avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 791 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Rezolutiunea contractului
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Rezolutiunea contractului

Buna ziua,

In urma nesolutionarii reparatiei in garantie a unui produs, comerciantul mi-a facut storno la factura initiala, nu si la costul de transport platit la momentul achizitionarii.
Dpdv legal, este corect?
As aprecia sa-mi indicati si articolul din lege.

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 10:09, 11 Februarie 2016
Sunt obligati sa restituie toate costurile doar cand e vorba de asigurarea garantiei.

Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.


Art. 12. - Noţiunea fără plată, prevăzută la art. 10 şi 11, se referă la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate şi ambalare.
[ link extern ]
Dvs. intrebati de costul de transport platit la momentul achizitionarii (pare ca ati cumparat online), acel cost n-are legatura cu obligatiile lor privind garantia. Era abuz daca va solicitau costrurile de transport inspre si de la service.

Doar daca ati fi returnat produsul in 14 zile de la achizitie, deci un drept fara legatura cu garantia, erau obligati sa va restituie intreaga suma platita:

ARTICOLUL 13
Obligaţiile care revin profesionistului în cazul retragerii
(1) Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea
consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.

[ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Achitarea costurilor de retur produs cristian15020 cristian15020 Exista o prevedere legala care sa oblige comerciantul sa suporte cheltuielile de transport tur retur pentru un produs care s-a defectat in timpul perioadei de ... (vezi toată discuția)
Garantie electronice robix robix Buna ziua! In cazul defectarii produselor electronice in termenul de garantie si care nu mai pot fi remediate , produsul devenind nefunctionabil in totalitate, ... (vezi toată discuția)
Produs de trimis in service lauricafl lauricafl Buna ziua. Am o problema cu o casca bluetooth in valoare de 100 ron. S-a defectat si vreau sa o trimit in service. Am cumparat-o online si acelasi site ma ... (vezi toată discuția)