avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 563 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administratorul unei Asociații e neatestat de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administratorul unei Asociații e neatestat de Primãrie - avem dreptul sã facem o sesizare cãtre I.T.M. ca și ”angajatori” ?

Ce putem face dacã am aflat de la Biroul Asociații de Proprietari din Primãrie, cã așa-zisul Administrator al A.P. X nu e atestat, dar - și citez pe cei din Primãrie: <<< acesta este sub „oblãduirea“ contabilei A.P. X, care are o firmã de Administrare imobile >>> !
DAR ACEST FALS ADMINISTRATOR NU E ANGAJATUL ACELEI FIRME CE APARȚINE CONTABILEI, ȘI, LOGIC, NU POATE FI ANGAJAT ÎN NICI O ASOCIAȚIE DE PROPRIETARI DIN ROMÂNIA CU TITULATURA DE ADMINISTRATOR !
Și noi, cei 458 de proprietari ai Asociației știam de peste 2 ani cã acel domn e angajat legal, ca și Administrator atestat de Primărie ... Dar încã nu înțelegem - noi pentru ce-l plãtim de peste 2 ani cu 700 lei pe lunã pe acest fals Administrator ... E obligatoriu să aflăm cu ce funcție figura în organigrama Asociației, a cãrei activitate e mai secretã decât la S.R.I. ?
Putem face o sesizare la I.T.M., sau cei de acolo nu se implicã în problemele cu angajații din Asociațiile de Proprietari ?
Dacã facem o Petiție cãtre I.T.M., putem obține detalii despre aceste contracte, sã vedem dacã sunt legale ?

Avem noi dreptul, ca și proprietari membri ai Asociației (în fond, noi suntem angajatorii care le asigurãm un venit lunar foarte bine plãtit pentru numãrul de ore lucrate), sã cerem sã vedem legalitatea contractelor de muncã fãcute angajaților Asociației, sau iar ni se va replica faptul cã nu avem acest drept deoarece contractul e semnat de ”șefii” Asociației, astfel dându-li-se acestora puteri depline să abuzeze de funcții, ascunzându-ne orice document al Asociației pe care avem dreptul să-l consultăm conform Art.10 din Legea 230/2007 ? Așa se procedeazã și dacã noi le cerem furnizorilor de Utilitãți consultarea facturilor trimise deja pe adresa Asociației (pe care tot noi le plãtim, dar n-avem dreptul sã le studiem direct nici în Asociație, nici la furnizorii de Utilități, ceea ce creează suspiciuni) !
Cum poate prelua (gira) o firmã de Administrare Imobile (contabila Asociației deține așa ceva) o persoanã care nu are Atestat legal de la Primãrie, noi plãtind acea persoanã cu o calitate (funcție remuneratã) necunoscutã, aceasta având și contract de muncã pe care cei 458 de proprietari - care sunt ca și Angajatori - nu-l cunosc ca și conținut ?
Culmea e cã acest așa-zis Administrator n-a semnat niciodatã Listele contabile de Întreținere (le semneazã președinta, contabila și cenzora), așa cum legifereazã și H.G. nr.1588/2007, Art. 32, alin. (2): „Repartizarea cheltuielilor sau a obligațiilor financiare pe fiecare proprietate individualã revine Administratorului, în cadrul contractului încheiat cu reprezentantul Asociației de Proprietari a Condominiului. LISTA DE PLATÃ SE SEMNEAZÃ DE ADMINISTRATOR ȘI DE CENZORÃ ȘI SE APROBÃ DE PREȘEDINTE PRIN SEMNÃTURÃ ȘI APLICAREA ȘTAMPILEI ASOCIAȚIEI, PERSOANELE SEMNATARE CERTIFICÂND ȘI RÃSPUNZÂND DE CORECTITUDINEA LISTEI DE PLATÃ.“
Nu sunt cumva ilegale Listele de Platã (de Întreținere) dacã nu se respectã acest articol 32, care obligă ”șefii” Asociației sã treacă pe listele de Întreținere doar semnãturile Administratorului, Cenzorei și a Președintelui, nu cum e la noi, sã semneze și Contabila, care se pare cã ar ține loc de Administrator ... Dacă ar fi așa, de ce n-a semnat Contabila ca și Administrator (respectând acel articol 32), dacã tot spune cã are firmã de Administrare Imobile și gireazã pentru acel fals Administrator care e „sub oblãduirea Contabilei și care nu e atestat de Primar“, așa cum ne-a spus telefonic inspectorul angajat la biroul din Primãrie ce rãspunde de Asociațiile de Proprietari ?
PUTEM FACE O CONTESTAȚIE ÎN CADRUL ASOCIAȚIEI SAU SÃ LE FACEM O PETIȚIE CELOR DIN PRIMÃRIE, CARE AU TÃCUT ATÂȚIA ANI, CU TOATE CÃ S-A DOVEDIT CÃ ȘTIAU CÃ LA ASOCIAȚIA NOASTRĂ NU AVEM DE PESTE DOI ANI ADMINISTRATOR ATESTAT ?
Cel mai recent răspuns: asa123 , utilizator 20:32, 14 August 2016
cam alambicata povestea: listele se aproba de comitet si cenzori.
Cu astia ce faceti?
asa123 a scris:


... E obligatoriu să aflăm cu ce funcție figura în organigrama Asociației, a cãrei activitate e mai secretã decât la S.R.I. ?




1-Rugam nu mai postati cu majuscule,este greu de parcurs postarea
2-Reveniti cu aceiasi problema ca in
www.avocatnet.ro/content/for...
3-Va confruntati cu situatie complexa dar in care dv ca si proprietari ,conform dispozitii in vigoare aveti dreptul in temeiul disp art 10 din L nr 230/2007 sa solicitati presedintelui de asociatie studierea documentelor asociatiei de proprietari
Constientizati ca nici ITM nici primaria nu a l-a obligat pe presedintele dv de asociatie sa incheie raport juridic de munca pentru exercitarea functiei de administartor de imobil
5-Dv ca si proprietari nu aveti calitatea de angajator
Raportul juridic de munca este incheiat de catte beneficiar asociatia de proprietari X,iar contractul de munca probabil este semnat de catre presedinte
Cum la dv in asociatie inclusiv presedintele nu intruneste conditiile legale,respectiv nu are drept de semnatura si documentele semnate pot fi contestate si se poate anula acel raport juridic de munca pentru administratorul de imobil
Dv ca si proprietari aveti calitatea de contribuabil lunar la indemnizatiile prevazute in raporturile juridice incheiate de catre reprezentantul legal al asociatiei de dv
6-
Dacă ar fi așa, de ce n-a semnat Contabila ca și Administrator

Contabila nu poate semna listele de intretinere in locul administartorului de imobil,pentru simplul motiv ca nu detine incheiat raport juridic pentru administrare imobile,pentru intiocmire liste de intretinere
7-Tot dv in www.avocatnet.ro/content/for... ,
Precizati ca si persoana care exercita responsabilitatea de presedinte,nu intruneste conditiile legal prevazute -nu este proprietar in imobil
Pentru solutionare rapida si fara implcarea altor autoritati,aveti dreptul sa convocati 205 dintre proprietari adunare generale,expuneti situatia existenta si asa cum ati ales presedintele de asociatie tot la fel il inlocuiti cu persoana care intruneste conditiile legale
In cadrul acelei adunari generale puteti supune discutiei inclusiv situatia administartorului de imobil
Daca aveti presedinte nou,acesta poate dispune respectarea si aplicarea unitara a dispozitiilor in vigoare

Succes !


Ultima modificare: Duminică, 14 August 2016
ynocentta, utilizator
Cel mai mult ne intereseaza ceea ce am scris la inceputul Topic-ului.
Putem face o sesizare la I.T.M., sau cei de acolo nu se implicã în problemele cu angajații din Asociațiile de Proprietari ?
Dacã facem o Petiție cãtre I.T.M., putem obține detalii despre aceste contracte, sã vedem dacã sunt legale ?

Avem noi dreptul, ca și proprietari membri ai Asociației (în fond, noi suntem angajatorii care le asigurãm un venit lunar foarte bine plãtit pentru numãrul de ore lucrate), sã cerem sã vedem legalitatea contractelor de muncã fãcute angajaților Asociației, sau iar ni se va replica faptul cã nu avem acest drept deoarece contractul e semnat de ”șefii” Asociației, astfel dându-li-se acestora puteri depline să abuzeze de funcții, ascunzându-ne orice document al Asociației pe care avem dreptul să-l consultăm conform Art.10 din Legea 230/2007 ?
* RĂSPUNS PENTRU AMVIRDAN ...
Legea spune că Atestatul unui Administrator „are drept scop certificarea calităților profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor la Asociațiile de Proprietari.“
În cazul relatat de mine nu se pot demonstra aceste calități ale acelui fals Administrator, pentru că nu are certificarea legală necesară pentru a ne administra imobilele, astfel, noi putând contesta în Instanță listele de Întreținere întocmite lunar, deoarece nu s-au întocmit efectiv de către acesta, conform H.G. 1588/2007, Art. 32, alin.(2) - „Repartizarea cheltuielilor sau a obligațiilor financiare pe fiecare proprietate individuală revine Administratorului, în cadrul contractului încheiat cu reprezentantul Asociației de Proprietari. Lista de plată se semnează de Administrator și de Cenzor și se aprobă de Președinte (...), persoanele semnatare certificând și răspunzând de corectitudinea listei de plată.“
Problema gravă e că toți cei aproape 500 de proprietari membri ai Asociației încă știu că de acum doi ani ar avea ca și angajat un Administrator atestat de Primărie, plătit de aceeași proprietari cu un salariu lunar de 700 lei NET, la 60 de ore lucrate, deci, logic, ar fi trebuit să aibă contract de muncă înregistrat la I.T.M. cu funcția de Administrator, altă funcție fiind ilegală !
Ce funcție (meserie) ar putea avea el trecut pe acel contract care pare dubios știind că el nu e Administrator atestat, și de aceea nu are dreptul să semneze listele de Întreținere din Asociația noastră, asa cum l-ar obliga H.G. 1588/2007, Art. 32, alin.(2).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Administratorul asociației de proprietari e neatestat de primărie - putem da asociația în judecată ? asa123 asa123 Ce putem face dacă am aflat de la Biroul Asociații de Proprietari din Primărie, că așa-zisul Administrator al A.P.71 Brăila nu e atestat, dar - și citez ... (vezi toată discuția)
Listele de plată se pot anula dacă nu sunt semnate cel puțin de către administrator ? ionica1980 ionica1980 Putem să nu recunoaștem ca fiind legale listele de plată lunare, dacă în Asociația de Proprietari de care aparținem, avem angajat încă din 2014 un ... (vezi toată discuția)
Pfa sniperm sniperm Buna ziua, Sunt atestat ca administrator,functionez ca PFA, si am o intrebare: - Conform legii,stiu ca lista de plata trebuie semnata conform legii de ... (vezi toată discuția)