Am un angajat care a murit recent. Acuma in data de dau salariile si va mai primi sotia lui suma ct timp a mai lucrat. Ajutorul de deces se acorda obligatoriu de catre firma? Si patronul decide valoarea acesteia? Si cum inregistrez aceasta suma, trebuie sa apara pe fluturasul salariatului?
va multumesc!
Conform Normelor de aplicare ale Legii 19/2000
Ajutorul de deces se acordă pe baza următoarelor acte:
a) cerere-tip privind solicitarea drepturilor de asigurări sociale;
b) certificat de deces - în original şi copie;
c) actul de identitate al solicitantului;
d) acte de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, după caz, actul care atestă calitatea de moştenitor, tutore, curator;
e) acte din care să rezulte că s-au suportat cheltuieli ocazionate de deces;
f) certificatul de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap sau actul medical prin care se atestă boala care l-a făcut inapt pentru muncă pe copil şi data ivirii acesteia.
40. După efectuarea plăţii ajutorului de deces plătitorul de drepturi de asigurări sociale are obligaţia de a înscrie pe versoul certificatului de deces original menţiunea "ACHITAT", data, semnătura şi ştampila.
Iar aici puteti gasi cererea tip (Anexa 39)
ftp://www.unet.ro/pub/cjpvl/fd29fdanexa39.doc
aceste acte si declaratii trebuie la casa de pensii in cazul pensionarului.
angajatorul nu trebuie sa prezinte decat copie dupa certificatul de deces impreuna cu declaratia
nici nu sunt sigura ca o persoana juridica poate scrie pe un act original "achitat".tot casa de pensii scrie
Nu stiu in practica cum este, insa Normele de aplicare ale Legii 19/2000 prevad ca:
4. Plătitori de drepturi de asigurări sociale, în sensul dispoziţiilor prezentei legi, sunt, după cum urmează:
a) persoanele juridice sau fizice la care îşi desfăşoară activitatea personalul angajat pe bază de contract individual de muncă, indiferent de durata acestuia, precum şi persoanele juridice la care îşi desfăşoară activitatea funcţionarii publici au şi calitatea de angajator;
angajator;
f) instituţia care administrează Fondul pentru plata ajutorului de şomaj;
g) casele teritoriale de pensii.
Iar ceea ce am scris mai sus este prevazut in acelasi act normativ (norma de aplicare a Legii 19/2000).
Ajutor de deces
vornicu lumi
va rog sa ma ajutati cu niste informatii.Un coleg salariat a decedat. Sora acestuia doreste sa primesca ajutorul de deces (de inmormintare am dat atunci,pe ... (vezi toată discuția)