avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 724 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Legislaţie europeană, CEDO, UE, ... Speta: actele medicale la incepetul anului scolar.
Discuție deschisă în Legislaţie europeană, CEDO, UE, proceduri europene

Speta: actele medicale la incepetul anului scolar.

Buna ziua,

Imi cer scuze in prealabil, dar sunt cetatean strain si voi incerca sa scriu corect in limba romana.

Am un copil de 7 ani care va incepe noul an scolar in luna Septembrie 2016.

Pentru frecventarea unui ciclu de învăţământ în România este obligatorie sa depunem la scoala anumite documente prevazute de legislatia in viigoara, mai recent prin Ordinul comun MS 1002/2015 care a modificat un alt ordin din 2011

Ordin MS 1002/2015
www.avocatnet.ro/content/art... )

Intr-un communicat de presa ( [ link extern ] :


Ministerul Sănătăţii atrage atenţia că singurele documente necesare la înscrierea copiilor la grădiniţă sau şcoală sunt adeverinţa medicală de la medicul de familie şi avizul epidemiologic, iar analize suplimentare pot fi cerute de medicul de familie doar în cazul în care există simptome de boală infecţioasă la copil


Si aici incepe intrebarea mea. In tara unde am fost nascut eu, la gradinita/scoala primara/liceul nu a fost niciodata obligatoriu sa depunem anumite acte medicale pentru in intra in colectivitate si pentru a incepe un noul an scolar. In Romania prin Ordinul Ministerului exista aceasta obligatie de a depune o adeverinta medicala si avizul epidemiologic.

Din punctul meu de vedere astfel de documente cerute de scoala privind copilul meu (fortat prin ordinul Ministerul Sanatii) sunt chiar inutile si nu mai urmareste un scop legitim in cazul in care doar la inceputul anului scolar se cere o dovada referitor la sanatata copilului (care este doar valabil in aceasta zi, si nu garanteaza starea de sanatata al copilului a doua sau a treia zi sau intrarea in colectivitate in cursul anului dupa concedii de iarna/primavara).