectie semaforizata mrbilly mrbilly Buna ziua, As dori sa pun o intrebare la care nu gasesc niciun raspuns concret. 1.In momentul in care te deplasezi pe un drum cu o singura banda pe sens, ... (vezi toată discuția)
Verde intermitent pierde prioritatea cand? florinnel florinnel Sunt doua masini din sens opus fiecare pe un drum cu prioritate amandoua .Exista doua benzi pentru fiecare pe directia de mers.Unul dintre ei se incadreaza pe ... (vezi toată discuția)
Verde intermitent vs. verde BogdanP BogdanP Multi se refera la verdele intermitent ca fiind mai \"slab\" decat verdele. Cu alte cuvinte verdele \"plin\" il bate pe cel intermitent. Si apare o dilema aici ... (vezi toată discuția)