avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 568 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Lista de intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Lista de intretinere

Cand 2 luni la rand (ianuarie 2016 si februarie 2016) listele de intretinere sunt scrise de mana administratorei, si afisate la avizier fara semnatura presedintelui si a unui cenzor, conform Legii 230/2007 si a Normelor Metodologice ale legii administratiei listele sunt valabile? Adica eu am voie sa contest listele de intretinere? Adica administratora care a calculat listele de intretinere nu este controlata de nici un cenzor si nici de presedintele scarii in care locui? Cine imi poate garanta ca lista este corect calculata?
Ba mai mult, nu calculeaza dupa cota parte indiviza.
Nu pune la avizier, facturile in fotocopie ale furnizorilor.
Nu explica corect atunci cand plateste o reparatia blocului..
Nu se ocupa de reparatia fatadei blocului caci apa de ploaie a inceput sa se infiltreze in placile blocului.
Putem sa cerem desfasuratorul fondului de reparatii (sa-l adca administratora din CEC Banck unde ea spune ca exista cei 4000 lei fondul de reparatii)?
Toate aceste intrebari nu-si gasesc raspunsul scris din partea administratorului. Nu vrea sa raspunda la nici o sesizare. Cum putem cere o expertiza contabila?
Cel mai recent răspuns: Psihosex , utilizator 00:21, 21 Aprilie 2021
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Elenapusa a scris:
Cand 2 luni la rand (ianuarie 2016 si februarie 2016) listele de intretinere sunt scrise de mana administratorei, si afisate la avizier fara semnatura presedintelui si a unui cenzor, conform Legii 230/2007 si a Normelor Metodologice ale legii administratiei listele sunt valabile?

Repartizarea cheltuielilor pe lista de plata de catre administrator trebuie verificata de cenzor si aprobata de presedinte. Ce spune presedintele dumneavoastra cu privire la aceste liste? Ce s-a intamplat cu presedintele, a demisionat, a decedat...?
Adica eu am voie sa contest listele de intretinere?

Puteti contesta in termen de 10 zile de la afisare, sumele pe care le considerati incorect repartizare in sarcina dumneavoastra.
Contestatia o faceti catre presedinte, nu catre administrator.

Toate problemele amintite de dumneavoastra pot fi rezolvate de cei pe care i-ati ales, de presedinte si membrii comitetului executiv.
Administratorul face ceea ce i se cere de catre membrii comitetului si presedinte. Daca ceva nu face bine este in primul rand vina celor pe care i-ati ales si nu a administratorului.
Chiar si daca listele ar fi semnate de cenzor si presedinte, orice proprietar are dreptul sa ceara explicatii presedintelui asociatiei.
Conform legislatiei nu se pun la afisier facturile de la furnizori; acestea stau la asociatiei si in baza lor se intocmeste lista de plata.
Reparatia fatadei blocului se hotaraste in adunarea generala si se pune in practica prin decizia comitetului executiv; administratorul nu decide si nu hotaraste asupra lucrarilor de reparatii.
Repet: toate problemele amintite de dumneavoastra sunt de competenta presedintelui si nu a administratorului.




Ati intrebat presedintele de ce nu a semnat listele?
Poate a fost o situatie exceptionala si, ca asociatia sa functioneze, a calculat totusi listele pentru a incasa banii si a plati furnizorii.

Ce inseamna ca nu calculeaza dupa cota-parte indiviza?

Nu este obligatoriu sa afiseze copiile tuturor facturilor la avizier pentru ca, probabil, nici n-ar avea loc suficient. In schimb dv. puteti cere sa vi le arate din dosar.

Ce inseamna ca nu explica corect?

Fondul de reparatii nu sta in desfasurator la CEC, ci numai suma totala. Eventual puteti cere un extras de cont, dar in care sa nu va asteptati sa scrie fond de reparatii, ci doar prezenta unei sume totale de bani si eventual niste operatiuni de depunere sau retragere de numerar sau incasari / plati prin transfer bancar direct.
Daca doriti desfasurator, atunci cereti administratorului registrul de fond de reparatii si confruntati cu sumele din extrasul de cont bancar.
intrebare: cate apartamente are blocul?
Am intalnit cateva blocuri cu liste calculate de mana si unde lucrurile erau bine tinute sub control. Totusi, daca ai 260 de apartamente e cam greu cu scrisul de mana. Dar la 14 apartamente, merge.
De 5 ani mai sunt adm la un bloc mic de 8 apart , cu propr "mari " inclusi dir de banca ,experti contabili avocati, fac listele semnate numai de mine si-l transmit pe net la toti proprietari. In liste prezint toate fact puse la plata si toate cheltuielile . Nu am primit nici o observatie.
Ce sa spun?
1. Toate sesizarile ajung la administrator care trebuie sa dea nr. la acea sesizare.
2. Noi ramanem fara raspuns caci de 3 ani de zile sesizarile raman la administrator,nu la presedinte.
3. Presedintele ia doar salariu de presedinte.
Si uite asa ce sa zic, tocmai ca fac parte din comisia de cenzor care conform legii 230 nu suntem 5, asa cum spune la lege.
4.Iar administratora face ce vrea.Ma indoiesc caci presedintele a vazut lista de intretinere pe cele 2 luni. Multumesc.

Alte discuții în legătură

Penalizari pentru intarzieri de plata!! eX3nna eX3nna Buna ziua, Incepand din luna iunie 2015, administratora blocului ne-a impus o taxa lunara de 100 lei pt a reface terasa. Aceasta nu era in baza niciunui ... (vezi toată discuția)
Tabelul cu cotele de intretinere se semneaza si de presedintele asociatiei ? Lidia2012 Lidia2012 In mod repetat, tabelul cu cotele de intretinere pe apartamente afisat, apare semnat NUMAI de administrator si de cenzor. Lipseste semnatura Presedintelui ... (vezi toată discuția)
Repartizarea costurilor cu reparatiile mihai_munteanuu mihai_munteanuu Buna ziua, intampin urmatoarea problema: Am observat pe lista de plata cate 30 lei pentru toate apartamentele scarii respective de bloc ca fiind de fapt ... (vezi toată discuția)