Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna seara as dori sa va cer o parere,astazi am avut parte de un eveniment rutier,
Mergeam linistit cu 60 km in fata mea era un taximetrist mergea incet pe marginea drumului ,bun eu m-am asigurat am pus semnal stanga sa il depasesc ma incadrasem deja peste axul drumului( contrasens) cu semnalizarea pusa,in acel moment cand ma-m apropiat de el in depasire ,taximestristul a tras brusc de volan si la-m lovit in partea laterala detin sa zic ca nu era linie continua nimic, si politia mi-a retinut permisul ca am fost vinovat eu.Taximestristul dorea sa intoarca pe mijocul strazii
Cum e posibil asa ceva?
Era mai mult pe acostament.. si eu am intrat in depasire el nu s-a asigurat si a tras brusc de volan stanga ca sa intoarca masina.
Inca am evitat sa nu fie mai grav ca daca intram frontal in el era distrusa toata partea masinii lui ,eu am tras viraj stanga cand am vazut ca el are intentia de a intoarce fara semnal nimic.
In localitate,il puteam depasi nu era linie continua nimic,era drum drept.
Deci sa va explic din nou situatia,in fata mea era un taximetrist si circula cu viteza redusa era cu partea masini mai mult pe acostament.. faptul ca eu trebuia sa il depasesc,ma-m asigurat am semnalizat si am intrat in depasirea lui si exact cand am ajuns in dreptul masini a virat stanga maxim sa intoarca masina.
Si ia-m lovit usa din spate laterala,daca nu insistam eu sa trag viraj stanga maxim cu frana il luam in plin si ii stricam toata partea masini laterala,si am evitat si am intrat doar cu partea dreapta a masinii mele partea cu farul si semnalizarea..
Si faptul a fost incheiat,dl taximetrist a declarat ca el era deja intrat in intoarcerea masini ,si am zis cum erai intrat daca eu eram deja pe contrasens in depasirea ta si am si poze in momentul impactului .. eu sunt pe contrasens oprit si dansul cu taxi-ul e pozitionat cu jumatate de masina pe partea stanga.
Deci cazul se reaia ca nu sa asigurat la virajul de a intoarce.
Nu are legatura cu mine,eu odata ce sunt intrat in depasirea ta,cu semnal stanga si depasit peste axul drumului, de ce nu sa asigurat la virajul de intoarcere si a tras brusc de volan stanga si fara semnal nimic.
Contestati pv in 15 zile de la comunicare.
Cel care efectueaza manevra de intoarcere prin trecere peste axul drumului trebuie sa se asigure ca o poate efectua in conditii de siguranta. Cel care efectueaza manevra de depasire trebuie sa se asigure si el.
Chiar daca taximetristul avea semnalizatorul pornit si avea voie sa execute manevra de intoarcere, prin semnalizare se indica intentia de schimbare a directiei de mers, respectiv, de a intra pe banda de mers (daca mergea pe margine), de a trece de pe o banda pe alta(depasire), de a intra pe un drum intr-o intersectie. Manevra de intoarcere este ultima manevra in care trebuie sa se semnalizeze.
Cu alte cuvinte, cel care efectueaza o manevra de intoarcere trebuie sa acorde prioritate celui care se afla in mers!
La proces intrebati taximetristul daca trebuia sa acorde prioritate masinii in mèrs.
Cel care e depasit ,in sensul OUG195/2002, are obligatia mai multe obligatiii -definite de H.G.1931 :
Art. 119.
Conducatorul de vehicul care urmeaza sa fie depasit este obligat:
a) sa nu mareasca viteza de deplasare;
b) sa circule cat mai aproape de marginea din dreapta a partii carosabile sau a benzii pe care se deplaseaza."
Daca intentiona sa efectueze manevra intoarcere/viraj la stanga trebuia sa se asigure,sa semnalizeze si sa se incadreze corespunzator .