avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 538 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Procedura în faţa instanţei ... Ce pot face dacă am făcut Apel şi între timp o ...
Discuție deschisă în Procedura în faţa instanţei civile - reguli, acte, termene, căi de atac

Ce pot face dacă am făcut Apel şi între timp o mare parte din speţă s-a rezolvat ?

Întrebarea mea principală este:
Dacă s-a făcut APEL împotriva anulării unei Cereri de Ordonanţă Preşedinţială (şi dacă această speţă s-a rezolvat în mare parte), se poate transforma acea cerere într-un proces adevărat, continuat după Apel (în acelaşi dosar), sau e nevoie de un nou dosar ? Se poate conexa cu dosarul vechi, pentru a nu trimite la dosarul nou acele multe pagini pentru probatoriu ?
E nevoie evidentă de un proces serios, pentru că se vor cere daune morale şi materiale pentru încălcarea legilor, dar şi a multor drepturi ale unui consumator căruia i se pun clauze abuzive într-un contract cu o firmă monopolistă precum Electrica S.A. !
ACUM DETALIEZ ACEST CAZ, CARE SE POATE CONSULTA ŞI AICI: www.avocatnet.ro/content/for...
S-a făcut o cerere de Ordonanţă Preşedinţială pe 18.12.2015 pentru obligarea furnizorului de energie electrică S.C. Electrica S.A. de a rebranşa la sursa de curent electric o bătrână de 82 de ani, bolnavă de 11 boli depistate oficial de către medici.
Cu toate că probele erau ultra-suficiente (cel mai important era faptul că avea calitatea de Client Vulnerabil şi, conform legislaţiei din domeniu, exista o interdicţie de a fi deconectată de la sursa de curent electric, chiar şi în situaţii de criză de energie !), Judecătorul a găsit ceva chichiţe precum că nu s-ar fi îndeplinit cumulativ condiţiile de admisibilitate a cererii de Ordonanţă Preşedinţială, şi a respins cererea (ulterior s-a făcut Apel după 5 zile).
Nu mai zic de faptul că, văzând probele depuse la dosar care atestau "urgenţa" acestei cereri, dar şi "aparenţa dreptului", numai din simplul motiv că un Furnizor de Utilităţi nu poate debranşa un Client Vulnerabil din motive umanitare, dar şi faptul că acest furnizor a încălcat multe articole de legi (cel puţin după ce a avut loc Debranşarea, pe 02.09.2015), cel mai important fiind cel în care se spune că "dacă un client final a achitat facturile restante după Debranşare, Electrica trebuia să anunţe în maxim 4 ore (!?) Operatorul de Reţea după primirea dovezii de plată, acesta urmând să reconecteze acel client".
*** Între timp, după Cererea de Apel (şi aceasta încă nu s-a judecat, depăşind termenul de Urgenţă cerut Instanţei de către N.C.P.C. - sunt vreo 2-3 săptămâni de la depunere...), văzând cei de la Electrica faptul că bătrâna are statutul de Client Vulnerabil (după ce au fost Audienţe la Prefectură, care e obligată să forţeze aplicarea legilor în vigoare, emise de Guvern), au reconectat acel apartament la sursa de curent după ... 5 luni !!!
ATENŢIE ! Acest Furnizor de Ultimă Instanţă (Electrica S.A.) a reziliat deja contractul (făcut cu bătrâna în anul 2005, dar ne-negociat direct), încălcând iar legislaţia din domeniu, dar şi cea a Protecţiei Consumatorului !
Ordinul A.N.R.E. nr. 64/2014 e extrem de clar chiar şi pentru Electrica S.A., în ceea ce priveşte Rezilierea, care nu se face oricum:
☛ Art. 41. (1) Contractul de furnizare poate fi reziliat de Furnizor, fără plata despăgubirilor prevăzute în contractul de furnizare, în următoarele cazuri: b) NEPLATA FACTURILOR ... (2) REZILIEREA DIN INIŢIATIVA FURNIZORULUI SE EFECTUEAZĂ CU UN PREAVIZ DE MINIMUM 15 ZILE. (NOTĂ: Nici vorbă să fi primit vreun Preaviz conform aliniatului 2 !). (3) În maxim 6 săptămâni de la încetarea contractului, Furnizorul/O.R. are obligaţia să transmită clientului final factura cu decontul final. Clientul final are obligaţia să plătească contravaloarea facturii până la termenul scadent. (NOTĂ: Şi aici se vorbeşte doar de Facturi, aşa cum există în multe alte articole de legi !).

CONCLUZIE: Rezilierea făcută de cei de la Electrica S.A. e total abuzivă, încălcând toate obligaţiile din articolul 41 !
Şi acum citez câteva articole din ≼ Legea nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionişti şi consumatori ≽, care clarifică faptul că unele contracte neclare, cu „dubii asupra interpretării unor clauze contractuale”, VOR DA DREPTATE CONSUMATORULUI - e valabil şi pentru contractele cu Electrica sau G.D.F. Suez !
✪ Art. 1. - (1) Orice contract încheiat între profesionişti şi consumatori pentru vânzarea de (...) prestări servicii va cuprinde clauze contractuale clare, fără echivoc, pentru înţelegerea cărora nu sunt necesare cunoştinţe de specialitate.
☛ (2) ÎN CAZ DE DUBIU ASUPRA INTERPRETĂRII UNOR CLAUZE CONTRACTUALE, ACESTEA VOR FI INTERPRETATE ÎN FAVOAREA CONSUMATORULUI. ☛ NOTĂ: Acest articol e valabil şi pentru procesul cu Electrica S.A., pentru că sunt mari neconcordanţe ale articolelor din legile din domeniul Energiei Electrice cu conţinutul contractului cu Electrica din 2005, care s-a făcut fără negociere directă (sunt "Contracte Standard pre-formulate"), cu clauze deja scrise de cei de la Electrica !
(3) Se interzice profesioniştilor stipularea de clauze abuzive în contractele încheiate cu consumatorii.

CE ZICEŢI, PUTEM OBŢINE CEVA DE-AICI:
➫➫➫ Ordinul A.N.R.E. nr.118/2015 - "aprobare Standard de Performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice."
* RELUAREA FURNIZĂRII DUPĂ ÎNTRERUPEREA PENTRU NEPLATĂ. (NOTĂ: Electrica încalcă grav acest Ordin !)
Art. 9. (1) În cazul locurilor de consum deconectate de la reţeaua de alimentare cu energie electrică de către O.R., la cererea Furnizorului, pentru neplata contravalorii facturii emise în baza contractului de furnizare a energiei electrice, FURNIZORUL ARE OBLIGAŢIA SĂ COMUNICE O.R. SOLICITAREA DE RECONECTARE A LOCULUI DE CONSUM, DUPĂ CONFIRMAREA ÎNDEPLINIRII DE CĂTRE C.F. A OBLIGAŢIILOR DE PLATĂ CĂTRE FURNIZOR. NOTĂ: ... de plată a facturilor restante, cum spun şi alte articole de legi !
(2) Transmiterea de către furnizor a confirmării îndeplinirii obligaţiilor de plată de către C.F. deconectat pentru neplata facturii precizate la alin. (1) se face printr-un procedeu convenit cu O.R., care să asigure verificarea respectării de către furnizor a termenului de transmitere stabilit la alin. (3), lit. a). NOTĂ: facturile sunt plătite, dar curentul a fost "subtilizat" !
(3) Indicatorii de performanţă generali sunt: a) numărul de locuri de consum transmise O.R. pentru RECONECTARE DUPĂ PLATA CONTRAVALORII FACTURII AFERENTE ACTIVITĂŢII DE FURNIZARE, pentru care Furnizorul a comunicat O.R. solicitarea de reconectare ÎN MAXIM 4 ORE de la confirmarea îndeplinirii de către C.F. a obligaţiilor de plată;
(4) Indicatorul de performanţă garantat e timpul de comunicare către O.R. a solicitării de reluare a furnizării, definit ca numărul de ore dintre momentul în care furnizorul înregistrează confirmarea îndeplinirii obligaţiilor de plată ale C.F. deconectat şi momentul în care furnizorul comunică O.R. solicitarea de reconectare la reţea a locului de consum respectiv. ACEST TERMEN NU TREBUIE SĂ DEPĂŞEASCĂ 4 ORE ! NOTĂ: Electrica încalcă grav art. 9 !
≼ ARTICOL BOMBĂ ≽ ! (5) DACĂ FURNIZORUL DEPĂŞEŞTE TERMENUL PREVĂZUT LA ALIN. (3), PLĂTEŞTE CLIENTULUI FINAL O COMPENSAŢIE DE 100 LEI, LA CARE SE ADAUGĂ 50 LEI DUPĂ FIECARE INTERVAL DE 24 ORE DE ÎNTÂRZIERE PESTE ACEST TERMEN. NOTĂ: Dacă Electrica a depăşit termenul de maxim 4 ore de comunicare către Operatorul de Reţea a plăţii facturii restante de către Clientul Final, e bună de plată ! NU SE SPECIFICĂ NICĂIERI ÎN LEGE CĂ PENTRU A FI RE-CONECTAT ACEL CLIENT DEBRANŞAT, E OBLIGATORIU SĂ PLĂTEASCĂ ŞI ACELE TAXE ABUZIVE DE DEBRANŞARE-REBRANŞARE DE 220 LEI, CARE SUNT CONSIDERATE CA ŞI "AMENZI" - FACTURILE CONSUMURILOR LUNARE DE ENERGIE ELECTRICĂ SUNT BAZA, RESTUL SUNT SUME ÎN PLUS, ULTERIOARE !
(6) Indicatorii statistici sunt: a) numărul de locuri de consum deconectate pentru neplata contravalorii facturii prevăzute la alin.(1); b) numărul de compensaţii plătite C.F. în cazul nerealizării nivelului garantat al indicatorului de performanţă;
c) numărul de încălcări ale timpului de comunicare către O.R. a solicitării C.F. de reluare a furnizării energiei electrice.
Art. 22. Pentru orice indicator de performanţă general, A.N.R.E. poate stabili, printr-o reglementare, un nivel minim de calitate, denumit nivel general, care reprezintă nivelul de calitate a activităţii furnizorului pe care C.F. se pot aştepta să-l primească. Pentru nerealizarea unui nivel general, A.N.R.E. poate lua măsuri de sancţionare a furnizorului.
➫ Prin Standardul de Performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice s-a stabilit OBLIGAŢIA operatorilor de distribuţie de a oferi consumatorilor vulnerabili cu probleme de sănătate, facilităţile: număr telefon de urgenţă, înregistrarea ca instalaţie care necesită atenţie specială din motive umanitare şi ... EVITAREA DECONECTĂRII ! [NOTĂ: Acea bătrână de 82 de ani are statutul de Client Vulnerabil (legea spune că se încadrează dacă e bolnavă sau în vârstă, şi cum ştim că se socoteşte de la 65 de ani în sus, ea era Clientă Vulnerabilă încă de acum 17 ani), deci alt articol încălcat de Electrica !]
☛ Ce scrie pe orice factură G.D.F. Suez: „În cazul neachitării FACTURILOR, G.D.F. Suez poate întrerupe furnizarea gazelor naturale (...) Reluarea furnizării gazelor se va face în maxim 24 de ore, dacă: achitaţi obligaţiile de plată scadente şi faceţi dovada plăţii debitului. Reconectarea va fi efectuată de către reprezentanţii operatorului de sistem.”
Alin.(3): În maxim 24 de ore de la data la care suma reprezentând OBLIGAŢIILE DE PLATĂ SCADENTE e plătită la casieria furnizorului, sau de la momentul la care consumatorul face dovada plăţii, FURNIZORUL E OBLIGAT SĂ REIA FURNIZAREA.
NOTĂ: DE CE ELECTRICA NU RESPECTĂ ACEASTĂ OBLIGAŢIE DE RECONECTARE ÎN MAXIM 48 DE ORE DUPĂ ACHITARE ? „Obligaţiile de plată scadente” înseamnă facturile neplătite ce au fost motivul debranşării - dar erau plătite !
Ultima modificare: Marți, 2 Februarie 2016
zxc1, utilizator
Cel mai recent răspuns: zxc1 , utilizator 09:34, 8 Februarie 2016
Puteti modifica sau completa cererea de apel inauntrul termenului de apel .
Vă rog, daţi ceva detalii - cum se procedează, ce se scrie acolo ?
Apelul l-am făcut pe 18.01.2015.
Nu vi se pare cam mare termenul, având în vedere că e o Ordonanţă Preşedinţială şi are caracter urgent ?
Problema e că între timp, Electrica S.A. s-a speriat, şi a rebranşat bătrâna la sursa de curent, după ... 5 luni !
De aceea vrea să ceară despăgubiri (sau compensaţii, conform legilor din domeniu) şi nu ştie dacă o poate face transformând cererea de apel în proces civil normal, cu constituire de parte civilă, asta pentru a nu mai plăti altă Taxă de Timbru ca şi cum ar fi un nou proces !
Principalul articol de lege pe baza căruia se pot cere compensaţii este acesta:
☛ Art.9, alin.(5) DACĂ FURNIZORUL DEPĂŞEŞTE TERMENUL PREVĂZUT LA ALIN. (3), PLĂTEŞTE CLIENTULUI FINAL O COMPENSAŢIE DE 100 LEI, LA CARE SE ADAUGĂ 50 LEI DUPĂ FIECARE INTERVAL DE 24 ORE DE ÎNTÂRZIERE PESTE ACEST TERMEN. NOTĂ: Dacă Electrica a depăşit termenul de maxim 4 ore de comunicare către Operatorul de Reţea a plăţii facturii restante de către Clientul Final, e bună de plată ! NU SE SPECIFICĂ NICĂIERI ÎN LEGE CĂ PENTRU A FI RE-CONECTAT ACEL CLIENT DEBRANŞAT, E OBLIGATORIU SĂ PLĂTEASCĂ ŞI ACELE TAXE ABUZIVE DE DEBRANŞARE-REBRANŞARE DE 220 LEI, CARE SUNT CONSIDERATE CA ŞI "AMENZI" - FACTURILE CONSUMURILOR LUNARE DE ENERGIE ELECTRICĂ SUNT BAZA, RESTUL SUNT SUME ÎN PLUS, ULTERIOARE !
* alin. (3) Indicatorii de performanţă generali sunt: a) numărul de locuri de consum transmise O.R. pentru RECONECTARE DUPĂ PLATA CONTRAVALORII FACTURII AFERENTE ACTIVITĂŢII DE FURNIZARE, pentru care Furnizorul a comunicat O.R. solicitarea de reconectare ÎN MAXIM 4 ORE de la confirmarea îndeplinirii de către C.F. a obligaţiilor de plată

E posibil să facem asta înainte de judecarea Apelului, sau trebuie să deschidem un alt proces distinct ?
Problema e că eu ştiu că o Cerere de Ordonanţă Preşedinţială se judecă de Urgenţă, mai ales dacă o bătrână stă fără curent electric de 5 luni !
Deja s-a primit citaţia pentru depunerea Taxei de Timbru de 20 lei, în maxim 5 zile, pentru continuarea Apelului !
Ce e mai bine să facem, să continuăm Apelul, care cred că a rămas fără obiect, dacă principala cerere, de rebranşare la curent s-a făcut, dar după ... 5 luni de alergături, mers în Audienţă la Prefectură, Primărie, Avocatul Poporului, etc. ?
Putem face ceva să cerem daune (compensaţii) pentru cele 5 luni de abuzuri incredibile, încălcându-se grav legislaţia din domeniu ?
De-asta am întrebat dacă putem să transformăm această cerere de Apel împotriva refuzului de aplicare a Ordonanţei Preşedinţiale de reconectare la sursa de curent, într-un proces în care bătrâna să se constituie Parte Civilă pentru a cere despăgubiri celor care au abuzat de ea, lăsând-o fără vitala sursă de curent în plină iarnă, cu toate că era Client Vulnerabil (bătrână şi bolnavă grav), cei de la Electrica dând dovadă de cinism, ştiind că legea le interzice să deconecteze acest tip de clienţi !
Dacă nu se poate continua procesul transformându-se Ordonanţa Preşedinţială, ce ziceţi că trebuie făcut - să se deschidă un nou proces ? Dar nu mai vrea să plătească iar alte taxe, pentru că s-a săturat !
Am uitat să precizez faptul că acum vreo 3 săptămâni a depus o Plângere Penală, unde s-a constituit Parte Civilă pentru daune morale şi materiale ! S-a procedat aşa, pentru a fi siguri că se rezolvă cazul din mai multe locuri !
Ce ziceţi, să "marşăm" pe această Plângere Penală, sau să mergem pe un Proces Civil ?
La instan'ele superioare nu se pot formula alte cereri ca la instan'a de fond.Pentru alte cereri, trebuie alt proces.
Deci, degeaba continui Apelul, mai ales că trebuie şi taxa de timbru de 20 lei.
Dar ce ne intereseaza e dacă putem cere daune, chiar dacă s-a rezolvat re-conectarea la sursa de curent electric, dar numai după numeroase Audienţe la Primărie şi mai ales la Prefectură !
Prefectul e trimisul Guvernului şi e obligat să aplice legislaţia în vigoare, de-asta am fost, şi până la urmă şi Primăria a fost forţată să rezolve cazul !
Dar cele 5 luni de suferinţă pentru bătrână, nu ar trebui pedepsite cumva ?
E mai bine să lăsăm Plângerea Penală făcută acum 3 săptămâni, poate are vreo rezolvare, sau să continuăm în Civil.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Clauză abuzivă în contractul cu electrica s.a., care nu concordă cu legislaţia din domeniul energiei electrice. zxc1 zxc1 Am găsit o clauză abuzivă în contractul cu Electrica S.A., care nu concordă cu legislaţia din domeniul Energiei Electrice, dar încalcă şi Legea ... (vezi toată discuția)
Dacă sunt neclarităţi într-un proces, ce au prioritate, articolele de legi sau articolele dintr-un contract ? zxc1 zxc1 ÎNTREBAREA MEA ESTE: [b]În cazul unui proces, ce are întâietate în judecarea unei speţe - contractul cu firme de tipul Electrica S.A., sau legile şi ... (vezi toată discuția)
Taxa deconectare/reconectare energie electrica Luena Luena Buna seara Ma confrunt cu următoarea problema: am fost debransata de la energia electrică fara o notificare sau preaviz, in prealabil. Acum, trebuie sa ... (vezi toată discuția)