Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 311 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Achiziţii publice SEAP Certificat digital imposibil de folosit
Discuție deschisă în Achiziţii publice

SEAP Certificat digital imposibil de folosit

Pentru a participa la SEAP mi s-a spus ca imi este necesar Cert Digit. Am creat pe e-licitatie.ro un cont; psw si am primit un Pin. Am platit tx de 40+Tva cu OP. In 5.05.16 am primit mail confirmare de la contact.autoritati@e-licitatie.ro pt descarcare Cert Digit. Nu am reusit logarea pt descarcare, i-am anuntat si mi-au raspuns ca e din vina mea si pentru o noua incercare trebuie din nou Cert Digit + cont+ psw+ Pin+ tx de 40+Tva. Le-am cerut banii inapoi pentru urmatoarele motive: Obiectul solicitarii a fost acces la licitatie si nu Cert Digital; nu mi-au demonstrat/ajutat pt buna functionarea a secventei d pe logare cu posibilitate deschimbare ulterioara psw; este vb de comert la distanta si trebuie sa permita returnarea banilor in caz de insatisfactie; sunt furnizori unici al serviciului de acces la licitatie. Pana astazi nu au emis factura cu descrierea a serv vandut si pt recuperare TVA. Ce pot face si ce Instanta de judecata are competenta - domiciliul firmei mele e in Pitesti iar AADR in Bucuresti.
Ultima modificare: Marți, 10 Mai 2016
fsa, utilizator
Cel mai recent răspuns: Dragos777 , utilizator 11:13, 5 Aprilie 2017
Buna ziua,

Nu ati avut rabdare sa intelegeti tot procesul. Pentru acces la SEAP aveti nevoie de acel certificat pe care il instalati/importati in browserul de net: Internet Explorer. Altfel nu aveti acces la facilitate/aplicatie SEAP.
Eu va sugerez sa revedeti procesul de inscriere, mai aveati foarte putin dar trebuia sa solicitati ajutorul cuiva familiarizat, ceea ce inca va sfatuiesc. Dupa obtinerea si instalarea certificatului aveti nevoie de o prezentare a platformei si de o scurta instruire a modului in care functioneaza. Este foarte simplu dupa ce va explica cineva o singura data.
Facilitatea va ofera multe avantaje ca operator economic, toate institutiile publice sunt inscrise iar tendinta este de a atribui cat mai multe achizitii online, adica prin intermediul acestei platforme. Acum cateva luni de zile s-a publicat o modificare la OUG 34 prin care s-a stabilit ca in cursul anului 2016 procentul de achizitii atribuite online sa fie de 60%, in anul 2017 de 80% iar in anul 2018 de 100% din achizitiile pe care le efectueaza orice autoritate/institutie publica.

bafta multa va doresc si rabdare... :)

Iata mailul de raspuns:

Contact Autoritati <contact.autoritati@e-licitatie.ro>
mai 6 la 2:40 PM

In urma verificarilor tehnice efectuate, certificatul dvs digital are toate drepturile asignate. Din punctul nostru de vedere, certificatul a fost emis corect si poate fi descarcat, pe toata perioada de valabilitate, folosind contul de utilizator, parola si pinul corecte.
Daca datele de autentificare pe care le introduceti pe linkul de descarcare nu sunt corecte, mesajul emis de sistem este ”autentificare esuata”.
Consideram ca returnarea taxei de acces la facilitatile electronice nu este posibila deoarece vi s-a emis certificatul digital si poate fi oricand descarcat daca aveti datele de autentificare corecte.
ECHIPA SEAP

Blocajul/filtrul este la accesul la certificat. Sunteti din "sistem" cumva?
Este posibil sa nu fie nevoie de competitori, doar de taxa?!

Dansii nu ofera o alta sansa fara a plati suma din nou - recuperare psw, etc!
Si nici factura nu emit pentru suma platita cu OP! Tacere totala!
Nu am incredere sa mai platesc 40+TVA, daca patesc la fel?
Intrebarea ramane: Care e Instanta competenta?
Nu sunt din "sistem". V-am dat un sfat, este optiunea dvs daca il urmati sau nu. Ce spun ei ca v-a transmis certificatul digital cu toate drepturile asignate, asta inseamna ca si-au indeplinit obligatia ce a constat contraprestatie pentru cei 40 lei.

Repet: rugati pe cineva familiarizat cu acest site sa va dea cateva indicatii si sa va ajute sa va instalati certificatul pe care l-ati primit. Este suficient. Aveti nevoie de ID-ul si parola contului pe care le-ati ales dumneavoastra prin formularul de inregistrare si de PIN ul transmis de sistem la finalizarea inregistrarii. Ati fost atentionat la momentul emiterii PIN-ului sa il memorati sau sa il pastrati. Faptul ca dvs. ati reusit sa pierdeti informatiile de acces este numai din vina dumneavoastra. Toate acele elemente: ID de logare, Parola de acces si PIN-ul de descarcare certificat sunt pentru securizarea contului dvs., au intentia de a proteja informatiile dvs si integritatea contului pe care l-ati creat.

Nu cunosc detalii referitoare la instanta, dar va asigur ca nu aveti sanse sa va recuperati banii pentru ca ei v-au emis si v-au transmis acest certificat digital care va permite accesul pe platforma. Aceasta a fost serviciul prestat de ei pentru suma de 40 lei pe care ati achitat-o. Faptul ca sunteti dispus sa depuneti mai multe eforturi pentru a va lupta cu morile de vant decat sa va urmati strict interesul personal si sa beneficiati de tot ce va poate oferi acest site., nu este constructiv si nu va aduce decat pierdere de timp, resurse, nervi... etc. pentru o cauza pierduta din start. Dumneavoastra insa, faceti cum considerati de cuviinta.

Si inca un detaliu va transmit: Nu exista "sistem". Exista un cadru legislativ in Romania de 9 ani de zile, din 01.01.2007 care functioneaza in baza acestei platforme: pe de o parte toate institutiile sunt obligate sa se inregistreze, iar operatorii economici care opteaza pentru acest mediu de afaceri pot solicita, asa cum ati facut si dvs., accesul pe SEAP. Asa ca alte teorii ale conspiratiei pe 40 de lei ... chiar nu exista.

Bafta multa
Mai repet, poate se intelege: Nu am reusit conectarea cu cont, psw, pin alocate pentru a descarca Cert Digital. Am cerut altele psw, pin pe care sa le schimb dupa prima conectare - ca la orice banca!
Nu vor - spun ca au emis Cert Digital, dar eu nu am acces la el. Pe ce am dat banii, daca eu nu am acces la site licitatii ? Pe inventia lor,care nu imi este utila, am cumparat un teren pe Marte? De asta le cer banii inapoi pentru ca bunul platit nu raspunde unei nevoi si nu imi produce beneficii!
Buna ziua,
Am sa incerc sa va ajut daca nu este prea tarziu....
Pentru a utiliza platforma SEAP aveti nevoie ca respectivul certificat digital sa fie instalat pe calculatorul de pe care initializati logarea.
Am inteles ca aveti PIN-ul de acces pentru download-area certificatului digital (format din 4 cifre), denumire cont utilizator si parola.
In fereastra de Explorer introduceti urmatoarea adresa: [ link extern ] /
Atentie! In unele cazuri apare un mesaj de eroare, "There is a problem with this website's security certificate.", dati click pe "Continue to this website (not recommended)."
Dupa acest pas se deschide o fereastra ce are in antet sigla eLicitatie si patru campuri de completat respectiv:
Cont utilizator: (se completeaza cu denumirea aleasa de dumneavoastra - SC .... SRL, exact ca in formularul transmis la AADR)
Parola: (parola dumneavoastra - conform formular transmis la AADR)
PIN: pinul de 4 cifre primit in notificarea de inregistrare pe SEAP)
Introduceti codul de mai sus: (......se intelege.........)
Dupa logare in fereastra noua aveti urmatoarele informatii:
- In partea de sus aveti in format .doc sau .pdf "Procedura instalare certificat" - trebuie descaracata
- se descarca in calculator cele doua certificate (apasand pe iconita sub forma de discheta) respectiv "certificat utilizator" si "certificat Autoritatea de Certificare a AADR"
Atentie! dupa descarcare nu dati "validare descarcare" ! Certificatul nu mai poate fi descaracat ulterior pe calculator si daca aveti nevoie de el trebuie sa reluati procedura de reinoire a certificatului digital. El este pe site-ul respectiv pe perioada de valabilitate si poate fi descarcat oricand aveti nevoie de el.
- sub primul certificat aveti un camp denumit "Parola" si contine un cod de 8 cifre. Memorati, copiati sau print scr. aveti nevoie de el la instalarea certificatelor.

Bun.
Aveti doua fisiere si "procedura de instalare certificat". Urmati pasii descrisi in procedura, atentie la click stanga - click dreapta, ce casute trebuie sa bifati, si dupa ce finalizati instalarea puteti sa va logati in SEAP.

Recomand un curs de utilizare SEAP (pe langa manualul de utilizare SEAP accesibil pe pagina principala fara logare).

Sper ca informatiile transmise sa va fie de ajutor.
Succes!

Alte discuții în legătură

Introducere oferta in seap danatmr9 danatmr9 Buna ziua! As dori sa stiu cum as putea sa introduc eu o licitatie in SEAP, din partea unei firme/institutii publice. Am deja cont pe SEAP dar nu am gasit ... (vezi toată discuția)
Semnatura electronica vizamali vizamali Se vorbeste de semnatura electronica pentru vizionarea documentelor de calificare a ofertantilor. Cei de la UCVAP ne zapacesc cu aceasta semnatura electronica ... (vezi toată discuția)
Cum pot schimba parola acces seap ? starfiersrl starfiersrl Buna ziua. Incerc sa ma conectez la ac.e-guvernare.ro pentru a descarca certificatul digital dar raspunsul este autentificare esuata. Utilizatorul si codul PIN ... (vezi toată discuția)