avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 528 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Situatie concediu crestere copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Situatie concediu crestere copil

Buna ziua,

Lucrez ca si trainer pe Contract de munca cu perioada determinata. In data de 12.07.2016 urmeaza sa am un copil. Contractul de munca se va inchide in data de 15 Mai. Din data de 8 Mai imi doresc sa intru in concediu de maternitate. Va rog sa imi spuneti daca voi beneficia de indemnizatia pentru crestere copil si implicita de indemnizatia de 85%. Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 14:05, 15 Martie 2016
1. Pentru a beneficia de concediu crestere copil (CCC) si indemnizatia aferenta trebuie ca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (inclusiv luna nasterii) sa aveti venituri din salarii, din activitati idnependente sau agricole sau perioade asimilate (eleva sau studenta la zi, somaj indemnizat, concedii medicale, concediu de maternitate etc.).

2. Daca veti naste in luna iulie cele 12 luni eligibile sunt august 2015 - iulie 2016.

3. Contractul individuald e munca (CIM) pe perioada determinata inceteaza de drept (art.56(1), lit. i) din Codul muncii) la data expirarii termenului pentru care a fost incheiat.

4. La data incetarii CIM dvs. veti fi deja in concediu de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal) si aveti doua variante:

A) - Sa depuneti certificatele medicale la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate (CJAS) care vi le va plati.
- Apoi ceti putea depune la Primarie actele pentru indemnizatia pentru CCC.
- Luati legatura cu CJAS sa va spuna ce acte sa prezentati la prima depunere de certificat medical.

B) - Sa va inregistrati la Agentia de Somaj (chiar daca suneti in concediu de maternitate).