avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1588 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... AJOFM vs. SPV
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

AJOFM vs. SPV

La ce mă ajută SPV dacă nu am ce face cu documentele primite prin intermediul lui?
Concret, am listat o adeverință de venit primită electronic. Asta după ce am instalat certificatul aferent. Așa că pe ea apare bifa verificării semnăturii electronice. Totul minunat.
Numai că acea adeverință îmi trebuia la AJOFM pentru un dosar de șomaj iar cei de acolo mi-au spus că nu este bună pentru că nu are ștampilă.
Cum aș putea să-i lămuresc că este un document la fel de bun ca cel luat de la ghișeul ANAF? Există ceva prevederi legale de care aș putea să mă folosesc sau trebuie să mă duc iar la ghișeu?

Mulțumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Ioan Blaga , Contabil 21:03, 29 Septembrie 2016
Adeverința respectivă nu trebuia prezentată listată, ci în format electronic, pentru a se putea verifica autenticitatea semnăturii electronice atașate.

Puteți invoca OUG 41/2016

Art. 2.
(1) Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale care solicită copia în format fizic pe hârtie după actul de identitate drept condiţie pentru furnizarea unui serviciu public sunt obligate să accepte copia în format electronic după cartea de identitate, transmisă prin e-mail, asigurând condiţiile prevăzute de reglementările legale privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal.

(2) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, toate instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale au obligaţia să publice o adresă de e-mail pentru primirea în format electronic a copiei după cartea de identitate, pe punctul de contact unic electronic şi pe pagina proprie de internet.

(3) Fiecare instituţie publică şi organ de specialitate al administraţiei publice centrale este obligat să elimine cerinţa de depunere a copiilor legalizate după documente la furnizarea serviciilor publice, înlocuindu-le cu certificarea conformităţii cu originalul de către funcţionarul competent.

(4) În cazul în care persoana se prezintă cu copia legalizată după document, în scopul furnizării serviciului public, instituţia sau organul de specialitate al administraţiei publice centrale este obligată/obligat să o accepte.

Art. 3.
Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale sunt obligate să accepte documentele eliberate de către persoanele juridice de drept public sau de drept privat în format electronic, care au o semnătură electronică calificată sau avansată, definite potrivit prevederilor art. 3 pct. 11 şi 12 din Regulamentul (UE) nr. 910/2014, în scopul furnizării serviciilor publice către beneficiar.


Fie vă prezentați cu adeverința pe un CD, fie solicitați să vi se indice adresa de e-mail la care o puteți trimite.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bilant 31 dec 2011 depus la ghiseu ama77 ama77 Notele explicative la bilantul pe care il voi depune la ghiseu trebuie arh.zip ca pentru bilanturile depuse on line,sau cum lefaceam pana acum,in form. text? (vezi toată discuția)
Declaratia 100 liliana-gina liliana-gina -sa inteleg ca din aceasta luna se depune online aceasta declaratie fara sa ai nevoie de semnatura electronica?#-o (vezi toată discuția)
Depunerea declaratiei vies 390 la ghiseu mik_zoltan mik_zoltan Subiect: Depunerea declaratiei VIES 390 la ghiseu Am doua intrebari: 1.) Se poate depune declaratia VIES 390 si la ghiseul unei reprezentatnte ANAF intr-un ... (vezi toată discuția)