avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1678 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Obligativitate sau nu pentru Nota de Lichidare
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Obligativitate sau nu pentru Nota de Lichidare

Buna ziua,

In urma multor nereguli pe care le-am sesizat la locul meu de munca si avand in vedere ca problemele postate pe forum privind legislatia muncii m-au mai luminat, am inceput sa "ridic pretentii" in firma, in sensul ca nu-mi erau respectate drepturile de angajat inca de la inceput - la momentul incheierii contractului individual de munca.Am mai ridicat aceasta problema pe forum si anume - Cum este posibil sa mi se treaca in Carnetul de Munca muncitor necalificat atata vreme cat eu am liceul absolvit cu diploma de bacalaureat, am vreo 3 specializari absolvite cu diplome dar ...nu am nici o diploma pe meseria pe care am prestat-o in cadrul firmei.La vechiul loc de munca am fost specializat la locul de munca si mi s-a trecut corect la vremea aceea in carnetul de munca de catre ITM codul COR 713406.Acum insa nu....M-am resemnat, dar vreau sa demisionez si conducerea firmei ma tot plimba...am facut si cererea de demisie si nu mi-au dat numar de inregistrare pe motiv ca nu am Nota de lichidare facuta.Nu am gestiune, nu am debite fata de ei....si din cate am vazut pe forum nu mai este in Codul Muncii obligativitatea incheierii acesteia intre angajat si angajator.
Astept sfaturi de la dvs.Sunt consternat de ceea ce se intampla pe santierele patriei...Va multumesc
Si m-ar mai interesa ce cuprinde acel dosar profesional pe care firma este obligata sa ti-l puna la dispozitie.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:54, 8 Iulie 2014
Am inteles.Nu se va mai intampla.Multumesc pentru intelegere
Buna ziua. Ma confrunt si eu cu urmatoarea situatie: am decis plecarea din companie, prin demisie, dar in tot preavizul meu n-am reusit sa conving angajatorul sa-mi intocmeasca nota de lichidare. La 2 luni de la incetarea contractului meu de munca m-am trezit cu notificare prin posta ca-i datorez angajatorului nu stiu ce suma ca urmare a efectuarii unui curs, somandu-ma sa o platesc in 30 de zile. Intrebarea mea este, este legal sa se procedeze asa? Mentionez ca nu a o nota de lichidare, in care puteau fi mentionate datoriile si nu se specifica acest lucru nici in decizia de incetare a CIM-ului, cea depusa si la Revisal. Stiu ca daca ar trebui sa contest ceva este acea decizie, care este curata. Cum ma sfatuiti sa procedez in aceasta situatie? Angajatorul ameninta ca ma va da in judecata daca nu platesc de bunavoie...repet, notificare aparuta dupa ce nu mai aveam calitatea de angajat.
astept cu nerabdare opinia Dvs. Multumesc mult.
Angajarea raspunderii patrimoniale a unui salariat poate fi facuta si dupa incetarea raportului de munca.

Nota de lichidare nu are nicio baza legala, iar decizia de incetare a c.i.m. si programul de REVISAL nu au nicio legatura cu prejudiciile create de salariati angajatorilor.
Angajarea raspunderii patrimoniale se poate face intr-un termen de 3 ani de la data naşterii dreptului la acţiune.
Data nasterii dreptului la actiune = o reprezinta data la care angajatorul a luat cunostinta de prejudiciul cauzat de catre salariat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Preaviz AnalyaYna AnalyaYna Buna ziua,sunt in preaviz,azi fiind ultima zi.Mi-au spus sa scriu o cerere de incetare a activitatii,ceea ce mie nu mi se pare chiar in regula.Stiu ca in ... (vezi toată discuția)
Fisa de lichidare CristinaPopescu CristinaPopescu Buna ziua, As dori sa stiu daca fisa de lichidare este obligatorie, si unde in legislatie este mentionata. Multumesc! (vezi toată discuția)
Nota de lichidare MarCa MarCa Buna ziua. Am o intrebare referitoare la conditia mea ca fost angajat intr-o companie. Am incheiat activitatea la respectiva firma, in urma cu 2 saptamani ... (vezi toată discuția)