avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 607 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... sunt sarcini ale salariatului sau ale conducerii ?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

sunt sarcini ale salariatului sau ale conducerii ?

Buna dimineata !

Directorul institutiei noastre vrea sa transmita catre Consiliul judetean
un Plan de acţiune şi calendarul implementării recomandărilor facute de comisia de audit a Consiliul judetean cu ocazia unui control.

Dar, in acest plan, la cateva recomandari ce privesc conducerea institutiei,
directorul vrea sa treaca la rubrica "Responsabil cu implementarea"
pe contabilul sef, dar pe alocuri si pe juristul institutiei.
Iar aceste persoane sa semneze ca vor fi responsabili.

Dar, potrivit ROF-ului institutiei, din conducere fac parte
doar directorul si contabilul sef, nu si juristul institutiei.

Juristul institutiei i-a explicat in scris ca, potrivit ROF-ului institutiei,
Fişei postului şi Statutului profesiei de consilier juridic actualizat,
acesta are doar o functie de executie,
ca nu face parte din conducerea institutiei,
ca nu are atributul „de a desemna prin vreo decizie internă scrisă ...." şi deci nu îşi poate aroga atribuţiile unui director,
a mai explicat faptul ca un consilier juridic nu poate să îndeplinească o sarcină care îi revine conducerii si ca, dacă ar prelua prerogativele conducerii
ar însemna să îşi depăşească sfera atribuţiilor şi să încalce legea,...
si a rugat in scris sa se dispuna
radierea consilierului juridic din caseta aferentă conducerii instituţiei.

In schimb, directorul institutiei, in rezolutia data juristului,
a raspuns ca:
- "va tine seama de opiniile exprimate de acesta
in limita in care sunt binejustificate si legale
si ca majoritatea reprezinta refuz de implicare" ?!?

Apoi, directorul a mai spus ca el este cel care stabileste
responsabilitatile pe salariati
si ca, cu semnatura sau fara semnatura juristului, acesta va trebui sa duca la indeplinire masurile pe care i le-a dat !

- Cine greseste ? Directorul sau juristul ?
- Juristul vrea sa sesizeze Consiliul judetean si sa ceara lamuriri.
- Cum ar trebui sa sune masurile date juristului
pentru ca sa nu se inteleaga ca acesta indeplineste masurile conducerii ?
oricum conducerea da ordine, iar juristul este executantul, tot timpul .....

Va rog foarte mult sa ne ajutati cu un sfat.
Nu este vorba despre greseli de interpretare ?

Masurile care au condus la pareri contradictorii sunt urmatoarele:
1. - conducerea institutiei va asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, desemnand prin decizie scrisa o peroana care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente...
Juristul spune ca masura care s-ar da pentru el ar trebui sa fie, de ex.: "in baza referatului contabilului, juristul va intocmi proiectul de decizie si il va inainta directorului pentru semnare".
2. - conducerea institutiei va intreprinde demersuri legale necesare pentru incasarea unor facturi ce nu au fost achitate de beneficiari.
3. - conducerea institutiei va emite decizii pentru numire membrii comisii de evaluare si/sau a comisiilor de achizitii bunuri

In mod corect, ca sa nu duca la contradictii,
cum ar fi trebuit sa sune acestea ?





Cel mai recent răspuns: oanaportar , utilizator 14:05, 29 August 2016
oanaportar a scris:

......

- de exemplu:
In cazul lui, nu ar fi trebuit sa i se spuna /sa se precizeze in document
ca juristul va promova o actiune in instanta de recuperare prejudiciu,
in baza unui Referat /Note contabile ? - nu aceasta ar fi responsabilitatea lui ?


Nu cred ca este nevoie de o astfel de mentiune, intrucat potrivit legii, "consilierul juridic în activitatea sa asigura consultanţă şi reprezentarea autorităţii sau institutiei publice în serviciul careia se afla ori a persoanei juridice cu care are raporturi de muncă, apara drepturile şi interesele legitime ale acestora în raporturile lor cu autorităţile publice, instituţiile de orice natura, precum şi cu orice persoană juridica sau fizica, română sau străină; în condiţiile legii şi ale regulamentelor specifice unităţii, avizeaza şi contrasemnează actele cu caracter juridic.".

Activitatea profesionala a Consilierului Juridic se realizeaza si prin redactarea de cereri cu caracter juridic in toate domeniile dreptului.
Va multumesc pentru explicatiile pe care mi le-ati oferit !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ce atributii are consilierul juridic dintr-o institutie publica? oanaportar oanaportar Buna dimineata ! Directorul institutiei noastre publice a cerut de la Resursele Umane Fisa postului pentru consilierul juridic pentru a vedea ce atributii ... (vezi toată discuția)
Cum va putea să facă acest lucru.? oanaportar oanaportar Bună seara ! Astăzi ne-am confruntat cu următoarea problemă \' - directorul nostru vrea ca juristul instituției să urmărească ducerea la ... (vezi toată discuția)
Fisa post consilier juridic Crisy Crisy eventual si un model Fp-consilier juruidic:((:((#-o (vezi toată discuția)