Am o intrebare care cred ca este "la moda" la inceput de an.
Sunt PFA si prestez servicii catre o firma din UE, cu contract, inregistrat in scop de tva intracomunitar, neplatitor de tva in Romania. De regula emit factura catre ei la final de luna, iar banii imi intra in cont in prima parte a lunii urmatoare (timpul de procesare la ei + timpul parcurs de bani intre cele 2 conturi).
Pe acelasi principiu, in decembrie am emis factura ceva mai devreme, in speranta ca vor intra banii pana in 31, insa banii mi-au intrat in cont in ianuarie.
Cum este corect sa inregistrez aceasta operatiune? Incasarea o trec in decembrie, odata cu factura? Suma incasata facand parte din veniturile pe 2015? Sau suma incasata trebuie trecuta pe 2016, implicit ar intra la veniturile din 2016?
Da, sunt in sistem real.
Din cate inteleg, valoarea facturii o trec pe decembrie in Jurnalul de vanzari ( deci apare ca parte din cifra de afaceri pe 2015) din declaratia 392B (data emiterii facturii)
Dar din punct de vedere "contabil", in Registrul jurnal de incasari si plati (pentru calculul taxelor, veniturilor realizate) plata incasata va aparea pe 2016 (data incasarii)
Declaratia 392b
Tessy
As dori sa ma lamuriti cum se completeaza declaratia 392B in cazul urmator:
- PFA neplatitor de TVA, cu obiect de activitate comert, care nu vinde nimic pe ... (vezi toată discuția)