Presedintele Asociatiei de parinti din scoala mea (sunt cadru didactic) si-a mutat copilul la alta scoala. Impreuna cu el, acelasi lucru l-a facut si directoarea cu copilul ei. Dupa un an, directoarea si-a adus copilul din nou in scoala, presedintele nu. Mai poate ocupa functia si , deci, reprezenta pe parintii din scoala noastra? Presedintele acestei asociatii nu face decat sa se plimbe toata ziua prin scoala si sa fie umbra directoarei.
Asociatia de parinti are vreun statut juridic in baza caruia functioneaza sau un regulament de organizare in care sa se specifice cine poate fi ales in functia de presedinte, pe ce perioada, etc.?
Atata timp cat copilul nu mai invata in scoala respectiva nu mai exista motive pentru care parintii copilului sa mai faca parte din asociatie si cu atat mai putin sa reprezinte interesele copiilor din scoala.
Asa cum a fost ales tot asa trebuie revocat si apoi inlocuit.
Daca are personalitate juridica inseamna ca are si statut unde sa se prevada cine poate face parte din asociatie si cum se alege presedintele. Se intelege ca din asociatia parintilor din scoala nu poate face parte un parinte care nu are copilul inscris la scoala respectiva. Si cu atat mai putin sa reprezinte interesele parintilor. Prin comparatie cu o asociatie de proprietari presedintele asociatiei trebuie sa fie proprietar in asociatie.
In statut trebuie sa existe descris scopul asociatiei, cine poate face parte, modaliatea de organizare, cum se convoaca adunatea generala, etc. . Convocati o adunare generala si schimbati presedintele cu o persoana care are copilul in scoala. Asociatia trebuie sa aiba si un comitet de conducere care sa poata conduce pana la alegerea altui presedinte.
Ceilalti parinti care fac parte din asociatie ce parere au despre faptul ca asociatia este condusa de cineva care nu are copilul in scoala respectiva?